AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #1 Skrevet 11. desember 2016 Vi bor i et borettslag som består av 4 leiligheter i rekke. Vi har endeleilighet, så vi har bare én nabo. Denne naboen holder altså på å totalrenovere leiligheta, og det har nå stått på siden tidlig i sommer. Vi har kun ved en anledning vært over å spurt om hvor lenge bråket skulle holde på (når de boret i betonggulv for 3. dagen på rad), så vi har virkelig forsøkt å være forståelsesfulle. Nå er saken den at det nærmer seg jul, og våre gjester må passere deres inngangsparti for å komme til oss. Der ser det virkelig ikke ut. Området er vel ca. 8-10 kvm og er fylt opp av gammel ødelagt dusj, gamle hvitevarer, gamle byggevarer, glava (ny og gammel), avkapp, gamle lister, plast, gamle veggplager, ødelagte fliser, osv osv. De virker ikke særlig interessert å rydde opp utenfor. De som har ryddet der er firmaene som har vært innom. Så, det jeg lurer på er hvor mange som hadde spurt naboen om de kunne flidd opp inngangspartiet før jul og hvor mange som hadde latt være - og hvorfor? Anonymkode: 8ef6f...e85
Outlander Skrevet 11. desember 2016 #2 Skrevet 11. desember 2016 Hindrer dette trygg overgang til deres dør? 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #3 Skrevet 11. desember 2016 Jeg bor også i et borettslag. Hadde jeg vært i deressko, hadde jeg sagt ifra med glimt i øyet. På en litt humoristisk men med alvorlig undertone at nå er det snart tid for juleopprydding. Spurt om de ikke skal "ta juleopprydding" snart. Om ikke dette hadde hjulpet, ville jeg sagt ifra på en ordentlig måte. Synes ikke du er urimelig som ønsker et representativt inngangsparti til jul. Anonymkode: efdef...945 5
Virilja Skrevet 11. desember 2016 #4 Skrevet 11. desember 2016 Jeg mener vel at hvis man ikke tåler sånt, må man satse på enebolig. (Jeg bor i enebolig ) 10
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #5 Skrevet 11. desember 2016 3 minutter siden, Outlander skrev: Hindrer dette trygg overgang til deres dør? I blant er det noe små kvist som ligger ute i veibanen, eller noe skum de hadde skylt ut foran vår inngang.. men nei, er kun det estetiske nå til jul som vi tenker på. Anonymkode: 8ef6f...e85
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #6 Skrevet 11. desember 2016 4 minutter siden, Virilja skrev: Jeg mener vel at hvis man ikke tåler sånt, må man satse på enebolig. (Jeg bor i enebolig ) Nå er det slik at dersom man ikke bor i grisgrendte strøk, så er det ikke nok eneboliger. Noen må faktisk bo i borettslag.. og ennå verre.. i blokk. Tenke seg til. Anonymkode: 8ef6f...e85 10
Outlander Skrevet 11. desember 2016 #7 Skrevet 11. desember 2016 Kanskje tilbyr å hjelpe å rydde? Kjedelig, men i hvertfall får dere en fin utgang til jul. Skjønner frustrasjonen! 2
onyx Skrevet 11. desember 2016 #8 Skrevet 11. desember 2016 Ser at det er borettslag og da finnes det sikkert ordensregler. Jeg ville bare gått til styret og bedt de si fra om at det må ryddes opp. En ting er det estetiske, men kommer det storm og uvær, så vil det kunne føre til skade på både mennesker og ting. 12
Virilja Skrevet 11. desember 2016 #9 Skrevet 11. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå er det slik at dersom man ikke bor i grisgrendte strøk, så er det ikke nok eneboliger. Noen må faktisk bo i borettslag.. og ennå verre.. i blokk. Tenke seg til. Anonymkode: 8ef6f...e85 Jeg vet det.. Meningen var vel å si at når man må bo så tett oppå hverandre, må vi tåle litt fra hverandre også. Vi tenker ikke likt, noen er mer rotete enn andre osv. Og uten å ta dette helt OT så er det ikke sånn at man må bo midt i tjukkeste Oslo. Vi som bor en liten time utenfor sitter f.eks mye billigere indet med en enebolig enn i en blokk
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #10 Skrevet 11. desember 2016 TS her: De må gjerne ha både sykler, akebrett og vogner m.m. stående der - på kryss og tvers for vår del. Det som er der nå er rett og slett bygningsavfall. Hva er mengden på "litt må man tåle", @Virilja? Å ta hensyn til sine naboer går begge veier, ikke bare den ene parten som skal vise hensyn. Anonymkode: 8ef6f...e85 8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #11 Skrevet 11. desember 2016 Når man driver med helrenovering er man nok sliten nok med å gjøre alt som skal gjøres inne i huset, om man ikke skal bekymre seg konstant om hvordan det er utenfor også. Ikke vær så prippen, la de gjøre seg ferdige, det tar tid, det er rotete. Men om det er noen trøst, så blir de neppe å helrenovere på noen år til etter dette Anonymkode: 3e0d4...069 4
