Gå til innhold

Lønn og utgiftsdekning, støttekontakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er støttekontakt, en oppgave jeg trives godt med. Men, jeg lurer på hva andre tjener i timen, og hvor mye dere får dekket av utgifter. Jeg får kr 170 i timen, og kr 400 i mnd i utgiftsdekning. Timelønnen er for så vidt grei nok. Oppdraget jeg har er hyggelig og jeg tenker at det er flott å samtidig få betalt for å gå på tur, kino, kafe, utstillinger osv med en person jeg kommer godt overens med. Men utgiftsdekning på kr 400 rekker ikke langt ...... Kino med honnørrabatt koster ca kr 70, pluss mat og drikke, så er det gått alt fra kr 120 - 200 på et treff.....

Hva mottar andre i utgiftsdekning ?

 

Anonymkode: 9be42...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det forskjellig i kommuner, men bruker skal i noen kommuner betale støttekontaktens utgifter vet jeg. Ta det opp med kommunen du jobber i og få klarhet i hvem som skal betale hva siden det er forskjellig rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 300kr i utgiftsdekning (Oslo). Har ikke bruker ledsagerbevis? Nå vi går på kino bruker jeg ledsagerbevis, da får jeg gratis inngang. Det gjelder flere steder :)

Anonymkode: 98e56...003

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er støttekontakt for flere, er det da utgiftsdekning på 400,- pr bruker? Eller er det 400,- uansett hvor mange man er kontakt for?

Anonymkode: 046c7...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er støttekontakt, en oppgave jeg trives godt med. Men, jeg lurer på hva andre tjener i timen, og hvor mye dere får dekket av utgifter. Jeg får kr 170 i timen, og kr 400 i mnd i utgiftsdekning. Timelønnen er for så vidt grei nok. Oppdraget jeg har er hyggelig og jeg tenker at det er flott å samtidig få betalt for å gå på tur, kino, kafe, utstillinger osv med en person jeg kommer godt overens med. Men utgiftsdekning på kr 400 rekker ikke langt ...... Kino med honnørrabatt koster ca kr 70, pluss mat og drikke, så er det gått alt fra kr 120 - 200 på et treff.....

Hva mottar andre i utgiftsdekning ?

 

Anonymkode: 9be42...0a1

Hadde likt opplegg som deg. Du må være kreativ, alt trenger ikke koste penger. Har ikke personen ledsagerbevis? I så fall går du jo gratis på kino og en hel masse andre tilbud. En annen mulighet er å snakke med verge dersom det er noe spesielt dere har lyst til å gjøre sammen.

Anonymkode: c59ae...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i kommunen er timelønnen 145 og utgiftsdekningen 15 kr/timen...

Anonymkode: 3c873...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om man er støttekontakt for flere, er det da utgiftsdekning på 400,- pr bruker? Eller er det 400,- uansett hvor mange man er kontakt for?

Anonymkode: 046c7...cc9

Ingen som kan svare på dette?

Anonymkode: 046c7...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som kan svare på dette?

Anonymkode: 046c7...cc9

Her er det i utgangspunktet kr 400 per bruker. Det vil si, samme utgiftsdekning om personen har vedtak på 3 timer eller 6 timer i uken. Alle brukere har ikke ledsager bevis, da slikt bevis forutsetter en funksjonshemming som av en eller annen grunn krever ledsager. Syns kr 400 er lite med en bruker som har inntil 6 timer i uken. Da blir det gjerne fordelt på to dager, og vi kan ikke alltid gå tur.....

Anonymkode: 9be42...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her er det i utgangspunktet kr 400 per bruker. Det vil si, samme utgiftsdekning om personen har vedtak på 3 timer eller 6 timer i uken. Alle brukere har ikke ledsager bevis, da slikt bevis forutsetter en funksjonshemming som av en eller annen grunn krever ledsager. Syns kr 400 er lite med en bruker som har inntil 6 timer i uken. Da blir det gjerne fordelt på to dager, og vi kan ikke alltid gå tur.....

Anonymkode: 9be42...0a1

Ah, ok. Så om en da har 3 brukere blir det jo fort 1200..

Hvor mange timer er det vanlig at en bruker har? Har tenkt mye på dette og har lyst å prøve meg:-):-)

Anonymkode: 046c7...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah, ok. Så om en da har 3 brukere blir det jo fort 1200..

Hvor mange timer er det vanlig at en bruker har? Har tenkt mye på dette og har lyst å prøve meg:-):-)

Anonymkode: 046c7...cc9

Du, man er ikke støttekontakt først og fremst for å tjene gode penger. Utgiftsdekning henger som regel samme med timeantall.

 

Og det andre spørsmålet er umulig å svare på. Bruker har fått et vedtak basert på en hel masse kriterier.

Anonymkode: c59ae...482

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du, man er ikke støttekontakt først og fremst for å tjene gode penger. Utgiftsdekning henger som regel samme med timeantall.

 

Og det andre spørsmålet er umulig å svare på. Bruker har fått et vedtak basert på en hel masse kriterier.

Anonymkode: c59ae...482

Dette er jeg fullt klar over.

Unødvendig av deg å si, da man forstår meningen av ordet "utgiftsdekning".

Anonymkode: 046c7...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jeg fullt klar over.

Unødvendig av deg å si, da man forstår meningen av ordet "utgiftsdekning".

Anonymkode: 046c7...cc9

Ja, helt unødvendig.

Prøv deg som støttekontakt for én person først, før du planlegger hvor mye du får dekket dersom du har flere oppdrag.

Anonymkode: c59ae...482

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, helt unødvendig.

Prøv deg som støttekontakt for én person først, før du planlegger hvor mye du får dekket dersom du har flere oppdrag.

Anonymkode: c59ae...482

Hva feiler det deg??

Hvor tar du det i fra at jeg skal tjene penger på utgiftsdekningen?

Man har vel timelønn i denne jobben, som alle andre.

 

Dust.

Anonymkode: 046c7...cc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva feiler det deg??

Hvor tar du det i fra at jeg skal tjene penger på utgiftsdekningen?

Man har vel timelønn i denne jobben, som alle andre.

 

Dust.

Anonymkode: 046c7...cc9

Skjerp deg.

Anonymkode: c59ae...482

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må vel uansett ha kvitteringer for å få utgiftsdekning, så det er vel en unødvendig diskusjon.

Anonymkode: 98e56...003

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener 162 kr i timen og så er det vel 350 kr i utgiftsdekning. Sjelden jeg har utgifter på så mye faktisk, siden hun har ledsagerbevis og jeg går gratis både på kino, på konserter, i badeland osv... Så om jeg har utgifter på noe er det som oftest i forbindelse med kafebesøk eller om jeg kjøper meg snacks på kino.

Anonymkode: 2b6d2...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...