AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #1 Del Skrevet 10. desember 2016 Valpen vår er nå 6 mnd og klarer fint å holde seg hele natten. Av og til ligger hun i sengen med oss og da holder hun seg. Problemet er at hun ofte vil ned på gulvet. Der har hun seng og vannskål. Når hun sover der, våkner hun ofte i 3-4 tiden og må ut å tisse. fordi hun drikker så mye vann etter vi har lagt oss. Jeg vil ikke ha dette som en vane når jeg vet at hun kan holde seg.. så nå vurderer jeg å ikke ta inn vannskålen til henne.. hunder skal jo ha tilgang på vann hele tiden så derfor er jeg litt usikker på om jeg skal ta den bort...? Hvis jeg ignorerer at hun vil ut så tisser hun på gulvet... Anonymkode: 97fd3...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #2 Del Skrevet 10. desember 2016 Ta bort vannskåla om natta Anonymkode: 4aee9...b6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #3 Del Skrevet 10. desember 2016 Kan jo gi den masse å drikke før og etter kveldstur og da ta bort matskålen ved leggetid, da ordner det seg Anonymkode: edee4...0be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #4 Del Skrevet 10. desember 2016 Ikke ta bort vannet om natten, men minimer det. Fyll opp vannskålen med 1 eller 2 dl for eksempel, ikke mer. Anonymkode: af333...fbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 11. desember 2016 #5 Del Skrevet 11. desember 2016 hunden vil nok overleve uten vann om natta. Mine har aldri fått det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epiphany Skrevet 11. desember 2016 #6 Del Skrevet 11. desember 2016 Går en ordentlig tur på kvelden, rett før vi legger oss, og hun har ikke tilgang til verken mat eller vann. Hun sover i sengen med meg, og vannet står på kjøkkenet. Kanskje du kan starte med å minske mengden vann hun har tilgang til på natten, slik at hun får tid til å tilpasse seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 11. desember 2016 #7 Del Skrevet 11. desember 2016 Gå over til råforing, min hund drikker nesten ikke i det hele tatt nå om vinteren. Fin artikkel her: http://www.dyrealternativen.com/42518673 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 12. desember 2016 #8 Del Skrevet 12. desember 2016 Hunden drikker jo fordi den er tørst. Så å ta fra den (eller noen andre for den saks skyld) synes jeg er helt urimelig. Hunden blir ikke mindre urolig av å våkne opp om natten å være tørst. Dessuten er det helt naturlig for hunder at de drikker om natten. 60 % av søvnen er om natten og 40 % på dagen. Det er naturlig at de våkner flere ganger, beveger seg, drikker litt osv. Jeg ville heller sett på fòringsrutinene. Er dette noe hun har begynt med nå nylig eller har det utviklet seg? Drikker hun mer om natten enn på dagen - hvor lenge etter fòring (spesielt hvis det er bare tørrfòr) osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #9 Del Skrevet 13. desember 2016 Tok bort vannskålen på natta, men hun måtte ut å tisse uansett... når hun var 4 mnd sov hun natten gjennom. Når hun ble 5 begynte hun med dette.. foringsrutinene er de samme, men vi har byttet for til eukanuba. Hun får siste måltid i 9 tiden så legger vi oss i 23-24 tiden Anonymkode: 97fd3...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 13. desember 2016 #10 Del Skrevet 13. desember 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok bort vannskålen på natta, men hun måtte ut å tisse uansett... når hun var 4 mnd sov hun natten gjennom. Når hun ble 5 begynte hun med dette.. foringsrutinene er de samme, men vi har byttet for til eukanuba. Hun får siste måltid i 9 tiden så legger vi oss i 23-24 tiden Anonymkode: 97fd3...e35 Da ville jeg fòret tidligere på kvelden. Og så ville jeg sett om hunden tisser mer nå enn tidligere. Generelt gjennom hele dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #11 Del Skrevet 13. desember 2016 4 timer siden, Portvinpiken skrev: Da ville jeg fòret tidligere på kvelden. Og så ville jeg sett om hunden tisser mer nå enn tidligere. Generelt gjennom hele dagen. Skal prøve å gi siste måltid mellom 19-19.30. Hun tisser mindre nå enn tidligere. Ila hele dagen. Fordi hun kan holde seg en god stund så trenger ikke å gå i hagen hver time for å tisse. Tror det kan hjelpe å fore tidligere på kvelden siden hun ofte også gjør nr 2 når jeg har henne ute på natta... Anonymkode: 97fd3...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #12 Del Skrevet 14. desember 2016 Har aldri gitt hunden min vann om natta. Han ligger stille med meg helt fra jeg legger meg til jeg står opp, og har dermed ikke behov for vann. Kan skjønne at han blir tørst om han går rundt og vandrer/leker seg. Er det natt så er det natt Anonymkode: d8d6d...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 14. desember 2016 #13 Del Skrevet 14. desember 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri gitt hunden min vann om natta. Han ligger stille med meg helt fra jeg legger meg til jeg står opp, og har dermed ikke behov for vann. Kan skjønne at han blir tørst om han går rundt og vandrer/leker seg. Er det natt så er det natt Anonymkode: d8d6d...5c3 Det finnes alltid unntak fra regelen . Av alle mine har jeg også hatt èn som sover på samme sted hele natten som regel. Men det betyr likevel ikke at normalen er at hundene ikke sover hele natten. De har rett og slett et naturlig annet sovemønster enn det vi mennesker har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #14 Del Skrevet 14. desember 2016 På Tuesday, December 13, 2016 den 11.59, Portvinpiken skrev: Da ville jeg fòret tidligere på kvelden. Og så ville jeg sett om hunden tisser mer nå enn tidligere. Generelt gjennom hele dagen. Siteringsboksen vil ikke bort.. Men natt 1 etter foring i 7 tiden gikk bra hun lå forøvrig i senga og da pleier hun ikke å våkne å ville ut. Sover i senga nå i natt også så tviler på hun vil ut. Håper på samme resultat neste gang hun sover på gulvet! Anonymkode: 97fd3...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 15. desember 2016 #15 Del Skrevet 15. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Siteringsboksen vil ikke bort.. Men natt 1 etter foring i 7 tiden gikk bra hun lå forøvrig i senga og da pleier hun ikke å våkne å ville ut. Sover i senga nå i natt også så tviler på hun vil ut. Håper på samme resultat neste gang hun sover på gulvet! Anonymkode: 97fd3...e35 Så bra du har fått en natt (kanskje to) med søvn hele natten igjennom . Skulle ikke forundre meg om hun blir urolig når hun er på gulvet igjen da... det kan også være en faktor selvfølgelig. At hun er mer urolig når hun ikke får være i sengen hvis hun får det noen ganger. Men vi får håpe at tidligere fòring funker bra. I tillegg kan det være lurt med litt mentale aktiviteter også før leggetid. Man blir litt ekstra sliten og trøtt av å bruke hodet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #16 Del Skrevet 15. desember 2016 7 timer siden, Portvinpiken skrev: Så bra du har fått en natt (kanskje to) med søvn hele natten igjennom . Skulle ikke forundre meg om hun blir urolig når hun er på gulvet igjen da... det kan også være en faktor selvfølgelig. At hun er mer urolig når hun ikke får være i sengen hvis hun får det noen ganger. Men vi får håpe at tidligere fòring funker bra. I tillegg kan det være lurt med litt mentale aktiviteter også før leggetid. Man blir litt ekstra sliten og trøtt av å bruke hodet Jeg tar henne i sengen hver kveld, de fleste gangene begynner hun å pipe og vil selv ned på gulvet å sove. Sikkert fordi det er varmt i senga. Så sover hun der til i 3-4 tiden. Da våkner hun å vil ut og så opp i senga etterpå.. Anonymkode: 97fd3...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå