AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #1 Skrevet 11. desember 2016 Hei Jeg investerte i en kostholdsplan fra en PT på senteret mitt. Jeg betalte 1200,- for denne planen og trodde det skulle være en ordentlig satt opp plan som var oversiktlig og passet til mitt behov. Også med supplerende og alternative måltider. Det jeg fikk tilsendt var en plan som var skrevet i et excel dokument uten noe form for anstrengelse. I tillegg var det en plan jeg fikk beskjed om å følge hver dag i to måneder.. Jeg reagerte da jeg fikk planen, men trodde kanskje den skulle se sånn ut ettersom jeg ikke er noe ekspert på matplaner. For et par dager siden snakket jeg derimot med en venninne som også fikk en kostholdsplan av en PT i samme kjede som var HELT ulik min. Hennes gikk over flere sider, det sto næringsinnhold i de forskjellige matvarene, det var alternativer og alt så rett og slett veldig profesjonelt ut. I planen skal jeg til frokost spise 4 eggehviter med 25 gram peanøttsmør. Måltid 2 er 100 gram kyling og salat. Måltid 3 er 200 gram søtpotet og 100 gram torsk. Måltid 4 er 300 gram søtpotet og 100 gram torsk. Måltid 5 er smoothie. Dette er planen jeg fikk tilsendt i et excel ark under hverandre. Og denne planen skulle jeg følge i 2 måneder.. Hva er deres mening? Anonymkode: 3d26a...53c
blonden Skrevet 11. desember 2016 #2 Skrevet 11. desember 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg investerte i en kostholdsplan fra en PT på senteret mitt. Jeg betalte 1200,- for denne planen og trodde det skulle være en ordentlig satt opp plan som var oversiktlig og passet til mitt behov. Også med supplerende og alternative måltider. Det jeg fikk tilsendt var en plan som var skrevet i et excel dokument uten noe form for anstrengelse. I tillegg var det en plan jeg fikk beskjed om å følge hver dag i to måneder.. Jeg reagerte da jeg fikk planen, men trodde kanskje den skulle se sånn ut ettersom jeg ikke er noe ekspert på matplaner. For et par dager siden snakket jeg derimot med en venninne som også fikk en kostholdsplan av en PT i samme kjede som var HELT ulik min. Hennes gikk over flere sider, det sto næringsinnhold i de forskjellige matvarene, det var alternativer og alt så rett og slett veldig profesjonelt ut. I planen skal jeg til frokost spise 4 eggehviter med 25 gram peanøttsmør. Måltid 2 er 100 gram kyling og salat. Måltid 3 er 200 gram søtpotet og 100 gram torsk. Måltid 4 er 300 gram søtpotet og 100 gram torsk. Måltid 5 er smoothie. Dette er planen jeg fikk tilsendt i et excel ark under hverandre. Og denne planen skulle jeg følge i 2 måneder.. Hva er deres mening? Anonymkode: 3d26a...53c Skal du liksom spise det samme hver dag? Og de har ikke en gang skrevet opp næringsinnhold i måltidene og totalt? Det er jo helt elendig. Enhver idiot kan jo sette opp dette. Hvis jeg var deg ville klaget og prøvd å heve kjøpet. Og så ville jeg satt opp en plan selv (bare google iifym), eventuelt kontaktet en person med utdannelse innen ernæring (pt kan nødvendigvis ikke så mye, din pt er uansett svært lat) 7
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #3 Skrevet 11. desember 2016 4 minutter siden, blonden skrev: Skal du liksom spise det samme hver dag? Og de har ikke en gang skrevet opp næringsinnhold i måltidene og totalt? Det er jo helt elendig. Enhver idiot kan jo sette opp dette. Hvis jeg var deg ville klaget og prøvd å heve kjøpet. Og så ville jeg satt opp en plan selv (bare google iifym), eventuelt kontaktet en person med utdannelse innen ernæring (pt kan nødvendigvis ikke så mye, din pt er uansett svært lat) Ja, det var det hun mente. Det er en kostholdsveilder jeg ble henvist til at min PT til å lage denne planen som jeg betalte 1200,- for. Ser nå at det er helt sinnsykt. Trodde virkelig jeg skulle få mer utbytte av planen og at den skulle være ordentlig satt opp med alternative måltider.. Anonymkode: 3d26a...53c
blonden Skrevet 11. desember 2016 #4 Skrevet 11. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, det var det hun mente. Det er en kostholdsveilder jeg ble henvist til at min PT til å lage denne planen som jeg betalte 1200,- for. Ser nå at det er helt sinnsykt. Trodde virkelig jeg skulle få mer utbytte av planen og at den skulle være ordentlig satt opp med alternative måltider.. Anonymkode: 3d26a...53c Skjønner. Ja, dette er å regne for lureri omtrent. Det burde være et minimum at du får alternative måltider. Hallo, hvordan skal du liksom spise fire eggehvitter med peanøttsmør? LOL! Det er jo ikke et måltid en gang. Peanøttsmør er det mye fett i, ergo kunne du like godt bare spise hele egg i stedet for eggehvitter (hvorfor kaste plommen??) som i tillegg ville gjort hele måltidet smakelig. Torsk og søtpotet. Originalt. Seriøst, klag. 5
Gjest Froning Skrevet 11. desember 2016 #5 Skrevet 11. desember 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er deres mening? Saken er at PT-utdannelsen i seg er en veldig kort og relativt enkel utdannelse. Det gjør at kvaliteten kan variere grusomt mye. Det finnes PT'er der ute som ikke sitter på mer kompetanse enn tre måneder med festing på Bali og bestått eksamen.. Det er ikke alltid like enkelt å filtrere ut disse når man er en vanlig person med en gjennomsnittlig kunnskap om trening og kosthold. Det beste du kan gjøre er å prøve å få pengene tilbake og finne en annet PT eller en kostholds-veileder.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #6 Skrevet 11. desember 2016 Jeg jobber selv som PT og gir kostveiledning, men jeg gir ikke fra meg matplaner. OM jeg skulle gjort det, hadde den ikke sett ut som denne for å si det sånn. Det skinner gjennom at dette er en eller annen fitness-entusiast som har skrapt sammen og ikke en med ordentlig ernæringsbakgrunn. Ja du vil nok gå ned i vekt med denne planen, men for det første er det ikke nødvendig å gjøre det SÅ spesieifkt, rart og kjedelig og for det andre er ikke dette noe du kan leve med resten av livet. Jeg hadde klaget og bedt om pengene tilbake! Har du sjekket hva slags utdannelse denne personen har? Hvilken kjede er det snakk om? Anonymkode: 3c98f...b9c
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #7 Skrevet 11. desember 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber selv som PT og gir kostveiledning, men jeg gir ikke fra meg matplaner. OM jeg skulle gjort det, hadde den ikke sett ut som denne for å si det sånn. Det skinner gjennom at dette er en eller annen fitness-entusiast som har skrapt sammen og ikke en med ordentlig ernæringsbakgrunn. Ja du vil nok gå ned i vekt med denne planen, men for det første er det ikke nødvendig å gjøre det SÅ spesieifkt, rart og kjedelig og for det andre er ikke dette noe du kan leve med resten av livet. Jeg hadde klaget og bedt om pengene tilbake! Har du sjekket hva slags utdannelse denne personen har? Hvilken kjede er det snakk om? Anonymkode: 3c98f...b9c Min PT gir heller ikke fra seg matplaner og min PT er jeg ekstremt fornøyd med. Trodde jeg også skulle bli fornøyd med planen av denne kostholdsveilederen/PTen. Hun jobber som begge deler. Og du har rett, hun er nok fitness-entusiast tror jeg. Hun ser veldig bra ut og hun er nok flink og disiplinert, men med min hverdag fungerer ikke denne planen til meg og jeg trodde kanskje planen skulle se mye mer profesjonell ut. Dette er Sats Elixia kjeden. Anonymkode: 3d26a...53c
Leo Skrevet 11. desember 2016 #8 Skrevet 11. desember 2016 Nå vet jeg ikke helt hva som liksom skulle være poenget med denne planen, men kostholdsmessig er den jo elendig og, som du selv sier, så fungerer jo ikke dette i dagliglivet og spesielt ikke over tid. Jeg ville rett og slett ha klaget og forlangt å få tilbake pengene mine. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #9 Skrevet 11. desember 2016 16 minutter siden, Leo skrev: Nå vet jeg ikke helt hva som liksom skulle være poenget med denne planen, men kostholdsmessig er den jo elendig og, som du selv sier, så fungerer jo ikke dette i dagliglivet og spesielt ikke over tid. Jeg ville rett og slett ha klaget og forlangt å få tilbake pengene mine. Planen er vektnedgang. Men ja, jeg kommer til å klage og håper jeg får pengene tilbake. Anonymkode: 3d26a...53c
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #10 Skrevet 11. desember 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Min PT gir heller ikke fra seg matplaner og min PT er jeg ekstremt fornøyd med. Trodde jeg også skulle bli fornøyd med planen av denne kostholdsveilederen/PTen. Hun jobber som begge deler. Og du har rett, hun er nok fitness-entusiast tror jeg. Hun ser veldig bra ut og hun er nok flink og disiplinert, men med min hverdag fungerer ikke denne planen til meg og jeg trodde kanskje planen skulle se mye mer profesjonell ut. Dette er Sats Elixia kjeden. Anonymkode: 3d26a...53c Hadde følelsen av det, ja. Her ville jeg klaget til senteret og ikke direkte til personen som solgte deg matplanen. Vedkommende vil nok ikke se problemet, det fungerer jo for han/henne. Gi oss gjerne en tilbakemelding på hvordan det går Anonymkode: 3c98f...b9c 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #11 Skrevet 11. desember 2016 Dette var ikke bra - her kan du klage med god grunn. For øvrig bør kostholdsplan utarbeides sammen med den som skal følge planen, etter å skikkelig konsultasjon! Anonymkode: ac88d...618 1
Leo Skrevet 12. desember 2016 #12 Skrevet 12. desember 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Planen er vektnedgang. Men ja, jeg kommer til å klage og håper jeg får pengene tilbake. Anonymkode: 3d26a...53c Hvis du spiser dette så vil du jo gå ned i vekt for planen inneholder veldig lite kalorier med mindre smoothien er av det voldsomt kaloririke slaget. Men det vil ikke være en sunn og god måte å gå ned i vekt på. Jeg ville heller ha investert noen kroner i tilgang til en god kostholdskalkulator (Grete Roede har en bl.a., men det finnes flere). Da kan du spise de matvarene du ønsker, men legge opp kostholdet ditt selv slik at du får i deg de næringsstoffene du trenger uten å ty til merkelige kombinasjoner som eggehvite og peanøttsmør. 1
BlendaSensitive Skrevet 12. desember 2016 #13 Skrevet 12. desember 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Planen er vektnedgang. Men ja, jeg kommer til å klage og håper jeg får pengene tilbake. Anonymkode: 3d26a...53c Og om PT ikke godkjenner reklamasjonen, så send til forbrukerombudet. Det der er lurendreieri. Lykke til! 2
Ulla Ullsokk Skrevet 12. desember 2016 #14 Skrevet 12. desember 2016 Eggehviter og peanøttsmør?? Seriøst??? 2
Shneppi Skrevet 13. desember 2016 #15 Skrevet 13. desember 2016 Om du klager og får pengene tilbake så kan jeg virkelig anbefale Julie Rafoss sin kostholdsplan. Bestilte fra henne over nett og er kjempefornøyd! Billigere er det også, mener jeg betalte 650 kroner for min.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #16 Skrevet 25. desember 2016 Hvordan gikk det? Anonymkode: 3c98f...b9c
Nutz Skrevet 23. januar 2017 #17 Skrevet 23. januar 2017 På 12/11/2016 den 12.11, AnonymBruker skrev: Hva er deres mening? Anonymkode: 3d26a...53c Hei TS Har tenkt litt på denne, vil du fortelle hvordan det gikk? 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #18 Skrevet 25. januar 2017 For vektnedgang betaler jeg vesentlig mindre for Lifesum-appen enn det der, og jeg vil tro resultatet blir fryktelig mye bedre siden jeg kan spise det jeg vil, og så lenge jeg registrerer alt og holder meg under et gitt nivå, vil jeg gå ned i vekt Anonymkode: 79e98...43a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå