Gå til innhold

Brev fra Statens Innkrevningssentral/Kredinor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste ukene fått vite at jeg har over 3000kr å betale for en 6 måneder gammel faktura jeg har betalt, jeg betalte den 1 dag over fristen og siden da så stod det bare på OneCall sine sider at jeg har betalt, men fikk aldri noe purrebrev eller noen ting fra Kredinor, men i går fikk jeg brev fra innkravningssentralen at jeg må betale eller så drar de pengene fra lønna mi, har egentlig kredinor eller dem lov å bare ta penger fra meg selv om jeg aldri har fått vite om purringene eller fått noe brev i posten? Sjekker postkassa veldig mye siden jeg sliter med andre økonomiske problemer men har aldri fått noe fra Kredinor. :icon_frown::angry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ringe dem? Kanskje det kan være en misforståelse? :-)

• Liker 3
Skrevet

Da gir du beskjed om at du har betalt (bruk skriftlig kommunikasjon, så har du dokumentasjon på hva du har gjort). Send epost til Innkrevingssentralen (gjerne med kopi til Kredinor og OneCall), legg ved kopi av kvittering/bankutskrift som viser når fakturaen ble betalt. Fortell også gjerne at du ikke har mottatt inkassovarsel/purringer etc. 

Anonymkode: 218b0...2de

• Liker 2
Skrevet

Sikker på at det gjelder det samme kravet?

SI krever ikke inn for private foretak, kun offentlig, og Kredinor kan ikke trekke deg i lønn uten å ha sendt en utleggsbegjæring til namsmannen, da skal du ha mottatt både inkassovarsel, betalingsoppfordring og varsel om tvangsfullbyrdelse, samt brev fra namsmannen med varsel om avholdelse av utleggsforretning. 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, elisa87 skrev:

Sikker på at det gjelder det samme kravet?

SI krever ikke inn for private foretak, kun offentlig, og Kredinor kan ikke trekke deg i lønn uten å ha sendt en utleggsbegjæring til namsmannen, da skal du ha mottatt både inkassovarsel, betalingsoppfordring og varsel om tvangsfullbyrdelse, samt brev fra namsmannen med varsel om avholdelse av utleggsforretning. 

Enig. 

Men TS må kontakte dem for å få klarhet. 

Skrevet

Var borti noe liknende. etter ett år fikk jeg plutselig inkasso sak på en regning som var betalt. det var mottakeren son ikke hadde registrert betalingen. sendte inn alt av dokumentasjon, referanse på betaling. inkasso ble slettet. her fikk jeg heller aldri noe purringer og andre varsler. dette var et treningssenter 

Anonymkode: 287cb...27f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...