Gå til innhold

Hvem bør ta hensyn her, vi eller han som er tørrlagt alkoholiker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne har en kjæreste som er tørrlagt alkoholiker og vært edru i over 1 år. Han klarer seg fint, men det er noe jeg lurer på, hvem bør ta hensyn? 

Jeg skal ha middagsselskap neste fredag og fikk melding av venninnen at vi ikke kunne drikke alkohol til maten pga han. Jeg liker å ta et glass vin eller øl til maten i godt selskap og det vet jeg de andre å liker. Det er en del av kosen synes jeg. Jeg liker overhodet ikke fylla. Den er jeg ferdig med. Jeg kan sikkert drikke alkoholfritt øl, men foretrekker vin. En venninne mente at dette var rull og han må lære seg til å være blant folk som drikker litt til maten eller la hver å komme,  for det er egentlig nesten umulig å skulle unngå alkohol 100% resten av livet.

Hva mener dere? Bør vi ta hensyn til han eller er de urimelig? 

Anonymkode: 432e8...e6e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er hjemme hos dem skall dere selvsagt ta hennsyn!! Herregud for ett egoistisk menneske du er! Er det hjemme hos deg velger de selv å komme med de kriteriene som er satt. 

• Liker 23
Skrevet

Jeg er enig med venninnen din her. Hun som sier han må venne seg til at folk rundt han tar et glass vin. Det må han nesten bare tåle.

Anonymkode: 879c6...25b

• Liker 25
Skrevet
Akkurat nå, lillemy02 skrev:

Så lenge det er hjemme hos dem skall dere selvsagt ta hennsyn!! Herregud for ett egoistisk menneske du er! Er det hjemme hos deg velger de selv å komme med de kriteriene som er satt. 

TS skriver "jeg skal ha middagsselskap"...

Anonymkode: e5cd5...cfb

• Liker 43
Skrevet (endret)
11 minutter siden, lillemy02 skrev:

Les HI litt bedre før du brøler ut.

Endret av smalls
  • Liker 22
Skrevet

Ser et dere egoister bryr dere fortsatt om bare dere selv. 

Anonymkode: 45ea3...b51

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er hjemme hos MEG.Slapp av

Da velger de selv om de ønsker å komme eller ikke. Kanskje han kan bli hjemme mens din venninne er med. Ellers blir begge hjemme sånn det det må han takle. Men jeg vet hvor vanskelig dette er og hvor utrolig vanskelig det er å greie å ha ett normalt forhold til dette når man er pårørende. Jeg våkner fortsatt av mareritt hvor jeg er redd han har begynt å drikke igjen. Eller hvor jeg for angst at jeg igjen finner han drita full på sofaen når jeg kommer hjem fra jobb. Det knyter seg faktisk i magen min bare av å skrive dette. Men jeg prøver jo ikke å vise han dette. Min har ikke rørt en dråpe alkohol på 8 måneder før det trappet han bare ned det var også greit. Helt til han hadde en fylkekjøringsepisode ( men han snudde i enden av veien og kom tilbake) etter det har det vert 0 alkohol og det fungerer bra men angsten sitter der for meg ennå.

• Liker 4
Skrevet

Hun venninnen med denne kjøresten. Krevde hun at det skulle være alkoholfritt, eller spurte hun pent?

Anonymkode: 879c6...25b

• Liker 5
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Enig med venninnen din, han må lære seg å tåle at andre drikker, vis ikke får han holde seg hjemme.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser et dere egoister bryr dere fortsatt om bare dere selv. 

Hæ? 

• Liker 5
Skrevet

Dersom han enda ikke er bra nok til at kan være til stede så trenger han ikke komme. Det er ikke snakk om noen fyllefest her, men et glass vin til maten. 

Jeg har selv vært i selskaper der det er flere som ikke drikker - en er tørrlagt, en er gravid og en får ikke lov pga. kolesterolet. De sitter der med et glass druejuice el.l. og det går fint. 

Anonymkode: e5cd5...cfb

• Liker 9
Skrevet

Tenker at omgivelsene bør vise fornuft og omtanke overfor en alkoholiker. Ingen ønsker vel at vedkommende skal "ramle utpå" igjen.

Samtidig ligger kanskje hovedansvaret på alkoholikeren selv.

• Liker 30
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vokst opp med en voldelig far som var alkoholiker. Ja, ditt hjem, men jeg synes det ville ha vært hyggelig av deg å ta hensyn til en som kanskje sliter. Klarer dere ikke å ha en hyggelig kveld uten alkohol? Dere kan jo lage masse gode drikker som er alkoholfritt!

Jeg klarer å ha det hyggelig uten alkohol, men for meg er et glass vin til maten en del av kosen, men jeg sa jeg kunne drikke alkoholfritt, men usikker på de andre vil.

Ts

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hæ? 

Hva er det du ikke forstår? 

Flere som synes ts skal dritt i det og ikke ta hensyn.  Jeg synes det er trist.   

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...