AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #1 Skrevet 11. desember 2016 Hva har man på i juleselskap når alt man har i skapet tydeligvis ser for billig ut? Har fått forespørsel om å bli med på H&M eller cubus for å kjøpe julekjole. Ellers så kan jeg låne kjole av tante på 55. Hvert år gleder jeg meg til jul, men midt i desember så går det opp for meg at julemiddag med familie er årets mareritt. Kjole skal være under knelengde, ikke ha utringning, ikke være for stram, skal helst a lange ermer, og jeg kan ikke gå med høye hæler. Noen tips? Kan nevne at jeg er 19 Anonymkode: 6f4f4...93d
Honey Dew Skrevet 11. desember 2016 #2 Skrevet 11. desember 2016 Ser for billig ut? En billig kjole kan bli fantastisk flott med det rette tilbehøret. Har du bilde av kjolene, så kan kanskje noen som har mer greie på mote enn meg, hjelpe deg med hvordan du kan style kjolen? 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #3 Skrevet 11. desember 2016 28 minutter siden, Honey Dew skrev: Ser for billig ut? En billig kjole kan bli fantastisk flott med det rette tilbehøret. Har du bilde av kjolene, så kan kanskje noen som har mer greie på mote enn meg, hjelpe deg med hvordan du kan style kjolen? Billig i form av "tacky" https://www.zalando.no/miss-selfridge-petite-jerseykjole-metallic-py021c012-c11.html Denne kjolen var kjøpt og betalt, men jeg fikk høre at den ikke var sømmelig nok og sendte ut feil signaler. Ts Anonymkode: 6f4f4...93d 1
Lykkerusen Skrevet 11. desember 2016 #4 Skrevet 11. desember 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Billig i form av "tacky" https://www.zalando.no/miss-selfridge-petite-jerseykjole-metallic-py021c012-c11.html Denne kjolen var kjøpt og betalt, men jeg fikk høre at den ikke var sømmelig nok og sendte ut feil signaler. Ts Anonymkode: 6f4f4...93d Var ikke den fin da? Det er jo ingen utringning:S 2
Hactar Skrevet 11. desember 2016 #5 Skrevet 11. desember 2016 Sender ut feil signaler? I julaftenfeiring med familien? Hvem er det som blir provosert og hvem antas du å sende signaler til? 7
Honey Dew Skrevet 11. desember 2016 #6 Skrevet 11. desember 2016 Synes den kjolen var kjempefin jeg, men dropp smykker hvis du skal ha denne. Den ser hvertfall ikke "billig" ut. Bruk den, så får de andre si hva de vil 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #7 Skrevet 11. desember 2016 2 timer siden, Honey Dew skrev: Synes den kjolen var kjempefin jeg, men dropp smykker hvis du skal ha denne. Den ser hvertfall ikke "billig" ut. Bruk den, så får de andre si hva de vil Jeg ville jo gjerne bruke den, men etter at jeg fikk kritikk som det holdt på at jeg ville se "billig" ut i den fikk jeg lite lyst til å ha den på meg så jeg returnerte den. Den var for stram, for kort, åpen rygg, og attpåtil så materialet "billig" ut. Vet ikke mine arme råd. Kan jo dra med vedkommende på h&m for å kjøpe julekjole, men jeg synes at nettbutikker har så mye bedre tilbud når det gjelder kjoler enn fysiske butikker. Ei er jeg veldig stor fan av H&m kjoler med mindre det er snakk om sommerkjoler. Ts Anonymkode: 6f4f4...93d
Honey Dew Skrevet 11. desember 2016 #8 Skrevet 11. desember 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville jo gjerne bruke den, men etter at jeg fikk kritikk som det holdt på at jeg ville se "billig" ut i den fikk jeg lite lyst til å ha den på meg så jeg returnerte den. Den var for stram, for kort, åpen rygg, og attpåtil så materialet "billig" ut. Vet ikke mine arme råd. Kan jo dra med vedkommende på h&m for å kjøpe julekjole, men jeg synes at nettbutikker har så mye bedre tilbud når det gjelder kjoler enn fysiske butikker. Ei er jeg veldig stor fan av H&m kjoler med mindre det er snakk om sommerkjoler. Ts Anonymkode: 6f4f4...93d Zalando har kanskje noe som kan passe. Kjøp hvertfall en kjole som DU vil ha og synes passer deg, ikke hva andre vil at du skal gå i
