AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #21 Del Skrevet 10. desember 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke folk snart begynne å bruke normale, norske navn igjen? Hvorfor er det så om å gjøre å gi barna så sære navn? Man blir ikke mer unik av den grunn. Lyra?? Selv om det ikke er det verste jeg har hørt, så føyer det seg likevel inn under kategorien tullenavn. Anonymkode: 744b1...d10 Det er vel ikke tullenavn bare fordi navnetrender og normer utvikler seg. Hvis ikke hadde vi nok hatt helt andre "vanlige, normale" navn i dag, dersom vi ikke hadde utviklet dem fra f.eks. vikingtiden eller andre tidsaldre. Det som har vært normale navn de siste 100 årene kan være veldig fjernt for nordmenn om 100-200 år fra nå. Jeg tenker ikke på Lyra bare fordi det er unikt. Jeg liker navn som er unike, men heller ikke noe folk får bakoversveis av når de hører det. Ihvertfall så liker jeg Lyra selv fordi det har en myk lyd i seg, og får meg selv til å tenke på stjerner. Men for barnet sin skyld så ønsker jeg å vite hva andre tenker om det, slik at jeg vet noenlunde hvordan barnet kan bli møtt med det navnet. Anonymkode: 6e00e...e88 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #22 Del Skrevet 10. desember 2016 Lyra, nei det har jeg aldri hørt før, og jeg tenkte med en gang på lycra, ikke det beste navnet eller beste assosiasjonen synes jeg. Anonymkode: 57d06...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklo Velka Skrevet 10. desember 2016 #23 Del Skrevet 10. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er Lyra et fint navn? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #24 Del Skrevet 10. desember 2016 Nei! Anonymkode: f5d5e...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #25 Del Skrevet 10. desember 2016 Ja det er fint tenker også på den mørke materien men syned ikke det er noe negativt Anonymkode: e0125...db9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 10. desember 2016 #26 Del Skrevet 10. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke folk snart begynne å bruke normale, norske navn igjen? Hvorfor er det så om å gjøre å gi barna så sære navn? Man blir ikke mer unik av den grunn. Lyra?? Selv om det ikke er det verste jeg har hørt, så føyer det seg likevel inn under kategorien tullenavn. Anonymkode: 744b1...d10 Så enig med deg. Folk vil ha sjeldne navn på barna, men nå er jo de typisk norske navnene så sjeldne at det snart må bli ettertraktet av unge mødre igjen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #27 Del Skrevet 10. desember 2016 Tenker på medisinen Lyrica når jeg hører det.. Anonymkode: 0e352...b7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nordby* Skrevet 10. desember 2016 #28 Del Skrevet 10. desember 2016 Jeg liker navn som skiller seg ut, så ja,vjeg synes Lyra var et pent navn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #29 Del Skrevet 10. desember 2016 41 minutter siden, Honey Dew skrev: Så enig med deg. Folk vil ha sjeldne navn på barna, men nå er jo de typisk norske navnene så sjeldne at det snart må bli ettertraktet av unge mødre igjen. Huff, jeg håper virkelig ikke de tradisjonelle navnene blir in blant unge mødre, altså. Da vil disse navnene miste sin tyngde og integritet fullstendig. Men egentlig tror jeg ikke det vil skje, for jeg klarer ikke helt å se for meg at unge rosablogger-mødre med løsvipper og div. annet fake, noengang ville velge å kalle ungene for Bjørg, Vigdis eller Wenche, o.l. Det ville ikke henge på greip, rett og slett. Det har noe å gjøre med at slike navn blir for "solide"og har for stort fotfeste i den norske folkesjela, til at overfladiske unge mødre ville velge å bruke slike navn. Det er i alle fall hva jeg tenker om det. Anonymkode: 744b1...d10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiteful Skrevet 10. desember 2016 #30 Del Skrevet 10. desember 2016 Så kresne folk på KG er når det kommer til navn da... Syns Lyra er et fint navn, men jeg er ikke norsk så jeg er vant til navn som er annerledes og liker at enkelte navn har en spesiell klang 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 10. desember 2016 #31 Del Skrevet 10. desember 2016 Lyra høres for meg ut som en lyr som har fått navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 10. desember 2016 #32 Del Skrevet 10. desember 2016 Tenker bare på fargeblyantene, assosierer det ikke med et navn i det hele tatt. Hadde det dukket opp i min krets så hadde jeg nok likevel blitt fort vant til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #33 Del Skrevet 10. desember 2016 Vi har en ku som heter det. Anonymkode: 8e222...8d5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vscare Skrevet 10. desember 2016 #34 Del Skrevet 10. desember 2016 Jeg synes det var et nydelig navn! Og herregud så kritiske enkelte her er til forandringer... Jeg skal love dere at hvis ikke nye navn hadde blitt introdusert for det norske folk i løpet av historien, så hadde bortimot ingen hett Henrik, Thomas, Emma og Magnus. Hadde det ikke vært for nye impulser hadde vi fortsatt løpt rundt her og hett Targjerd, Aggrim og Gunharda. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 10. desember 2016 #35 Del Skrevet 10. desember 2016 Tenker på medisin eller fisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #36 Del Skrevet 10. desember 2016 Hadde trodd du snakket om en hund. Anonymkode: cef36...293 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #37 Del Skrevet 10. desember 2016 Synes det var fint jeg. Enkelt å skrive og uttale, men likevel uvanlig. Minner meg om Luna, litt i samme gate, synes jeg. Anonymkode: 4e7f0...4ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #38 Del Skrevet 10. desember 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har en ku som heter det. Anonymkode: 8e222...8d5 Lyra med jura No pun intended! Anonymkode: d2a29...d1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SweetM Skrevet 10. desember 2016 #39 Del Skrevet 10. desember 2016 Litt spesielt, men jeg liker det. Selv har jeg det mest brukte jentenavnet det året jeg ble født. Vi var 3 i klassen med samme fornavn, og det var ikke spesielt gøy. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thinkerbelle Skrevet 10. desember 2016 #40 Del Skrevet 10. desember 2016 5 timer siden, Persephone skrev: Jeg tenker på Det Gylne Kompasset. Det er et veldig pent navn som er litt uvanlig, men ikke rart og folk vil ikke få problemer med uttale eller å stave det. Samme her! Lyra Belacqua! Husker jeg syns det var et vakkert navn når jeg hørte det der! Men finere på engelsk enn norsk... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå