Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt Ok navn, ikke et navn jeg hadde valgt selv, men bra folk har ulik smak.. Nok av de samme navnene som går igjen..

Anonymkode: 4e737...e42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lyra er fint navn hvis man uttaler det på engelsk eller når man bor i engelsktalende land. 

Anonymkode: 154e9...ac4

Skrevet

På bergenskdialekt blir det ihvertfall veldig hardt. Kanskje bedre med andre dialekter? 

• Liker 1
Skrevet

grusomt 

Anonymkode: e157f...c14

Skrevet

Lyr er en fisk, og Lyra forbinder jeg da med en som snakker om fisken lyr i flertall. Så nei, ikke pent. 

Anonymkode: 19b7c...5e1

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei. Tenker på med en gang på en hund. Kan fort bli ertet på skolen. Mye som rimer på Lyra 

Endret av Christy89
Skrevet

Tenker på fiskemakk. Lyr er en bunnfisk og er derfor ofte full av makk. Hadde en sommerjobb hvor jeg sløyet mye lyr. Den følelsen når du drar ut innvollene og kjenner at leveren er full av makk. Grøss

Anonymkode: fa0b2...8aa

Skrevet

Jeg pleier være skikkelig negative til slike kreative navn, men dette syntes jeg var fint. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lyra er fint navn hvis man uttaler det på engelsk eller når man bor i engelsktalende land. 

Anonymkode: 154e9...ac4

Hvordan uttales det på engelsk?

Skrevet

Jeg er en sånn som irriterer meg over lange oppkonstruerte tullenavn som Lakseander Nathopher og Marimianna Chantelanni.

Men Lyra var fint, stødig og lett å bruke. Jeg heier på Lyra!

Anonymkode: aa09f...f47

Skrevet

Siden du spørr: nei. For meg er det ett hundenavn. Og ikke noe jeg ville kalt hunden min heller...

Anonymkode: 9d3a5...fe2

Skrevet

Fin ordlyd og klang men tenker raskt på fisken lyr dessverre.

Skrevet

Dersom du spør aldersgruppen 20-35 år vil nok flertallet synes det er et veldig fint navn. De som ser yngre velger ofte dobbeltnavn som er litt spesielle, mens de som er eldre liler navn som er vanlig på eldre barn/ungdommer i dag. Derfor er det ganske håpløst  å spørre om navnevalg på slike forum. 

Anonymkode: 2b95c...ebd

Skrevet

Jeg synes det var helt nydelig! Tenker også på Lyra fra den Mørke Materien :)
Jeg foretrekker stort sett gamle, tradisjonelle navn, men dette kunne jeg kalt mitt eget barn. Vakkert!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...