Gå til innhold

Naboen pusser opp på 5.-6. måneden..

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aha. Da har du ingenting med det.

Anonymkode: b06e0...c54

Fant nå ordensreglementet hvor det står: " .. sørge for ro og orden i og uten for boligen samt på utendørs fellesområder. ..". Slik jeg tolker det skal de også holde orden på området som tilhører leiligheten. 

Anonymkode: 8ef6f...e85

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fant nå ordensreglementet hvor det står: " .. sørge for ro og orden i og uten for boligen samt på utendørs fellesområder. ..". Slik jeg tolker det skal de også holde orden på området som tilhører leiligheten. 

Gjelder neppe under midlertidig oppussing. Folk må få lov til å pusse opp. Du er prippen.

Anonymkode: 8d2ae...342

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjelder neppe under midlertidig oppussing. Folk må få lov til å pusse opp. Du er prippen.

Folk skal plukke opp skrotet etter seg.  Jeg ser ikke problemet med å ta en tur på søpla med skrotet.  Det MÅ ikke ligge rett ved inngangspartiet i dager og uker, hvorfor skal hun lide pga naboens latskap?

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5-6 måneder er ikke "midlertidig". Enig i at man skal finne seg i en del, men man er ikke prippen fordi man ønsker å ha det fritt for søppel (for dette er ikke materialer, det er søppel) i juletida når man som regel har en del besøk. 

I borettslaget vårt er det ikke lov med så mye som en plastpose utenfor døren, forresten... Litt strengt for min smak, men likevel fullt forståelig og lett å rette seg etter. Når det har vært oppussing her har det stått ting i gangene på dagtid, ellers har rot og skrot blitt flyttet til et areal som er litt mer utenfor allfarvei. En veldig grei løsning, synes jeg! Jeg bor i en liten blokk, men det er likevel alltid noen som pusser opp. Da er det fint å ha retningslinjer sånn at vi ikke har ett rotehjørne på rullering. 

Anonymkode: 0b4fb...a5f

• Liker 3
Skrevet

Synes man skal tåle endel i sameier og borettslag. Du er nok bare litt uheldig som bor rett ved siden av han som pusser opp. Det jeg synes er litt synd er at han har brukt så lang tid på dette. Personlig synes jeg det er greit at noen lager lyd, synes det er koselig. Men det finnes de som blir veldig irritert pga dette og da bør man kanskje tenke på å bo i en enebolig eller slå opp telt i skogen istede.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Boomonster skrev:

Folk skal plukke opp skrotet etter seg.  Jeg ser ikke problemet med å ta en tur på søpla med skrotet.  Det MÅ ikke ligge rett ved inngangspartiet i dager og uker, hvorfor skal hun lide pga naboens latskap?

De samler garantert opp. Det gjorde vi da vi pusset opp. Gidder ikke fler runder på dynga enn nødvendig... hun lider ikke, det ligger på naboens tomt. Dette er midlertidig, det er bare å holde ut.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

5-6 måneder er ikke "midlertidig". Enig i at man skal finne seg i en del, men man er ikke prippen fordi man ønsker å ha det fritt for søppel (for dette er ikke materialer, det er søppel) i juletida når man som regel har en del besøk. 

I borettslaget vårt er det ikke lov med så mye som en plastpose utenfor døren, forresten... Litt strengt for min smak, men likevel fullt forståelig og lett å rette seg etter. Når det har vært oppussing her har det stått ting i gangene på dagtid, ellers har rot og skrot blitt flyttet til et areal som er litt mer utenfor allfarvei. En veldig grei løsning, synes jeg! Jeg bor i en liten blokk, men det er likevel alltid noen som pusser opp. Da er det fint å ha retningslinjer sånn at vi ikke har ett rotehjørne på rullering. 

Anonymkode: 0b4fb...a5f

Selvsagt er 5-6 mnd. Midlertidig. Har du vært igjennom en totalrenovering før? Dette er ikke en blokk og de har ting og tang i forbindelse med oppussingen liggende i SIN hage. Det må man faktisk regne med.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De samler garantert opp. Det gjorde vi da vi pusset opp. Gidder ikke fler runder på dynga enn nødvendig... hun lider ikke, det ligger på naboens tomt. Dette er midlertidig, det er bare å holde ut.

