Gå til innhold

Facebook - Hvordan unngå å skrive etternavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser det er pålagt å skrive inn etternavnet på facebook profilen, hva kan jeg skrive isteden for å unngå å ha etternavnet mitt der?

Noen som har tips? :)

Anonymkode: 4ff63...e48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser enekelte skrive fornavn og mellomnavn i hvert sitt felt. F.eks Anne i fornavn og Berit i etternavn

Anonymkode: ba338...595

Skrevet

Vet om flere som bruker fornavnet som etternavn også
Eksempel: Nora Noresen, Geir Geirstad o.l.

Anonymkode: 9357e...24d

Skrevet

Det er bare å skrive noe annet vell. Jeg har ikke etternavnet mitt der. De ber ikke om legitimasjon akkurat for å si det sånn.

Du kan jo skrive Norge, Mann, Dame, Jente,  Elv, Båt, Råne, Hund, Katt hva som helst i det feltet

Anonymkode: 9b6f8...28e

Skrevet

Jeg liker ikke etternavnet mitt, men siden jeg ville at folk skulle ha mulighet til å kjenne meg igjen hvis de søkte på meg eller fant profilen min, så skrev jeg mellomnavnet mitt bare isteden for etternavn. Er ikke verre enn det. 

Anonymkode: fa95c...95c

Skrevet

Du kan jo skrive mellomnavn eller noe, men det fremstår som utrolig selvhøytidelig og spesielt, syns jeg. Med mindre man har en meget god grunn for å utelate etternavn, så forstår jeg ikke vitsen. Man kontrollerer i stor grad hvem som kan kontakte en, og man kan blokkere folk. 

Anonymkode: 85758...79c

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke etternavnet mitt, men siden jeg ville at folk skulle ha mulighet til å kjenne meg igjen hvis de søkte på meg eller fant profilen min, så skrev jeg mellomnavnet mitt bare isteden for etternavn. Er ikke verre enn det. 

Anonymkode: fa95c...95c

Alle har ikke mellomnavn, da hadde jeg ikke lurt på hva jeg kunne skrive.

Skrevet

Rex.

Anonymkode: e0fac...822

Skrevet

En emoji? Eller bare et punktum. Da har du skrevet noe uten å ta med etternavnet i hvert fall. 

Kanskje det går an med bare et mellomrom?

Anonymkode: 5446d...946

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rex.

Anonymkode: e0fac...822

Hva står det for?

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En emoji? Eller bare et punktum. Da har du skrevet noe uten å ta med etternavnet i hvert fall. 

Kanskje det går an med bare et mellomrom?

Anonymkode: 5446d...946

Jeg har prøvd, men det går godkjennes ikke å skrive tegn.

Skrevet (endret)

Du kan jo dele fornavnet ditt i to da f.eks:

Fornavn: Mon

Etternavn: ica

Eller skrive nå sånt som Prinsesse/Prins eller Frøken/Frue/ Herr i stede for fornavn også skrive fornavnet ditt der etternavnet skal stå. 

Endret av Monicas
Skrevet

Takk for tips fra dere som har kommet med det! :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare å skrive noe annet vell. Jeg har ikke etternavnet mitt der. De ber ikke om legitimasjon akkurat for å si det sånn.

Du kan jo skrive Norge, Mann, Dame, Jente,  Elv, Båt, Råne, Hund, Katt hva som helst i det feltet

Anonymkode: 9b6f8...28e

Hvis noen klager det inn kan du bli bedt om å dokumentere navnet, jo. 

Skriv noe som høres ut som et etternavn, for å minske risikoen for rapportering. Ser blant de jeg kjenner som har typiske moronavn som ordspill at de ofte blir tvunget til å bytte. Kanskje noe som ligner på det navnet du har, så du blir kjent igjen. 

Jeg har ikke fullt navn på FB, jeg har skrevet en forkortet versjon av mitt egentlige navn. Si at jeg feks heter Marianne Gressvik, også kaller jeg meg Mari Gress. Hvorfor? Fordi jeg ikke ønsker å være søkbar der for kunder, potensielle arbeidsgivere osv. Jeg har et utsatt yrke hvor det er greit å være litt anonym. Har også ulistet telefonnummer, av samme grunn. 

Anonymkode: 47a7a...4e2

Skrevet

Jeg Ble faktisk bedt om leg på en profil jeg opprettet kun for spill en gang!  Type "Mona Monsen " lignende!  Hadde jo ikke leg. så den profilen mista jeg gitt!! 😯

Anonymkode: 88757...059

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...