Gjest Holititten Skrevet 10. desember 2016 #1 Skrevet 10. desember 2016 (endret) Hva er favorittdrinken deres dere lager selv? Nå som jeg (veldig snart) er ferdig med alle eksamene for semesteret, er det på tide med litt uteliv igjen i julesesongen. Er veldig glad i å lage drinker med vodka, men det går gjerne i de samme om og om igjen. Så har dere noen favoritter å dele? Kanskje til og med noen med en julevri? Er 20 år gammel, og ikke "voksen" nok til å like whiskey, akevitt osv. Heller ikke rik nok, haha! Men tar i mot alle forslag. Mine favoritter: - vodka med sprite, pepper og agurkskiver. Skal egentlig lages med gin, men studenbudsjettet tillater det ikke. Og sprite er billigere enn tonic, så dette er billigversjonen! Får masse spørsmål når jeg drikker den, og alle som smaker digger den! skikkelig slager. - vodka med schweppes lemon. Elsker sitron. - vodka, zeroh sitron og litt sprite. Dette blir eksamensfestens drink, har ikke smakt akkurat denne komboen før, men alt med sitron er jo godt! - vodka med sprite og sitron. Igjen, elsker syrlige drinker. Kunne tenkt med å blande noe med tranebær, hører så mye godt om det. Men har aldri smakt tranebær da, så vet ikke hvordan det smaker? Endret 11. desember 2016 av Holititten feil ingrediens, endret nå.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #2 Skrevet 10. desember 2016 Jeg er glad klassikeren redbull og jagermeister! Anonymkode: 351b0...ab6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #3 Skrevet 10. desember 2016 Hvitvin + pæresaft Anonymkode: 238c7...9ef 1
Gjest Holititten Skrevet 10. desember 2016 #4 Skrevet 10. desember 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvitvin + pæresaft Anonymkode: 238c7...9ef Blir ikke det veldig utblandet og svakt?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #5 Skrevet 11. desember 2016 6 timer siden, Holititten skrev: Hva er favorittdrinken deres dere lager selv? Nå som jeg (veldig snart) er ferdig med alle eksamene for semesteret, er det på tide med litt uteliv igjen i julesesongen. Er veldig glad i å lage drinker med vodka, men det går gjerne i de samme om og om igjen. Så har dere noen favoritter å dele? Kanskje til og med noen med en julevri? Er 20 år gammel, og ikke "voksen" nok til å like whiskey, akevitt osv. Heller ikke rik nok, haha! Men tar i mot alle forslag. Mine favoritter: - vodka med sprite, pepper og agurkskiver. Skal egentlig lages med gin, men studenbudsjettet tillater det ikke. Og sprite er billigere enn club soda, så dette er billigversjonen! Får masse spørsmål når jeg drikker den, og alle som smaker digger den! skikkelig slager. - vodka med schweppes lemon. Elsker sitron. - vodka, zeroh sitron og litt sprite. Dette blir eksamensfestens drink, har ikke smakt akkurat denne komboen før, men alt med sitron er jo godt! - vodka med sprite og sitron. Igjen, elsker syrlige drinker. Kunne tenkt med å blande noe med tranebær, hører så mye godt om det. Men har aldri smakt tranebær da, så vet ikke hvordan det smaker? Det skal være hendricks gin, tonic, pepper og agurk ikke club soda, det tror jeg ikke hadde blitt godt hvis du skal lage den ekte versjonen en gang i januar når du får stor utbetaling har ikke komponert noen drinker selv.. pleier å holde meg til ganske enkle drinker når jeg lager selv. Er flink med smaker og sånt så kunne sikkert lært meg men har ikke komt så langt, hehe en dag En vodkadrink som er lett å lage og god er seabreeze. fyll et glass med isbiter, 4cl vodka, tranebærjuice og litt grapefruktjuice. Og en limebåt oppi så får du prøvd tranebærjuice og det er godt og friskt Anonymkode: 63068...2a2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #6 Skrevet 11. desember 2016 5 timer siden, Holititten skrev: Blir ikke det veldig utblandet og svakt? Ikke så veldig svakt. Jeg blander ikke vann i, men tar kun litt konsentrert pæresaft sammen med hvitvinen. Anonymkode: 238c7...9ef
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #7 Skrevet 11. desember 2016 Vodka og urtete er også godt Denne Anonymkode: 238c7...9ef
Gjest Overrasket Skrevet 11. desember 2016 #8 Skrevet 11. desember 2016 (endret) 2 deler prosecco, 1 del aperol, 1/2 del farris, en appelsinring til pynt. Avkjøl alle ingrediensene godt på forhånd. Endret 11. desember 2016 av Overrasket
Gjest Holititten Skrevet 11. desember 2016 #9 Skrevet 11. desember 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det skal være hendricks gin, tonic, pepper og agurk ikke club soda, det tror jeg ikke hadde blitt godt hvis du skal lage den ekte versjonen en gang i januar når du får stor utbetaling har ikke komponert noen drinker selv.. pleier å holde meg til ganske enkle drinker når jeg lager selv. Er flink med smaker og sånt så kunne sikkert lært meg men har ikke komt så langt, hehe en dag En vodkadrink som er lett å lage og god er seabreeze. fyll et glass med isbiter, 4cl vodka, tranebærjuice og litt grapefruktjuice. Og en limebåt oppi så får du prøvd tranebærjuice og det er godt og friskt Anonymkode: 63068...2a2 Ja, tonic! Selvsagt! Da jeg skrev club soda blinkset jeg litt, synes ikke det hørtes riktig ut, men klarte bare ikke komme på ordnet tonic. Haha! Takk for rettelsen Smakte den ekte versjonen da jeg smakte det for første gang, så jeg vet hvor godt det er. Men vodka/sprite versjonen er ikke så altfor dårlig når jeg sammenlikner med budsjettet. Studentbudsjettet rekker bare ikke til. Seabreeze får jeg prøve meg på, takk for tips!
Gjest Holititten Skrevet 11. desember 2016 #10 Skrevet 11. desember 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke så veldig svakt. Jeg blander ikke vann i, men tar kun litt konsentrert pæresaft sammen med hvitvinen. Anonymkode: 238c7...9ef Lurt! Vet ikke hvorfor, men da jeg leste pæresaft, tenkte jeg pærebrus. Så da skjønner jeg Jeg er ikke veldig glad i vin, men det hjelper kanskje litt for oss som ikke er vin-drikkere?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #11 Skrevet 12. desember 2016 Amaretto Sour! Anonymkode: 351b0...ab6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå