Gå til innhold

Elektrisk steralisator til flasker

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Da det ser ut som om jeg må gi morsmelkserstatning/ morsmelk på flaske til babyen min, synes jeg det hadde vært greit å slippe å koke flaskene hele tiden. Jeg tenkte kanskje jeg skulle gå til innkjøp av av en elektrisk steralisator fra avent. Noen som har erfaringer med denne? Hvordan fungerer den, og er det noen som vet sånn ca hvor mye den koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jag tycker nog inte att en sterilisator är nödvändig.

För babyer över ca 2 månader ska det gott räcka att diska flaskorna som vanligt. Vi har en stor övertro på behovet av att sterilisera saker i egna hemmet. På ett sjukhus är det nödvändigt pga baktieriefloran men i det vanliga hemmet är det bara bra att inte ha en för steril miljö.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Babyen min er bare 2 uker gammel, så jeg må nok koke flaseker en god stund til. Det hadde vært veldig greit å slippe denne kokingen. Mener jeg har hørt at man skal koke flaskene til ca 6 måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kokt flaskene jeg... :oops:

Men han er tre mnd gammel nå, og har ikke vært syk en eneste dag. Syns det er en smule overdrevet det her med at alt må være så sterilt.

Har vasket flaskene hans i oppvaskkummen (noen ganger i oppvaskmaskinen) og så skylt dem i kokende vann fra springen. Mener det er godt nok jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke erfaring med elektrisk sterilisator å dele, men jeg synes det er greit å koke flasker. Jeg har en stor kjele som tar tre flasker med korker, smukker, hetter osv. Da holder det at jeg koker flaskene om kvelden. Når de er kokt lager jeg ferdig morsmelkerstatning i alle flaskene så de står klare i kjøleskapet til neste dag. Nå drikker datteren min bare mme 3 ganger om dagen for hun er såpass stor, så du må kanskje påregne å koke litt oftere i begynnelsen hvis du ikke skal ha kjempekjele og ørten flasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk låne en Phillips-sterilisator de første månedene, og den var vi veldig fornøyd med. Mye mer lettvint enn å koke flaskene i kjele, og vi sparte både tid, strøm og vann. Den tok 8 flasker i slengen, så det holdt å kjøre den en gang i døgnet (vi brukte nok mye mer enn tre flasker ja...). Plugget den bare i og på 5 minutter var alle flaskene sterilisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg kunne heller ikke amme. Ble gal av å koke flasker hver dag, kjøpte elektrisk sterilisator. Den har jeg vært kjempefornøyd med!

Kjøpte Avent sterilisator, med plass for seks flasker. Er laget for avent sine flasker, men sano flaskene passer også på et vis. Hadde problem med de store dr Brown, de er for store.

Vi har ikke oppvaskemaskin, var derfor ikke i tvil om å kjøpe sterilisator. Hadde vi hatt oppvaskemaskin ville jeg kjørt flaskene i den, men kokt smokkene i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takker så mye for alle svar. Jeg komer nok til å kjøpe denne fra avent, selv om den er ganske dyr, så tror jeg at det vil lønne seg for meg. Jeg blir også gal av alle flaskene. Kunne brukt tiden til noe helt annet.

Siste Gjest: hvordan fungerer denne? Skal du bare helle vann oppi og sette den på, eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En sterilisator er sikkert greit det, men hvis du bruker oppvaskmaskin på 70 grader er det også tilstrekkelig selv når babyen er nyfødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Avent sin sterilisator for microvn og er fornøyd med den. Den tar 4 flasker, både Avent, Sano, Dr.Brown og Bambino og koster 249 kroner. Ha 200 ml vann i bunnen av sterilisatoren og sett inn flakene. På med lokket og sett i micro'en i 5 minutter. Den beste innvesteringen jeg har gjort. Helsesøster sa vi burde koke flasker til gutten var 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sterilisatoren ligner en gedigen eggekoker. Flaskene må først vaskes og skylles godt. Stabler i sterilisatoren. Tømm oppi 2 dl vann, på med lokket og trykk "på". Steriliseringen tar ca 10 min, skruer seg av selv når den er ferdig. Ganske enkelt genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kokte bare flaskene før de ble tatt i bruk første gang jeg, etter det kokte jeg smokkene ca 1 ukes tid, flaskene vaska jeg bare vanlig.

Syns det er unødvendig å koke flasker i flere uker hvis man har normal hygiene og renslighet hjemme.

Ungene må jo få bygge opp ett imunforsvar også. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...