Gjest EkteMannen Skrevet 11. desember 2016 #1 Skrevet 11. desember 2016 Hei, Jeg skal lage konfekt med ungene. I den oppskriften jeg har skal den lagde kofekten dyppes i smeltet sjokolade. Sjokoladen skal smeltes sammen med syltevoks. Det har jeg ikke klart å få tak i. Jeg har vært på meny, kiwi, joker, bunnpris... Jeg har også vært på 2 apotek, og de så bare dumt på meg. Så er spørsmålet, hvorfor skal jeg ha syltevoks i sjokoladen, hva er det det gjør ? er det noe annet jeg kan bruke, eller kan jeg kutte det ut ?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #2 Skrevet 11. desember 2016 Bruk delfiafett. Anonymkode: b5646...680 1
BittelitenMummi Skrevet 11. desember 2016 #3 Skrevet 11. desember 2016 Delfiafett funker fint, som du har fått til svar, men det er ikke sånn at man må bruke det heller, det går fint å sløyfe det. Det syltevoks/delfiafett gjør er å tynne ut sjokoladen så det blir lettere å dyppe konfekten, sjokoladelaget blir ikke så tykt, og i tillegg gjør det sjokoladen blankere så resultatet blir finere. 1
Gjest EkteMannen Skrevet 11. desember 2016 #4 Skrevet 11. desember 2016 8 timer siden, BittelitenMummi skrev: Delfiafett funker fint, som du har fått til svar, men det er ikke sånn at man må bruke det heller, det går fint å sløyfe det. Det syltevoks/delfiafett gjør er å tynne ut sjokoladen så det blir lettere å dyppe konfekten, sjokoladelaget blir ikke så tykt, og i tillegg gjør det sjokoladen blankere så resultatet blir finere. Takker At det blir finere har nok ikke så mye å si, det blir nok ikke så vakkert likevel. Men greit at det blir lettere. Kjøpte delfiafett i dag så nå blir det sjokoladedypping.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå