Gå til innhold

Når far er "syk"

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest nå..

Går igjennom en krise nå, er helt nervevrak. Faren til mitt barn har tiltet helt og er ikke i stand til å være sammen med h*n. Jeg har foreldreansvaret alene,men lurer på hva slags rettigheter jeg har til å beskytte mitt eget barn. For han har jo samværsrett.

Han er politianmeldt men får ikke psykisk hjelp.. Han er voldelig, og jeg er livredd. Tror ikke han vil gjøre mitt barn noe fysisk men han har sagt og gjort forferdelige ting foran h*n. Det er så trist når jeg ser at h*n er lei seg men ikke vil fortelle meg hvorfor selv om jeg vet.

Lurer på om jeg kan nekte han samværsrett uten å blande inn barnevern osv. Vil helst ikke blande inn noen før det er nødvendig( er redd for hevn).. Jeg lurer så fælt på dette for jeg vil jo gjerne være forberedt neste gang han ringer. Sitter å søker på nettet men finner ikke noe svar på det jeg lurer på.

Tør heller ikke være for spesifik i dette innlegget

Om noen har vært i en liknende situasjon, som kanskje har et godt råd, tar jeg i mot med takk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dessverre hverken råd eller tips, ville bare si at du har min medfølelse.. det må være vondt å ha det sånn..

:trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal ta kontakt med familiekontoret og be om en samtale. Kanskje de har noen gode råd om hvordan du bør forholde deg til situasjonen.

Jeg synes forøvrig ikke du skal være redd for å kontakte barnevernet. De er ikke "farlige" slik mange tror...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke innlogget Sissi

Du har PLIKT til å beskytte barnet. Dersom det ikke er trygt for ungen å dra til faren, så er det din plikt å la barnet slippe.

Det er BARNET som har rett til samvær. Ergo er det hensynet til BARNETs ve og vel som er det viktigste. Ikke faren.

Sissi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest nå..

Ja, det er min plikt å beskytte barnet mitt og det kommer jeg til å gjøre med nebb og klør.. Men problemet mitt er at jeg ikke vet rettighetene mine.. Får vel ta kontakt med familiekontoret, hadde vel innerst inne håpet å slippe det. Men jeg gjør ALT for barnet mitt uansett. Håper bare alt går bra jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...