Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe

Blå politibil

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Titania skrev:

Enda en av disse "skriv et land for hver bokstav i navnet ditt" tråd. Tror noen sov i geografitimen...

Mallorca, London, Berlin, Orlando, Madrid, Roma, Afrika, Asia og Riga (overraskende mange som nevner denne) er blant "landene" som blir nevnt. I tillegg til Amerika da. Jeg regner jo med at de bare ikke tenker seg om, og mener USA, men man vet jo aldri. 

Og selv om ikke alle er/har vært skolelys, så burde man i hvertfall vite at Asia og Afrika er verdensdeler... 

Sirilanka er nevnt......trodde hun het Siri Lanka....fra Sri Lanka.....😂😂😂😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Bondenisse skrev:

Ett gullkorn jeg fant sist jeg sjekka gruppa

7E63A6BD-02FD-4ED5-BA01-E03C3E3E7C2A.jpeg

Wow! Både Hønehjørnet og barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet........say no more...😂😂😂

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Titania skrev:

I land-navnetråden fortsetter det visst enda :P Jeg liker at det er ei som går inn og retter på de som skriver byer/verdensdeler i steden for land :D 

En som har A i navnet har tydeligvis skrevet Amerika og blitt rettet på. Så hun byttet det ut med Afrika :mynona:

En annen trodde visst at Hawaii var et land...

Også er det en som kommenterer

Hvor på hun får til svar

Kanskje hun tenkte på Sør-Afrika? Det er jo et land i Afrika

Anonymkode: cacb5...cb9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje hun tenkte på Sør-Afrika? Det er jo et land i Afrika

Anonymkode: cacb5...cb9

Det er jo helt irrelevant om hun tenkte på Sør-afrika, når bokstaven skulle starte på A og hun nevnte et kontinent. 

Anonymkode: d3d54...34f

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som lurer litt på hva som ville skjedd med gruppa,dersom det bare ble lov til å skrive på bokmål eller nynorsk? :ler: 

Anonymkode: 2134f...923

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare meg som lurer litt på hva som ville skjedd med gruppa,dersom det bare ble lov til å skrive på bokmål eller nynorsk? :ler: 

Du er absolutt ikke alene om det, nei :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forslag til aprilspøk i 2019. ;) Se panikken bre seg...  

Anonymkode: 913e2...866

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som svar på et innlegg der inne om folks kleineste jobbintervju er det ei som svarer.. dette?? :klo: Kan ikke skjønne hva folk får seg til å dele, særlig ikke med fullt navn ute.

20180413_103707.png

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnleggeren har nå "forfatter" i bioen sin på instagram. Skulle ikke den boka være en samling av innleggene ANDRE har forfattet? 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2018 den 11.29, Titania skrev:

Tror seriøst folk at Amerika og Afrika er egne land????

Ja e trudde Afrika va eit eget land, itte lett å få mæ c alt på skula1f917.png🤗

Jeg har alltid tenkt at de som skriver med dialekt rett og slett er for dumme til å skrive bokmål. Jeg står fortsatt for dette, i hvertfall når jeg leser en slik kommentar. 

Endret av kenpet
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kenpet skrev:

Jeg har alltid tenkt at de som skriver med dialekt rett og slett er for dumme til å skrive bokmål. Jeg står fortsatt for dette, i hvertfall når jeg leser en slik kommentar. 

Jeg skriver på min dialekt med folk fra plassen jeg kommer fra. 

Men bokmål ellers. Snakk om å dømme. 

Anonymkode: e3bee...f23

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og! Offentlige tekster på bokmål, lokale fb grupper og til venner skriver jeg dialekt. 

Anonymkode: b447b...3fc

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Moondance skrev:

Som svar på et innlegg der inne om folks kleineste jobbintervju er det ei som svarer.. dette?? :klo: Kan ikke skjønne hva folk får seg til å dele, særlig ikke med fullt navn ute.

20180413_103707.png

:sjokkert::sjokkert: Denne tar jo kaka. Hadde noen sagt det til meg så hadde jeg faen meg følt meg ukomfortabel og blitt sint for at jeg ble ansatt pga at sjefen hadde lyst til å pule meg. Det er jo helt absurd at man skryter av det. Æsj

Anonymkode: d38f5...e8c

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville du skrevet på dialekt på Hønehjørnet? Ja eller nei? :P Jeg tenker at på så store grupper som på Hønehjørnet så blir det helt absurd å skrive på dialekt fordi at det er en så stor gruppe med så mange medlemmer fra forskjellige steder av landet. Jeg skriver aldri på dialekt selv, men jeg kan forstå at det er trivelig for mange å gjøre det med dem som de kjenner eller på lokale fb-grupper. 

Anonymkode: 35531...35d

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2018 den 11.29, Titania skrev:

I land-navnetråden fortsetter det visst enda :P Jeg liker at det er ei som går inn og retter på de som skriver byer/verdensdeler i steden for land :D 

En som har A i navnet har tydeligvis skrevet Amerika og blitt rettet på. Så hun byttet det ut med Afrika :mynona:

En annen trodde visst at Hawaii var et land...

Jeg var innom den tråden nå.. Blant annet dukket Roma, Europa, Asia, Riga og Dubai opp som "land" 🙈🙈 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Moondance skrev:

Jeg var innom den tråden nå.. Blant annet dukket Roma, Europa, Asia, Riga og Dubai opp som "land" 🙈🙈 

Så Manila var nevnt også :P Det er greit at man kanskje ikke husker hvem som regjerte i Frankrike for 900 år siden, men forskjellen på hva som er er land, kontinenter og kjente byer burde man som innbygger i Norge vite :P Jeg tror ikke skolevesenet er så dårlig

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Titania skrev:

Så Manila var nevnt også :P Det er greit at man kanskje ikke husker hvem som regjerte i Frankrike for 900 år siden, men forskjellen på hva som er er land, kontinenter og kjente byer burde man som innbygger i Norge vite :P Jeg tror ikke skolevesenet er så dårlig

Jepp.. Det er jo noe som går igjen i undervisningen gjennom hele grunnskolen, muligens også vgs? (jeg tok praktiske fag så jeg hadde ikke geo). Uansett er det ganske så kleint og ikke vite at Europa ikke er et land :balltre:

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Moondance skrev:

Jeg får innmari lyst til å gi dem en flagg-test. Alle verdens flagg, ispedd litt maritime signalflagg og noen mindre kjente logoer. :Knegg: 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det tjenes pæng.. hønehjørnegenser. Seff i regi av sjefshøna som garantert får sin del av salget...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får innmari lyst til å gi dem en flagg-test. Alle verdens flagg, ispedd litt maritime signalflagg og noen mindre kjente logoer. :Knegg: 

Gjør det og fortell oss hvordan det går :mynona:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...