Tviler.. da det ser ut som firmaene som har jobbet der har tatt sitt avfall etter avsluttet oppdrag, for mengden har økt og sunket og økt på nytt etterhvert. De har allerede hatt en runde med container tidligere i år da både balkong og inngangsparti fløt over.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler.. da det ser ut som firmaene som har jobbet der har tatt sitt avfall etter avsluttet oppdrag, for mengden har økt og sunket og økt på nytt etterhvert. De har allerede hatt en runde med container tidligere i år da både balkong og inngangsparti fløt over.

Men da gjør de jo noe med det da? Hvis de kontinuerlig fjerner ting. Eller forventer du at det ikke skal ligge noe der mens de holder på å pusse opp?

• Liker 2
Skrevet

Huseierne gjør svært lite. Det er firmaene som tar med seg sitt avfall. Én gang tidlig i høst/sommer hadde de container fordi det fløt utover, bokstavelig talt. 

Hadde håpet de kunne rydde til jul av respekt for sine naboer, ikke bare oss.

• Liker 1
Skrevet

Nei det hadde jeg ikke blanda meg borti. Hadde bare vært glad for at det ikke var vi som holdt på med oppussing. Nettopp pusset opp hele huset selv. Var riktignok ikke rot over lang tid ute men. Gjør vel ikke noe om gjestene ser at det er rot der? Du har jo ikke noe med det.

Anonymkode: d4b1c...b5f

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Leavemealone skrev:

Synes man skal tåle endel i sameier og borettslag. Du er nok bare litt uheldig som bor rett ved siden av han som pusser opp. Det jeg synes er litt synd er at han har brukt så lang tid på dette. Personlig synes jeg det er greit at noen lager lyd, synes det er koselig. Men det finnes de som blir veldig irritert pga dette og da bør man kanskje tenke på å bo i en enebolig eller slå opp telt i skogen istede.

Det er første gang i hele mitt liv at jeg har hørt om noen som syns betongdrilling er koselig. 

• Liker 8
Skrevet (endret)
På ‎11‎.‎12‎.‎2016 den 15.14, AnonymBruker skrev:

Ikke akkurat slik i denne situasjonen. De har firmaer som renoverer for de, så tviler på at de er for sliten.

Ikke bli for sikker på at man ikke kan bli sliten selv om det er et firma som gjør jobben. Å rydde, og bråk, støv og rot. Jeg har valgt å sove andre steder, men det er også slitsomt, ta hensyn og aldri være alene. Tror at for dem fremstår det å rydde på plass inne først i køen. Går også an å foreslå at de må si fra om de trenger hjelp, i form  av en dugnad kanskje.

Jeg kan sette meg inn i situasjonen, men min tanke er helt ute der jeg tenker på at jeg skal selge, og at naboen vil være med på å a skremme kjøpere, b senke prisen.

Endret av Atea
  • Liker 2
Skrevet
På 11.12.2016 den 18.29, AnonymBruker skrev:

Ja, men da venter de vel til det blir fullt før de tar resten. 

• Liker 1
Skrevet
På 11. desember 2016 den 14.59, AnonymBruker skrev:

Når man driver med helrenovering er man nok sliten nok med å gjøre alt som skal gjøres inne i huset, om man ikke skal bekymre seg konstant om hvordan det er utenfor også. Ikke vær så prippen, la de gjøre seg ferdige, det tar tid, det er rotete. Men om det er noen trøst, så blir de neppe å helrenovere på noen år til etter dette ;)

Anonymkode: 3e0d4...069

Jeg har totalrenovert to leiligheter, og hver kveld ryddet jeg uteområdet. Både fordi det ikke skal bli så mye på en gang og fordi det ikke ser pent ut, men også fordi forbipasserende kan skade seg på det som ligger ute, og det kan blåse vekk. Syns helt fint ts kan spørre om de kan rydde, det som skal gjøres inne betyr ikke at utsiden skal se ut som en bossplass.

Anonymkode: 67784...273

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...