Gå til innhold

"sykkelmaskin"

Fremhevede innlegg

Skrevet

De har en "sykkelmaskin" (vet ikke hva det heter jeg, men en står og bruker beina tilsvarende en sykler stående) på senteret der jeg trener. Jeg brukte den i et lite kvarter i går kveld og i dag er jeg skikkelig støl i rompa. Den må jo være effektiv på rompa den da... Eller? Har ikke blitt tilsvarede støl av å sykle sittende tidligere.

Noen som vet hva denne heter og hvilke muskelgrupper den er mest effektiv på?

Synes genereltsett at styrketrening på vekt apparater er kjedelig og derfor prøver jeg ut kondisjonsapparatene, som og skal stramme opp litt. Må bare finne ut av hvilke som strammer hvilken muskelgruppe best ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Det heter ellipsemaskin, og er ganske effektivt hva forbrenning angår. Når det gjelder oppstramming, er det ingenting som slår styrketrening, uansett hvor kjedelig du synes det er. Men det kommer jo an på utgangspunktet, hvor godt trent du er, og hva du vil oppnå....

Stepmaskin er heller ikke så dumt, men ganske hardt for knærne (og mange jukser ved å ta raske museskritt i stedet for å ta bevegelsene helt ut).

Skrevet

Har den noe av samme funksjon som en stepmaskin da eller? Tenker da på hvilke muskelgrupper som blir brukt...

Gjest Ethereal
Skrevet

Du vil nok få mer trening på overkropp/hofter med en ellipsemaskin, pga bevegelsen som utføres.

Skrevet

I see :) Hva skulle vi gjort uten deg Ethereal her inne, du kan jo alt om trening og apparater du ;)

Gjest Ethereal
Skrevet

Forhenværende treningsnarkoman....

Trening/helse/kosthold er jo en av hobbiene mine :)

Skrevet

Og det tør jeg påstå det er mange av oss her inne som drar veldig god nytte av :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...