Snedig Skrevet 11. desember 2016 #12 Skrevet 11. desember 2016 (endret) Det der hadde jeg ikke giddet å bruke noe tid på faktisk.. gjestene deres vet jo at det ikke er deres skrot, og helt ærlig så driter de nok i det. De passerer vel naboen i løpet av noen sekunder. Skjønner det er irriterende med naboer som er samlere og har en skrothaug utenfor i åresvis, men akkurat denne julen her ifm oppussing hadde jeg ikke brydd meg. Sett ut lykter og heng ut en krans du. Endret 11. desember 2016 av Snedig 12
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #13 Skrevet 11. desember 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man driver med helrenovering er man nok sliten nok med å gjøre alt som skal gjøres inne i huset, om man ikke skal bekymre seg konstant om hvordan det er utenfor også. Ikke vær så prippen, la de gjøre seg ferdige, det tar tid, det er rotete. Men om det er noen trøst, så blir de neppe å helrenovere på noen år til etter dette Anonymkode: 3e0d4...069 Ikke akkurat slik i denne situasjonen. De har firmaer som renoverer for de, så tviler på at de er for sliten. Anonymkode: 8ef6f...e85
Djungelvrål Skrevet 11. desember 2016 #14 Skrevet 11. desember 2016 Søppel skal ikke ligge å slenge ute på felles område, det er en selvfølge. Det er hans ansvar og kvitte seg med det så fort som mulig, ellers kan du jo bare ringe styret og høre. 6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #15 Skrevet 11. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke akkurat slik i denne situasjonen. De har firmaer som renoverer for de, så tviler på at de er for sliten. Anonymkode: 8ef6f...e85 Men herregud, det er EN jul, det overlever du. Ikke vær så prippen. Imaget ditt blir ikke ødelagt pga naboen. Familien og vennene dine tenker vel neppe dårlig om deg om naboen hadde det rotete en jul. Anonymkode: 3e0d4...069 5
Linnpinn9 Skrevet 11. desember 2016 #16 Skrevet 11. desember 2016 8 minutter siden, Boomonster skrev: Søppel skal ikke ligge å slenge ute på felles område, det er en selvfølge. Det er hans ansvar og kvitte seg med det så fort som mulig, ellers kan du jo bare ringe styret og høre. Enig. Jeg hadde nok sagt ifra på en saklig måte. Man skal ikke måtte finne seg i alt heller fordi man bor i et borettslag. 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #17 Skrevet 11. desember 2016 Sjekk med styret om det er lovlig å ha alt skrotet der. I mitt borettslaget hadde i hvert fall dette ikke vært greit. Anonymkode: b06e0...c54 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #18 Skrevet 11. desember 2016 8 minutter siden, Boomonster skrev: Søppel skal ikke ligge å slenge ute på felles område, det er en selvfølge. Det er hans ansvar og kvitte seg med det så fort som mulig, ellers kan du jo bare ringe styret og høre. Det ligger ikke i fellesområdet. Det ligger utenfor deres inngangsparti, og det tilhører hver boenhet. Anonymkode: 8ef6f...e85 1
Ananas. Skrevet 11. desember 2016 #19 Skrevet 11. desember 2016 Hvis jeg hadde sagt noe så hadde det ikke vært på grunn av gjestene jeg skulle få til jul (som andre har sagt her: de vet at det ikke er deres rot, går raskt forbi osv.), tviler på at julehumøret til gjestene forsvinner på grunn av naboens rot. Jeg hadde likevel vurdert å ta det opp, fordi det er uakseptabelt at det ser sånn ut over lengre tid. Om de da hadde svart at de ordner det første uken i januar e.l. så hadde jeg vært fornøyd med det, for meg er det fullstendig likegyldig mtp. jul, så lenge de får ryddet innen rimelig tid. 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #20 Skrevet 11. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ligger ikke i fellesområdet. Det ligger utenfor deres inngangsparti, og det tilhører hver boenhet. Anonymkode: 8ef6f...e85 Aha. Da har du ingenting med det. Anonymkode: b06e0...c54 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå