AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #1 Del Skrevet 11. desember 2016 Jeg er en gutt på 20 og driver å studerer på universitet så dere skjønner vel hvor stor rolle alkohol spiller blant studenter. Jeg føler at det faktum at jeg ikke drikker har laget en veldig stor sosial barriere for meg, med engang jeg nevner at jeg ikke drikker ser folk på meg som om jeg nettopp sa at jeg er en veganer som driver med crossfit. Stedene der folk sosialiserer seg er på barer/nattklubber og jeg kan telle antall ganger jeg har vært inne på en nattklubb med 1 hånd. Jeg skjønner at jeg ikke MÅ drikke eller gå til nattklubber men det er det letteste stedet for å skaffe seg venner og sosialisere seg, folk prøver stadig å få meg til å drikke og for en negativ holdning til meg med engang de innser at jeg ikke drikker. Så det jeg lurer på er hvordan skal jeg takle drikkepresset? Anonymkode: 69ecb...289 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 11. desember 2016 #2 Del Skrevet 11. desember 2016 Bli med, men drikk noe annet. Om ikke DU snakker om at du ikke drikker så blir de andre mindre opptatt av det også. Du får gjerne noen rare spørsmål, men folk er rimelig ok så lenge du forklarer det helt enkelt, med for eksempel at det ikke er noe godt. Det folk gjerne har problemer med er de som ikke drikker og derfor ikke er med på noe "gøy" (i deres øyne), ikke folk som ikke drikker generelt. Om noen sier "Ta en drink du også da", så går det an å svare "Du, jeg holder meg til cola i dag" uten å begynne med "Nei, jeg drikker ikke alkohol blablabla". Jo mindre oppmerksomhet DU gir til at det ikke er alkohol i glasset ditt, jo mindre oppmerksomhet får det, og det er ikke veldig mange av de perifere bekjentskapene man har som husker hva man har i glasset fra gang til gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #3 Del Skrevet 11. desember 2016 Om du er lei av å si "nei jeg drikker ikke alkohol" så finnes det tusen adre ting å si hvis du googler En tidlig avtale dagen etter, nylig vært syk, du prøver å trene deg i form til et eller annet, ha en alkoholfri øl/vin/glass med vanlig brus/saft/fås alkoholfrie drinker på flaske på polet osv. Stå imot presset men gå ut og ha det gøy! Utesteder er ikke bare for folk som drikker! Anonymkode: dc697...b8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drikkerbrushverdag Skrevet 11. desember 2016 #4 Del Skrevet 11. desember 2016 Ta insj til alkoholfrie kvelder selv, for eksempel spillekveld hjemme. Selv partyløvene setter pris på en rolig dag innimellom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivy Skrevet 11. desember 2016 #5 Del Skrevet 11. desember 2016 Jeg var nylig ute med en vennegjeng, hvor hun ene hadde med seg ei venninne fra skolen. Hun drakk heller ikke. Ingen brydde seg eller stilte spørsmål rundt det. Ikke noe mer enn hva årsaken var. Så raskt hun sa det, så byttet vi tema og prøvde å inkludere alle. Som nevnt over, så lenge du selv ikke må legge ut om grunnen, så bryr folk seg pent lite. Prøv og kos deg uansett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå