Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe

Blå politibil

Anbefalte innlegg

1 time siden, Døgnvill skrev:

Nå er det lagt ut en spleis. Ikke hønesjefen sin, for engangs skyld..

Men likevel. Det er helt hårreisende hvordan foreldre kan utlevere ungene sine!!! Den er helt grusom faktisk og burde ALDRI vært lagt ut på den gruppa. 
Jeg vil ikke engang legge ut imgur av den :( Men har lagret den tilfelle det skulle være noe.

Søkte den opp nå og HERREGUD!! Det er noe av det verste jeg har lest!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ser han har fjernet navnene i teksten. Men er jo utrolig enkelt å finne ut av! 

Nå vet hele Norge om de stakkars barna.

Anonymkode: 3a49d...469

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilken spleis er det snakk om? 

Anonymkode: b447b...3fc

Ligger som er av de øverste innleggene nå, men du kan også søke opp «spleis», så kommer den opp. 

Anonymkode: 63060...cf1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ligger som er av de øverste innleggene nå, men du kan også søke opp «spleis», så kommer den opp. 

Anonymkode: 63060...cf1

Fant den.... ser problemet med utlevering, men i det tilfellet der tror jeg faktisk at det ville vært værre å ikke skrive alt! Utrolig sterk historie! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Fant den.... ser problemet med utlevering, men i det tilfellet der tror jeg faktisk at det ville vært værre å ikke skrive alt! Utrolig sterk historie! 

Er uenig med deg. Er foreldres oppgave å beskytte barna på nett, og her er sensitive detaljer brettet ut offentlig i en gruppe med over 80 tusen medlemmer, hvor samtlige ved to tastetrykk kan finne ut barnenavn og se bilder. Det som legges ut på nett, blir på nett.

Alt for at foreldrene skal få inn penger. Vitner om dårlig dømmekraft. 

Endret av Superblomst
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Superblomst skrev:

Er uenig med deg. Er foreldres oppgave å beskytte barna på nett, og her er sensitive detaljer brettet ut offentlig i en gruppe med over 80 tusen medlemmer, hvor samtlige ved to tastetrykk kan finne ut barnenavn og se bilder. Alt for at foreldrene skal få inn penger. Vitner om dårlig dømmekraft. 

Ja, er litt både og. Er en så alvorlig sak at jeg forstår argumentet ditt og... 🙈

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan prøve å oppsummere saken kort for de som ikke er der inne:

Barn starter på skolen og tegner en tegning av hva som har blitt gjort i sommerferien. Lærer blir bekymret av tegningen og viser den til helsesøster, som tar en prat med barnet. Barnevernet blir etter samtalen koblet inn, og far blir varetektsfengslet for seksuelle overgrep mot barna sine. I 6 måneder får ikke far møte barna, saken etterforskes av bvt og politiet. Det ender med at politiet ikke finner bevis på at det har foregått noe galt, og siktelsen blir droppet av politiet. Bvt gir seg også etterhvert. 

De har opprettet spleis da familieøkonomien har blitt skakkjørt av hele situasjonen. 

Anonymkode: 2134f...923

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For min del har jeg vanskelig med å føle sympati for familien, de involverte som har "ødelagt" familien har gjort jobben sin skikkelig og tatt saken på alvor, frem til det var klart at det ikke var noe i anklagene. Better safe than sorry. 

Synes det er rart far mener han har så god oversikt over hva barnet har sagt i samtale med fagpersoner, er et vanlig at slike samtaler blir filmet og senere vist til pårørende som er anklaget for slik?

Anonymkode: d3d54...34f

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan prøve å oppsummere saken kort for de som ikke er der inne:

Barn starter på skolen og tegner en tegning av hva som har blitt gjort i sommerferien. Lærer blir bekymret av tegningen og viser den til helsesøster, som tar en prat med barnet. Barnevernet blir etter samtalen koblet inn, og far blir varetektsfengslet for seksuelle overgrep mot barna sine. I 6 måneder får ikke far møte barna, saken etterforskes av bvt og politiet. Det ender med at politiet ikke finner bevis på at det har foregått noe galt, og siktelsen blir droppet av politiet. Bvt gir seg også etterhvert. 

De har opprettet spleis da familieøkonomien har blitt skakkjørt av hele situasjonen. 

Herregud. Slike foreldre burde ha mistet omsorgen etter å ha hengt ut barnet på den måten. Stakkars, stakkars barn

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gir ikke en krone!!! 

Anonymkode: 5fbd5...bd9

Dessverre hjelper det ikke å gi, siden det har kommet inn en god del penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Honey Dew skrev:

Herregud. Slike foreldre burde ha mistet omsorgen etter å ha hengt ut barnet på den måten. Stakkars, stakkars barn

Dette her var en dårlig forklaring på hva som sto i teksten! Her er det skrevet med tunellsyn! 

Eneste grunn til at det er synd på barna er fordi dem har gått igjennom det de har! Foreldra har ikke hengt ut barna på noen måte! Det er ikke sånn at barn blir hengt ut kun fordi dem er nevnt!

Anonymkode: 18821...057

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette her var en dårlig forklaring på hva som sto i teksten! Her er det skrevet med tunellsyn! 

Eneste grunn til at det er synd på barna er fordi dem har gått igjennom det de har! Foreldra har ikke hengt ut barna på noen måte! Det er ikke sånn at barn blir hengt ut kun fordi dem er nevnt!

Anonymkode: 18821...057

Beklager at jeg prøvde å gjengi saken så nøytralt som mulig.:sarkasme: Tunellsyn er vel kanskje en fin ting når man kun har kjennskap til en side?

Dessuten er det ikke spleisen i seg selv som er problemet, men utleveringen av barna. Detaljene som er utelatt endrer faktisk ikke det at barna burde vært skjermet! Hvis de absolutt skulle laget en spleis, burde de fått en tredjepart til å legge den ut, slik at den vanskeligere kunne spores tilbake til dem. 

Og selvfølgelig er dette en grusom påkjennelse for familien. Jeg mener samtidig det ble gjort det rette ved å undersøke en slik sak, for det hadde vært verre om det var grunn til denne bekymringen og det ikke ble tatt tak i. Imidlertid mener jeg også familien burde fått masse hjelp og støtte av profesjonelle til å stable seg på beina igjen, når siktelsene ble droppet.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite oppfinnsomme der inne; "har du det moro med snap"....,og det evinnelige maset om de jævla pannekakene da!! 🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun som lurer på hvem størrelse de som har 5/6 åringer har på syklene sine🙄 Er de helt tilbakestående der inne eller🤪 

Anonymkode: 71b3f...b4a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den tråden hvor den diskuteres hvorvidt NAV skal dekke hormonspiral eller ikke 🙈

Flere som mener at NAV må skjønne at de sparer mer på å betale prevensjon enn å måtte punge ut for barnebidrag fordi dama ikke har råd til prevensjon.

ATTE HÆH

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, Poppie skrev:

Den tråden hvor den diskuteres hvorvidt NAV skal dekke hormonspiral eller ikke 🙈

Flere som mener at NAV må skjønne at de sparer mer på å betale prevensjon enn å måtte punge ut for barnebidrag fordi dama ikke har råd til prevensjon.

ATTE HÆH

Vet ikke om jeg skal le eller gråte... hahahahaha... det ble le. 

Egentlig ble jeg litt sånn  :sjokkbla:   :hakeslepp:

Anonymkode: b97aa...237

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...