AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #1 Del Skrevet 11. desember 2016 Hei. Jeg endret hele navnet mitt i sommer, og nå opplever jeg en litt kinkig situasjon med slekt som ønsker sende pakker osv i posten. Jeg har ikke opplyst dem om navneendringen og har heller ingen planer om å gjøre det da jeg ønsker å være i fred. Men hva gjør jeg med de som spør etter den nye adressen min? (Jeg flyttet nylig til en større by.) Opplyser jeg om adresse og de sender i mitt gamle navn vil alt komme i retur til sender ikke sant? Fordi posten ikke vil finne det gamle navnet på noen postkasse eller register. Noen tips til hva jeg kan gjøre uten å måtte lyve? Erfaringer? Anonymkode: f94c0...719 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DobbelX Skrevet 11. desember 2016 #2 Del Skrevet 11. desember 2016 Be dem skrive "ditt gamle navn" c/o "ditt nye navn og adresse". Evt allier deg med en nabo og be de skrive "ditt gamle navn" c/o "naboens navn og adresse". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #3 Del Skrevet 11. desember 2016 2 minutter siden, DobbelX skrev: Be dem skrive "ditt gamle navn" c/o "ditt nye navn og adresse". Evt allier deg med en nabo og be de skrive "ditt gamle navn" c/o "naboens navn og adresse". Det er ikke aktuelt å la de få mitt nye navn som co adresse da jeg eier min bolig. Faktisk ikke aktuelt å bruke mitt nye navn til noe i sammenheng med dem, og om de så plutselig finner ut at de skal besøke meg og ikke finner mitt gamle navn på noe postkasse vil det dessuten bare bli masse drama og hele navneendringen og målet med det blir ødelagt. Anonymkode: f94c0...719 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lokmeister2016 Skrevet 11. desember 2016 #4 Del Skrevet 11. desember 2016 ny adresse med gammelt navn på postkassa og ditt nye også!:P situasjon løst 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DobbelX Skrevet 11. desember 2016 #5 Del Skrevet 11. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke aktuelt å la de få mitt nye navn som co adresse da jeg eier min bolig. Faktisk ikke aktuelt å bruke mitt nye navn til noe i sammenheng med dem, og om de så plutselig finner ut at de skal besøke meg og ikke finner mitt gamle navn på noe postkasse vil det dessuten bare bli masse drama og hele navneendringen og målet med det blir ødelagt. Anonymkode: f94c0...719 Da vil jeg anbefale deg å svare at du ikke ønsker å dele din adresse, og at du derfor takker nei til gaver. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #6 Del Skrevet 11. desember 2016 Bare å klistre på det gamle navnet ditt på postkassa i tillegg til det nye. Anonymkode: 1c7a3...62f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #7 Del Skrevet 11. desember 2016 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil ta i mot gaver fra de når du ikke vil at de skal vite verken ditt nye navn eller adresse ? Anonymkode: a6899...b3a 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #8 Del Skrevet 11. desember 2016 Dette er tydeligvis en spesiell situasjon. Informer om at du ikke ønsker gaver og videre kontakt. Anonymkode: 2de56...aa8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #9 Del Skrevet 11. desember 2016 Leste ikke alle innleggene. Du øsnker altså "hemmelig" identitet. Altså at ingen andre enn offentlige myndigheter vet hvem du er og hvor du bor? Da kan jeg ikke se at det skulle være noe problem at pakkene kommer i retur. Bare la være å besvar henvendelser om adresse fra familie. Gå "under jorden" rett og slett. Anonymkode: 1c7a3...62f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #10 Del Skrevet 11. desember 2016 Du vil ikke la dem komme på besøk eller vite at du har endret navnet ditt, men du vil ta imot gaver fra dem? Du ser hvor feil det er sant? Anonymkode: 3c5f9...6ef 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #11 Del Skrevet 11. desember 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil ta i mot gaver fra de når du ikke vil at de skal vite verken ditt nye navn eller adresse ? Anonymkode: a6899...b3a Det kom kanskje ikke tydelig nok frem, men jeg ønsker virkelig ikke å motta gaver. Dessverre er enkelte veldig standhaftige så jeg trenger en unnskyldning og en alternativ løsning jeg kan tilby for de som absolutt ikke vil droppe gaver. Jeg er ikke klar enda til å bare si at 'beklager jeg anser dere ikke lenger som familie', ikke nå når det er jul, og alt det der. Den kampen var jeg planlagt å ta til høsten igjen når andre ting endelig er ferdig. Det er komplisert. Anonymkode: f94c0...719 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 11. desember 2016 #12 Del Skrevet 11. desember 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #13 Del Skrevet 11. desember 2016 10 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Forstår ikke helt problemet. Du vil jo tydeligvis ikke ha noe med dem å gjøre. Så hvorfor ta imot gaver da? Si at du ikke ønsker gaver, punktum. Ellers så får du spørre ei venninne eller andre i familien (foreldre, søsken etc) om du får "låne" postkassen deres i Desember. Slik at resten får sendt gavene dit. Det er en komplisert situasjon. Det passer ikke å avslutte all kontakt enda av hensyn til noen få, og jeg eier boligen min. Jeg kan altså ikke benytte meg av co løsning eller nabo. Dessuten ønsker jeg ikke å opplyse dem om hvilket område jeg bor i for å beskytte meg selv. Jeg trenger en annen ok og ikke altfor spesiell løsning for de som jeg vet kommer til å presse på med å sende noe. En løsning som ikke vekker mistenksomhet. Anonymkode: f94c0...719 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 11. desember 2016 #14 Del Skrevet 11. desember 2016 (endret) AnonymBruker skrev (På 11.12.2016 den 14.35): Det er en komplisert situasjon. Det passer ikke å avslutte all kontakt enda av hensyn til noen få, og jeg eier boligen min. Jeg kan altså ikke benytte meg av co løsning eller nabo. Dessuten ønsker jeg ikke å opplyse dem om hvilket område jeg bor i for å beskytte meg selv. Jeg trenger en annen ok og ikke altfor spesiell løsning for de som jeg vet kommer til å presse på med å sende noe. En løsning som ikke vekker mistenksomhet. Anonymkode: f94c0...719 Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #15 Del Skrevet 11. desember 2016 Kan du ta en spansk en og få dem til å sende til en venn eller noe slikt? Anonymkode: 882f6...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #16 Del Skrevet 11. desember 2016 Skal du bytte kjønn? Anonymkode: 498ca...c61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 11. desember 2016 #17 Del Skrevet 11. desember 2016 Hadde bare sendt de ett brev og sagt at du ikke ønsker videre kontakt, ei heller gaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #18 Del Skrevet 11. desember 2016 Du kan leie postboks et annet sted og få post til det gamle navnet ditt der. Det koster jo litt, men kanskje det kan være den enkleste løsningen. Hvis noen lurer på hvorfor du har postboks kan du jo bare si at det har vært en del tyverier fra postkasser der du bor og at du er litt redd for identitetstyveri o.l. Anonymkode: 5bad4...c2d 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #19 Del Skrevet 11. desember 2016 Lei en postboks Anonymkode: 89d6c...399 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Advocatus diaboli Skrevet 11. desember 2016 #20 Del Skrevet 11. desember 2016 Kanskje du kan si noe sånt som at for tiden så bor du litt rundt hos venninner og derfor ikke har noen fast adresse, og at de kan sende til feks en post boks i en by en times tid unna? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå