Kara W Skrevet 11. desember 2016 #1 Skrevet 11. desember 2016 Datteren min har atopisk eksem, men som de fleste små jenter så ønsker hun seg sminke og pleieprodukter. Vet noen om gode, men rimelige produkter som kan brukes? Jeg vil jo kjøpe ting til henne som hun trygt kan bruke, men siden det er til et barn så ønsker jeg heller ikke å legge mange hundre kroner i en øyenskygge eller leppestift. Hva skal jeg ev se etter eller passe på å unngå? Vanlige fuktighetskremer, shampooer osv kjøper vi selvfølgelig på apoteket, men hun vil gjerne ha litt mer "jentete" ting også.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #2 Skrevet 12. desember 2016 Har du sjekket Body Shop? De har litt av hvert som kan være gøy å prøve seg frem med for ei lita jente. Mulig prisen blir litt høy, men jeg tror det kan være vanskelig å finne "trygg" sminke som ikke koster litt, og de er i alle fall ikke i det aller øverste prisskiktet. Ellers vet jeg apotekene har en del sminke også, blant annet mineralsminke, men jeg kjenner ikke prisnivået på de forskjellige. Anonymkode: 6118a...4cb
Heart7086 Skrevet 15. desember 2016 #3 Skrevet 15. desember 2016 Om du er trygg på å bestille fra utlandet så vil jeg anbefale "Mica Beauty".. naturlig sminke, som faktisk kan spises Jeg brukte ikke selv sminke før etter at jeg fikk produkter fra Mica, i en alder av 30 år.. Nå klarer jeg ikke forlate huset uten sminken
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #4 Skrevet 20. desember 2016 Kan anbefale hudpleie serien Klairs. De har litt sminke også. Spesielt tilpasset de med hypersensitiv hud. http://www.klairs.no/Klairs-Produkter Anonymkode: 4b1db...95f
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #5 Skrevet 20. desember 2016 The Bodø Shop er da virkelig ikke noe å anbefale til folk med eksem. Apoteket har noen sminkeserier, og Clinique tåles bedre av endel. De har også egen mascara som er hypoallergenic - når jeg hadde ganske sensitiv hud funket det greit. Jeg ville unngått alt av parfyme og aktive stoffer, og holdt meg til blush og mascara alene. Men det er nok endel produsenter som skryter på seg for mye og, eksempelvis reagerer jeg på ID Minerals som påstår å skulle være redningen for alle. Jane Iredale derimot tåler jeg godt. Anonymkode: e1c55...12a
Audrey Hepburn Skrevet 20. desember 2016 #6 Skrevet 20. desember 2016 Ville styrt unna alt med kjemikalier og fokusert på så naturlige produkter som mulig. Både The Body Shop og apoteket har produkter som stappfulle av parabener, alkohol og annet grums. Anbefaler å sjekke ut iherb.com, stort utvalg av økologisk hudpleie og noe sminke. Helsekostbutikker har også en del. Prisene kan riktignok variere litt da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå