Gå til innhold

Tilgir kjæresten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For all del, det er fint å se verden gå videre. Og at ALLE tar sin rettmessige del av skyld.

:hoho:

Skrevet

`Kan noen si tøffel? :wink: HEhe, nei han er nok glad i jenta, og hvis han klarer å se verden fra den vinkelen resten av livet kommer han til å bli den nye Ghandi! :ler: Stygt å fleipe om sånt, men jeg hadde nok seriøst revurdert forholdet..

Skrevet

Eller kanskje han rett og slett ligger og ruger på hevn i sykesengen og ikke ville si noe om det til journalistene?

Skrevet

Noen burde lære dem å snakke sammen før de slipper løs på hverandre igjen... :o

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Tror ikke de bør ha så mye med hverandre å gjøre noe mer. Hun bør tenke på hva hun har gjort - på Bredtveit.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dem?

Tror ingen av dere her inne vil påstått at "de må lære seg å snakke sammen" om gubben hadde stukket ned kona etter en krangel.

Deler slettet. Hege (admin)

Skrevet

At noen i det hele tatt tror på at "hun er glad i meg" etter noe sånt :o ..

Hadde jeg vært han ville jeg holdt meg langt unna henne hvertfall... Tror ikke jeg hadde hatt noe usnakket med en som i mangel på ord faktisk prøvde å drepe meg (selv om flaksen var på hennes side)

Skrevet

Dem?

Tror ingen av dere her inne vil påstått at "de må lære seg å snakke sammen" om gubben hadde stukket ned kona etter en krangel.

Det var en spøk... :roll:

Jeg syns da ikke det er greit med sånn oppførsel - men begge to oppførte seg tåpelig (sjøl om jeg nok en gang ikke sier at det rettferdiggjør voldsbruk fra noen av partene)

Det var ment som et sleivspark til deres heller krøkkete form for konfliktløsning.. Kort sammendrag: Han låser døra, hun bryter den opp med skrujern, han går imellom og hun slår med jernet... Ikke stødig og bra handling fra noen av dem sier nå jeg :-?

Skrevet

Nå vet jo ingen av oss noe annet enn det som står i media. Det kan ha vært et uhell for alt vi vet, men at media fremstiller det på en mer brutal måte for å selge. Who knows? kanskje det ikke er så ille som det høres ut? Jeg tviler igrunn på at hun stakk trekkern i trynet på han, som Basinger(?) i Basic Instinct da.. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det var en spøk... :roll:

Jeg syns da ikke det er greit med sånn oppførsel - men begge to oppførte seg tåpelig (sjøl om jeg nok en gang ikke sier at det rettferdiggjør voldsbruk fra noen av partene)

Det var ment som et sleivspark til deres heller krøkkete form for konfliktløsning.. Kort sammendrag: Han låser døra, hun bryter den opp med skrujern, han går imellom og hun slår med jernet... Ikke stødig og bra handling fra noen av dem sier nå jeg :-?

Tåpelig og krøkkete konfliktløsning er en ting.

Det er kun en part i denne saken som er alvorlig forsyrret og enten bør legges inn eller sperres inne.

Det er stor forskjell på å faktisk å krangle og være så voldelig som dette. Som legen påpekte kunne det godt fått fatal utgang - men da kunne man jo sagt "ja, han var jo litt tåpelig da, som sa imot henne - og gikk i veien når hun hogg med skrujernet".

Skrevet

Tåpelig og krøkkete konfliktløsning er en ting.

Det er kun en part i denne saken som er alvorlig forsyrret og enten bør legges inn eller sperres inne.

Det er stor forskjell på å faktisk å krangle og være så voldelig som dette. Som legen påpekte kunne det godt fått fatal utgang - men da kunne man jo sagt "ja, han var jo litt tåpelig da, som sa imot henne - og gikk i veien når hun hogg med skrujernet".

Vet du hva - å påstå at en person man ikke kjenner og ikke vet noe om bakgrunnen til er alvorlig mentalt forstyrret på grunnlag av en artikkel i VG syns jeg vitner om dårlig kildekritikk....

Det er ikke riktig å handle voldelig, men det er noe som heter å handle i affekt og noe sier meg at det var plenty med affekt i begge leire her

Gjest Anonymous
Skrevet

Han 17, hun 20. Noe sier meg at dette ikke akkurat var et gjennomsnittlig forhold uansett.

Skrevet
Han 17' date=' hun 20. Noe sier meg at dette ikke akkurat var et gjennomsnittlig forhold uansett.[/quote']

Og det baserer du på hva...? :klø:

Skrevet

Hehe, mye spekulering fra "Gjest" her nå, eller kjenner du paret personlig? :o

Lett å ha krasse meninger så lenge du slipper å stå for dem selv :wink: Klarer bare ikke ta slike innlegg alvorlig lenger..

Gjest Anonymous
Skrevet

Vet du hva - å påstå at en person man ikke kjenner og ikke vet noe om bakgrunnen til er alvorlig mentalt forstyrret på grunnlag av en artikkel i VG syns jeg vitner om dårlig kildekritikk....

Det er ikke riktig å handle voldelig, men det er noe som heter å handle i affekt og noe sier meg at det var plenty med affekt i begge leire her

Vel, jeg kan moderere meg til å si at hun i det minste trenger et kurs i "anger-management".

Det fritar på ingen måte for ansvar å handle i affekt. Og når en krangel om mopedmekking utløser denne typen affekt - ja, da spør jeg meg hvordan personen reagerer på andre situasjoner.

Jeg vet at enkelte menn prøver å legitimere vold og voldtekt mot kvinner med denne typen argumentasjon - "hun hisset ham opp/provoserte ham med vilje - derfor måtte hun forvente at han ble sint og gjorde slik".

Jeg synes nulltoleransen for denne typen vold må gjelde helt uavhengig om det er snakk om kvinner eller menn.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hehe, mye spekulering fra "Gjest" her nå, eller kjenner du paret personlig? :o

Lett å ha krasse meninger så lenge du slipper å stå for dem selv :wink: Klarer bare ikke ta slike innlegg alvorlig lenger..

Den 20 år gamle kjæresten ble arrestert av politiet på åstedet fredag. I avhør erkjente hun, ifølge politiet, straffskyld. Hun er siktet for legemsbeskadigelse med særlig farlig redskap.

- Hun ble løslatt etter avhør og kan vente seg rettssak, sier politiinspektør Leif A. Aleksandersen ved Agder politidistrikt til VG.

Skrevet

Ja jeg kan da lese, men hvordan vet du nøyaktig hvordan ting utspant seg? hva vet du om forholdet deres? vet du om det var anspent fra før av? vet om tidligere ting som har skjedd?

Det er ganske lett å dømme ut ifra det media skriver, men som du høyst sannsynlig ikke vet så redigerer og pynter en journalist på en artikkel for å "krydre" den mer slik at det selger. Se der? der lærte du noe nytt idag også! :wink:

Skrevet

Vel, jeg kan moderere meg til å si at hun i det minste trenger et kurs i "anger-management".

Det er vi hjertens enige om!

Det fritar på ingen måte for ansvar å handle i affekt. Og når en krangel om mopedmekking utløser denne typen affekt - ja, da spør jeg meg hvordan personen reagerer på andre situasjoner.

Jeg synes nulltoleransen for denne typen vold må gjelde helt uavhengig om det er snakk om kvinner eller menn.

Jeg er helt enig i at affekt ikke unnskylder denn typen voldelig adferd (eller noen voldelig adferd) og jeg mener ikke at provokasjon legitimerer voldsbruk fra noen - bare så det er helt klart.

Når jeg viser til affekt så mener jeg at jeg ikke tror (hans holdning til henne i ettertid tyder i alle fall på) hun har for vane å oppføre seg slik. Jeg vet ikke hvor lenge siden det eventuelt var du var 20, men det er lettere å miste kontrollen over seg selv eller gjøre noe i raseri når man er ung og uerfaren (uten at det unnskylder det hele).

Var jeg ham hadde jeg skydd henne etterpå - ikke tvil - men det er jo mulig at det hele var et resultat av løpske følelser, dårlig sinnemestring, ynkelig ordforråd, maktesløshet og ukontrollert raseri... I don't know..

Når det gjelder hvordan hun reagerer på andre ting når hun ble så sint av dette... vel, da jeg var nesten tjue slo jeg kjæresten min i ryggen. Høres ganske ille ut ikke sant og han hadde vondt lenge etterpå.

Bakgrunnen: Jeg var gravid, han hadde drukket seg dritings midt på dagen på min bursdag og "måtte legge seg nedpå litt" med beskjed om at jeg måtte vekke ham da og da... Når han ikke lot seg vekke rant det over for meg og jeg slo ham i ryggen med knyttnevene i blindt raseri.

Forsvarer jeg vold nå? - ikke i det hele tatt - jeg prøver bare å si at vi alle kan handle feil og at det kan ligge mer bak en det du leser i en artikkel i en avis...

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...