AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #1 Skrevet 11. desember 2016 Skrev en dårlig oppgave, til min forbauselse ble jeg tilsendt en annen skreve oppgave ( som var god, hjelper meg videre ) fikk tilogmed godkjendt. er dette vanlig? ( har slitt med oppgaveskriving, og synes selv min første oppgave ikke burde blitt godkjendt. Anonymkode: b979a...db3
stan Skrevet 11. desember 2016 #2 Skrevet 11. desember 2016 Det kan være en fin måte å lære å skrive bedre, å se på andres besvarelser. Ikke for å skrive av men for å bedre skjønne hva som kreves. Lærer skal jo prøve å veilede deg.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #3 Skrevet 11. desember 2016 1 time siden, stan skrev: Det kan være en fin måte å lære å skrive bedre, å se på andres besvarelser. Ikke for å skrive av men for å bedre skjønne hva som kreves. Lærer skal jo prøve å veilede deg. Takk for svar, er en flittig student med god oversikt over pensum, men blander stilarter- og gjør det vanskeliger enn det det er i mitt eget hode. veldig synd. Men, får bare stå på videre:) Anonymkode: b979a...db3
stan Skrevet 11. desember 2016 #4 Skrevet 11. desember 2016 Snakk med læreren om dette. Så får du forhåpentligvis veiledning på dette.
ArtyFarty Skrevet 11. desember 2016 #5 Skrevet 11. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, er en flittig student med god oversikt over pensum, men blander stilarter- og gjør det vanskeliger enn det det er i mitt eget hode. veldig synd. Men, får bare stå på videre:) Anonymkode: b979a...db3 Om det er akademisk skriving du sliter med så anbefaler jeg boken Å skrive for å lære. Sjekk også om det tilbys kurs/emner i skriving der du går.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #6 Skrevet 11. desember 2016 30 minutter siden, ArtyFarty skrev: Om det er akademisk skriving du sliter med så anbefaler jeg boken Å skrive for å lære. Sjekk også om det tilbys kurs/emner i skriving der du går. Har lest mange slike bøker, men har likevel slitt med akademisk skriving, det har ikke vært logisk for meg at jeg bruker andre sin kunnskap (pensumbøker, teorier) som byggeklosser for min egen skrift. Men nå, etter jeg fikk oppgaven og to intense dager der jeg har tegnet/forklart (som om jeg snakker til et barn og gir det en oppskrift-har jeg endelig følelse av mestre/lite kaos. Har dyskalkuli, alt som ikke er logisk blir "kaos" for meg, før jeg får det på detaljnivå. Er flink ellers, og har derfor ikke turt å spørre lærerne. Anonymkode: b979a...db3
ArtyFarty Skrevet 11. desember 2016 #7 Skrevet 11. desember 2016 Ved NTNU er det et obligatorisk skriveemne på masternivå. Sjekk om det finnes noe tilsvarende der du går, for da får du hands on veiledning på din skriving, som er veldig nyttig. Et slikt emne hadde vært enda mer hensiktsmessig i starten av et utdanningsløp enn på slutten av en master, etter min mening.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #8 Skrevet 11. desember 2016 1 minutt siden, ArtyFarty skrev: Ved NTNU er det et obligatorisk skriveemne på masternivå. Sjekk om det finnes noe tilsvarende der du går, for da får du hands on veiledning på din skriving, som er veldig nyttig. Et slikt emne hadde vært enda mer hensiktsmessig i starten av et utdanningsløp enn på slutten av en master, etter min mening. Har aldri fått tilbud/hørt om skrivekurs ved studiestedet, ble kastet rett inn i det ( etter å ha jobber i mange år ). Lærerne har jo skjønt at jeg har slitt med akademisk tekst ( det andre blir godkjendt ), men de har ikke snakket med meg om det, de har prøvd å støtte tekstene mine- og som nå: sendt meg en oppgave som viser hvordan jeg bruker teori og knytter det oppom egen praksis. Veldig takknemlig for det da, fikk en lite "aha opplevelse" visste ikke at jeg kunne trekke inn egne situasjoner i en fagtekst. Veldig dyktige er de, at de hjelper på en slik måte gjør at motivasjonen min blir skyhøy. Anonymkode: b979a...db3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå