Gå til innhold

Hvilket utstyr er et must å kjøpe før en får hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på hva en minimum bør skaffe seg. Feks bånd, bur osv. Er det noe spesielt utstyr du er veldig fornøyd med at du kjøpte? 

Anonymkode: 56226...22b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sele og leie tøm.  Pluss et ordinært bånd, er greit når man skal lære gå fot. Når valpen er 22 uker, om jeg ikke husker feil, er da de er mest mottagelige for å gå på plass mens de er løse. Jeg hadde en collie, hun kunne alt. Ble spurt under en ren collie-utstilling om jeg hadde gått på noe kurs. Hunden min slo alle de andre, gjorde bare en feil,under dekk og bli. Når jeg sa fri, kom hun løpende, men rullet seg i gresset.

Hun var litt redd større hunder, en gang ble hun tatt i nakken av en gal bikkje, under et stevne. Hun var den mest trygge venner med og til hester, katter, fugler og det meste. Kunne alle kommandoer, kunne søke spor. En dag ble hun gammel og syk, det er mange år siden, men jeg tenker ofte på henne. Å velge å følge henne til dyrlegen. Fikk kjeft av min far, han sa at andre kunne følge henne, du kunne bare spurt.

Han hadde rett, og jeg har lyst på hund, men da   må jeg spørre noen i familien om de kan avlaste av og til. De vil svare nei, men smelte.

Jeg skal ikke ha hund, det krever mye, man blir egentlig avhengig av å ha en stor-famille. Jeg er i alle fall det. Det var lettere når man var ung.

Men ha sele på de fleste turene. Du trenger kanskje reisebur også. Jeg ville fora med vom og  hundemat.

Ikke gå lange turer, la valpen bli kjent.

Skrevet

Kollisjonssikkert bilbur

Sele og bånd 

Hundeseng

Matskål og vannskål

Kloklipper/børste

Leker og tyggebein 

Evt dekken, kommer an på rasen

Skrevet

Et teppe er nok. Vann må du huske på all den tiden du er våken.

Gi positiv oppmerksomhet.

Skrevet
9 minutter siden, Atea skrev:

Sele og leie tøm.  Pluss et ordinært bånd, er greit når man skal lære gå fot. Når valpen er 22 uker, om jeg ikke husker feil, er da de er mest mottagelige for å gå på plass mens de er løse. Jeg hadde en collie, hun kunne alt. Ble spurt under en ren collie-utstilling om jeg hadde gått på noe kurs. Hunden min slo alle de andre, gjorde bare en feil,under dekk og bli. Når jeg sa fri, kom hun løpende, men rullet seg i gresset.

Hun var litt redd større hunder, en gang ble hun tatt i nakken av en gal bikkje, under et stevne. Hun var den mest trygge venner med og til hester, katter, fugler og det meste. Kunne alle kommandoer, kunne søke spor. En dag ble hun gammel og syk, det er mange år siden, men jeg tenker ofte på henne. Å velge å følge henne til dyrlegen. Fikk kjeft av min far, han sa at andre kunne følge henne, du kunne bare spurt.

Han hadde rett, og jeg har lyst på hund, men da   må jeg spørre noen i familien om de kan avlaste av og til. De vil svare nei, men smelte.

Jeg skal ikke ha hund, det krever mye, man blir egentlig avhengig av å ha en stor-famille. Jeg er i alle fall det. Det var lettere når man var ung.

Men ha sele på de fleste turene. Du trenger kanskje reisebur også. Jeg ville fora med vom og  hundemat.

Ikke gå lange turer, la valpen bli kjent.

Det var en veldig lang og urelevant historie :P Kanskje lage en egen tråd om bikkja di?

Anonymkode: 5a42a...998

• Liker 4
Gjest Loffeliten
Skrevet

Hundebæsjposer! Veldig mange hundeeiere ser ut til å glemme å kjøpe inn dette helt essensielle utstyret. :Nikke:

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en veldig lang og urelevant historie :P Kanskje lage en egen tråd om bikkja di?

God  ide, men for søtladent.

Skrevet

En venninne har en mann. De elsker hunder begge to.

Hundekjøring. De hadde også en veskehund. Hun var kjempefin.

Men de lar flokken dø ut, nå er det ikke så mange, de har spurt om jeg kunne overta xxxxxx, da følte jeg meg ensom og tenkte at    en hund er en smart greie.

Skrevet

Bånd, dressurbok og skiteposer.

Anonymkode: 3b23f...d61

Skrevet
1 time siden, Atea skrev:

En venninne har en mann. De elsker hunder begge to.

Hundekjøring. De hadde også en veskehund. Hun var kjempefin.

Men de lar flokken dø ut, nå er det ikke så mange, de har spurt om jeg kunne overta xxxxxx, da følte jeg meg ensom og tenkte at    en hund er en smart greie.

Hva i all verden har dette med denne tråden å gjøre? Unødvendig avsporing.

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde bare vann+matskål, mat, noen leker, halsbånd og bånd når vi fikk valpen. Men nå har vi hatt henne i ca 3 mnd og fylt på med masse tyggeleker, godbiter, bur, sele, hundepute, refleks og børste.

Hennes favoritter er en "kong", lammeører, myk gummiball og en god pute. 

Anonymkode: b4d40...07a

Gjest Lakrisbjørn
Skrevet

Vann- og matskål, bånd og halsbånd/sele må, samt bilbur må dere ha.

Alt annet finner dere fort ut av. Leker har som regel kort overlevelsestid hos en valp med pirajatenner. Grinder kan være praktiske, og mye mer hensiktsmessig enn bur. Om dere trenger det med en gang vet jeg ikke, kommer sikkert litt an på valpen. Det er fort gjort at valpen havner i senga di selv om du tenker at den skal ha sin egen soveplass. Anbefales på det sterkeste på kalde vinternetter også forøvrig.

Det beste kjøpet jeg gjorde var av en antitrekkingssele, men da var min noen måneder gammel. Ulempen med seler er jo at dyret fort vokser ut av de. Det og en sånn matte som hunden tørker raskt på. Syyyykt praktisk om du ikke elsker å vaske gulv og vegger.

Skrevet

Alt er nevnt ove her (teppe/soveplass, mat/vann skåler, bånd og biteleke), men jeg hadde stor nytte av en liten og lettlest bok som het "på talefot med hunden". Den omtaler hundens kroppsspråk. Nyttig info for en fersk hundeeier. dempende det med "dempende signaler"

Anonymkode: 30c50...683

Skrevet

Skulle stå "spesielt det med dempende signaler" hilsen ano over her

Anonymkode: 30c50...683

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...