Gå til innhold

Sunn middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av å prøve å tenke kreativt når det kommer til middag. Det blir det samme om og om igjen.

Noen tips til en god og sunn middag til meg og kjæresten?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Du har sikkert prøvd wok i alle varianter? Masse ferske grønnsaker, kyllingfilet eller tunfisk, og saus av soyasaus, hakket ingefær, salt, vann og sukker. Ris eller nudler til.

Eller hva med ovnsbakt fisk (folie) med ris og grønnsaker til? Fyll masse grønnsaker, fisk og krydder i en pakke alu-folie, og la det steke i ca en halvtime på 200 grader.

Skrevet

Kylling er min favoritt når det gjelder sunn mat, kylling uten skinn, kylling filet med ris og brokkoli... Svinefilet er jo også godt sammen med ris og sur søt saus( uncle bens) den er jo kalorifattig.. lage karbonader, og ha på grovt rundstykke er også en god middag synes jeg! Lag salater til middagen, og forsyn deg masse av det fremfor annet tilbehør....

Skrevet

Bruk ovnen, da kan du lage god mat med lite fett. Forskjellige grønnsaker og kjøtt/fisk blandes i en ildfast form sammen med litt olje og krydder. Ha evt i litt vin eller buljong.

Skrevet

Lag hjemmelaget grønnsaksuppe eller lapskaus. Da kan du selv bestemme hvor sunn den skal være!!

Skrevet

Jeg slår et slag for fiskesuppe, som både er superenkelt, godt og sunt! Favoritten min er en enkel boullabaise-variant: surr løk, ha oppi tomatboks, fiskebuljong, krydder (oregano/basilikum/laubærblad og pepper er godt) og litt sukker for å balansere tomatene. Spe evt. med vann til passe suppe. Når alt har kokt litt, tar du oppi fiske biter og evt. skalldyr som trekker til det er ferdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...