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #9 Skrevet 11. desember 2016 Hadde tatt på meg den styggeste joggebuksa mi og en hettegenser og kommet i det. Hvem sier til familiemedlemmer at de ser "billige" ut, og hvorfor gidder noen å bry seg om slikt i en familiemiddag? Kunne skjønt det hvis du var medlem i kongefamilien, kanskje, men det er du vel ikke? Anonymkode: 67983...b22 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #10 Skrevet 11. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde tatt på meg den styggeste joggebuksa mi og en hettegenser og kommet i det. Hvem sier til familiemedlemmer at de ser "billige" ut, og hvorfor gidder noen å bry seg om slikt i en familiemiddag? Kunne skjønt det hvis du var medlem i kongefamilien, kanskje, men det er du vel ikke? Anonymkode: 67983...b22 Hehe det er jeg ikke, men man vil da gjerne gå med noe man ikke har fått kritikk for. Jeg vet i alle fall at jeg ikke føler meg vel nok til å gå med den kjolen når jeg vet at vedkommende synes jeg ser billig ut. Nei huff, har litt ønsketenkning om å bli hjemme på julaften slik at jeg slipper unna den kritiske familien min. Ts Anonymkode: 6f4f4...93d
Monicas Skrevet 11. desember 2016 #11 Skrevet 11. desember 2016 (endret) Noen av disse kanskje..? http://www.vila.com/no/no/vl/inspirasjon/christmas-shopping/blondet-kjole-23024279.html?cgid=vl-christmas&dwvar_colorPattern=23024279_SkyCaptain#start=1 http://www.vila.com/no/no/vl/handle-etter-kategori/kjoler/festkjoler/chiffondetaljer---kjole-23023514.html?cgid=vl-party-dresses&dwvar_colorPattern=23023514_Black#start=1 http://www.vila.com/no/no/vl/handle-etter-kategori/kjoler/festkjoler/glitter-kjole-14037515.html?cgid=vl-party-dresses&dwvar_colorPattern=14037515_SilverColour_553320#start=1 http://www.vila.com/no/no/vl/handle-etter-kategori/kjoler/festkjoler/feminin%2C-blonde-kjole-23022766.html?cgid=vl-party-dresses&dwvar_colorPattern=23022766_Black#start=1 http://www.only.com/no/no/on/damemote/kjoler/moenstrete-kortermet-kjole-15125840.html?cgid=on-dresses&dwvar_colorPattern=15125840_Black_537090#start=1 http://www.only.com/no/no/on/damemote/kjoler/blondet-kort-kjole-15126141.html?cgid=on-dresses&dwvar_colorPattern=15126141_Scarab#start=1 http://www.veromoda.com/no/no/vm/handla-efter-kategori/kjoler/festkjoler/blondet-kortermet-kjole-10162922.html?cgid=vm-party-dresses&dwvar_colorPattern=10162922_NavyBlazer#start=1 http://www.veromoda.com/no/no/vm/handla-efter-kategori/kjoler/festkjoler/ermeloes-festkjole-10164435.html?cgid=vm-party-dresses&dwvar_colorPattern=10164435_Black#start=1 Endret 11. desember 2016 av Monicas
JenniferA Skrevet 13. desember 2016 #12 Skrevet 13. desember 2016 (endret) På 11.12.2016 den 12.27, AnonymBruker skrev: Hva har man på i juleselskap når alt man har i skapet tydeligvis ser for billig ut? Har fått forespørsel om å bli med på H&M eller cubus for å kjøpe julekjole. Ellers så kan jeg låne kjole av tante på 55. Hvert år gleder jeg meg til jul, men midt i desember så går det opp for meg at julemiddag med familie er årets mareritt. Kjole skal være under knelengde, ikke ha utringning, ikke være for stram, skal helst a lange ermer, og jeg kan ikke gå med høye hæler. Noen tips? Kan nevne at jeg er 19 Anonymkode: 6f4f4...93d Jeg har på meg billige klær på julaften Kunne faktisk gått i treningsklær. Men jeg har tenkt å ta på meg et eller annet fint noe. Vil pynte meg litt for familien sin skyld. . Har lyst å kjøpe en rød kjole som ikke er for lang, over knehøyde. Har en kjole som er nesten svart som jeg vurderer å bruke, men så noen bilder på nettet av flotte røde kjoler,.. og jeg er brunette,... så dermed så tror jeg at jeg hadde kledd en sånn Endret 13. desember 2016 av JenniferA
pautina Skrevet 13. desember 2016 #13 Skrevet 13. desember 2016 På 11.12.2016 den 13.16, AnonymBruker skrev: Billig i form av "tacky" https://www.zalando.no/miss-selfridge-petite-jerseykjole-metallic-py021c012-c11.html Denne kjolen var kjøpt og betalt, men jeg fikk høre at den ikke var sømmelig nok og sendte ut feil signaler. Ts Anonymkode: 6f4f4...93d Kjempefin og når du er 19 år er da denne absolutt anstendig???tror du har spurt feil folk jeg...
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #14 Skrevet 14. desember 2016 På 13.12.2016 den 12.17, pautina skrev: Kjempefin og når du er 19 år er da denne absolutt anstendig???tror du har spurt feil folk jeg... Ja, jeg trodde også at den var anstendig for en 19 åring, men forslagene vedkommende kommer opp med er litt tantete. Jeg har egentlig ikke spurt noen, jeg viste fram kjolen siden vedkommende spurte og fikk høre at den så "billig" ut og ikke ville kle meg. Vedkommende er forresten min mor.. Ts Anonymkode: 6f4f4...93d
pautina Skrevet 14. desember 2016 #15 Skrevet 14. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg trodde også at den var anstendig for en 19 åring, men forslagene vedkommende kommer opp med er litt tantete. Jeg har egentlig ikke spurt noen, jeg viste fram kjolen siden vedkommende spurte og fikk høre at den så "billig" ut og ikke ville kle meg. Vedkommende er forresten min mor.. Ts Anonymkode: 6f4f4...93d Ikke gjør som morra di sier, morra di er ei...... neida, men helt alvorlig, det er da virkelig ingen kommentar å gi datteren sin, hvis du vil komme henne i møte tar du tette strømpebukser til og så får hun bare klappe igjen, kanskje hun er litt misunnelig på at du er 19 og kan gå i den, ikke alle voksne er modne selv ikke ovenfor sine egne barn tydeligvis... 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #16 Skrevet 14. desember 2016 36 minutter siden, pautina skrev: Ikke gjør som morra di sier, morra di er ei...... neida, men helt alvorlig, det er da virkelig ingen kommentar å gi datteren sin, hvis du vil komme henne i møte tar du tette strømpebukser til og så får hun bare klappe igjen, kanskje hun er litt misunnelig på at du er 19 og kan gå i den, ikke alle voksne er modne selv ikke ovenfor sine egne barn tydeligvis... Tror ikke at hun er misunnelig siden hun er like slank, flotte bryst, lite med rynker, osv. Hun er likevel typen som kun tar på seg kjole dersom det er bryllup, ellers er det bukser med bluser og andre penere topper til alle andre begivenheter. Er nok derfor hun er litt skeptisk til at jeg ønsket å gå med den kjolen (kjolen er returnert), men nå får jeg forsøke å finne noe annet å ha på meg noe som er vanskelig siden jeg kun har hverdagsskjørt og bukser igjen i skapet. Ts Anonymkode: 6f4f4...93d
Honey Dew Skrevet 14. desember 2016 #17 Skrevet 14. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke at hun er misunnelig siden hun er like slank, flotte bryst, lite med rynker, osv. Hun er likevel typen som kun tar på seg kjole dersom det er bryllup, ellers er det bukser med bluser og andre penere topper til alle andre begivenheter. Er nok derfor hun er litt skeptisk til at jeg ønsket å gå med den kjolen (kjolen er returnert), men nå får jeg forsøke å finne noe annet å ha på meg noe som er vanskelig siden jeg kun har hverdagsskjørt og bukser igjen i skapet. Ts Anonymkode: 6f4f4...93d Du er 19 år og foreldrene dine har ingenting de skulle ha sagt. Kjøp den kjolen, ta den på deg og bær den med hodet hevet. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #18 Skrevet 14. desember 2016 Er det bare jeg som er bittelitte grann enig med moren til TS angående den kjolen TS linket til? Den er ikke veldig ille på noen som helst måte, altså. Men den ER jo nokså kort, og hele poenget med det er da at man skal vise frem beina sine? Den er jo ment å være litt (små)sexy? Den er helt fin til å bruke sammen med venner, men i et rent familieselskap er det vel ikke så mange du ønsker at skal kaste et ekstra blikk på beina dine? Nå følte jeg meg skikkelig gammel og prippen her, men i mitt hode er det noen settinger hvor det passer med et pent&sexy antrekk, og andre hvor det passer best med noe pent&anstendig. Jeg skjønner ikke helt hvorfor tenåringer så ofte bare har kategoriene pent&sexy og skikkelig kjerring? Men ja, jeg er visst gammel og prippen... Anonymkode: ba8b0...027 7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #19 Skrevet 14. desember 2016 På 11.12.2016 den 12.27, AnonymBruker skrev: Hva har man på i juleselskap når alt man har i skapet tydeligvis ser for billig ut? Har fått forespørsel om å bli med på H&M eller cubus for å kjøpe julekjole. Ellers så kan jeg låne kjole av tante på 55. Hvert år gleder jeg meg til jul, men midt i desember så går det opp for meg at julemiddag med familie er årets mareritt. Kjole skal være under knelengde, ikke ha utringning, ikke være for stram, skal helst a lange ermer, og jeg kan ikke gå med høye hæler. Noen tips? Kan nevne at jeg er 19 Anonymkode: 6f4f4...93d Denne http://www.lindex.com/no/dame/overdeler/kjoler/7490346/Kjole-med-hettekrage/?styleId=92263807 fra Lindex er veldig fin. Ser ikke billig ut, lange ermer, former seg litt etter kroppen men er ikke tettsittende, mye hals, knelengde Anonymkode: a4069...7cc
kanelsnurr Skrevet 14. desember 2016 #20 Skrevet 14. desember 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det bare jeg som er bittelitte grann enig med moren til TS angående den kjolen TS linket til? Den er ikke veldig ille på noen som helst måte, altså. Men den ER jo nokså kort, og hele poenget med det er da at man skal vise frem beina sine? Den er jo ment å være litt (små)sexy? Den er helt fin til å bruke sammen med venner, men i et rent familieselskap er det vel ikke så mange du ønsker at skal kaste et ekstra blikk på beina dine? Nå følte jeg meg skikkelig gammel og prippen her, men i mitt hode er det noen settinger hvor det passer med et pent&sexy antrekk, og andre hvor det passer best med noe pent&anstendig. Jeg skjønner ikke helt hvorfor tenåringer så ofte bare har kategoriene pent&sexy og skikkelig kjerring? Men ja, jeg er visst gammel og prippen... Anonymkode: ba8b0...027 Jeg er visst også blitt gammel og prippen, i en alder av 30... Jeg synes kjolen ts linket til var veldig fin, til eksamensfest / ut på byen / julebord med venner o.s.v. Men jeg skjønner heller ikke hvorfor man må på død og liv skal være sexy i familieselskap med bestemor på 80. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå