AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #1 Skrevet 10. desember 2016 Folk som klager på pels men spiser kjøtt, har papegøye/hamster i bur, kjøper klær som er barnearbeid, kjøper dundyner osv. Logisk. Anonymkode: a62fe...2fe 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #2 Skrevet 10. desember 2016 Og ikke minst tar bilder av seg med dyrene i dyrehagen. -TS Anonymkode: a62fe...2fe 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #3 Skrevet 10. desember 2016 Som om jeg skulle sagt det selv.Anonymkode: 45bf4...238
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #4 Skrevet 10. desember 2016 Holdtpåsi, helt enigAnonymkode: 45bf4...238
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #5 Skrevet 10. desember 2016 Dobeltmoral Anonymkode: 78dbe...6c4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #6 Skrevet 10. desember 2016 Det er dessverre sånn at om man er glad i dyr og vil hjelpe må man holde det for seg selv, for det går jo selvfølgelig ikke an å være glad i dyr fordi man spiser kjøtt. Jeg er forsåvidt enig i at man ikke "kan" være i mot mishandling når man går i dyrehager fordi det er samme greia, men det blir litt som å si at veganere ødelegger jorda, for noe av naturen måtte ofres for de grønnsakene man spiser så da bør man egentlig bare slutte å spise. ALT man gjør går utover noe annet, det finnes alltid noe å ta folk på. Det er bedre å gjøre litt enn ingenting. Anonymkode: 5e55b...161 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #7 Skrevet 10. desember 2016 Folk som sier de vil at barn skal ha det godt men fortsatt har smartphones og kjøper klær i billigkjedene Anonymkode: da54e...f59 3
Kimmenkim Skrevet 10. desember 2016 #8 Skrevet 10. desember 2016 Det eneste folk kritiserer er jo jakkene, så det høres nesten ut som folk er imot pels pga de ikke har råd til jakka. Hvorfor klager de heller ikke på dyr som henger på veggen? Hvorfor i huleste er de i dyrehagen å tar bilder med dyrene? Det er også dyremishandling i kjøtt produsentene, så hvorfor spise kjøtt da? Er enig med deg TS. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #9 Skrevet 10. desember 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk som klager på pels men spiser kjøtt, har papegøye/hamster i bur, kjøper klær som er barnearbeid, kjøper dundyner osv. Logisk. Anonymkode: a62fe...2fe Hva med deg? Synes du alt dette er greit? Driter du i både barn og dyr kanskje? Det er bedre å bry seg om én eller noen av disse tingene enn ingen. Anonymkode: 029ec...3d9 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #10 Skrevet 10. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Folk som sier de vil at barn skal ha det godt men fortsatt har smartphones og kjøper klær i billigkjedene Anonymkode: da54e...f59 Ja Men gjelder vel ikke alle billigkjedene? Er det ikke mest h&m, zahara elns? Anonymkode: 45bf4...238
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #11 Skrevet 10. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva med deg? Synes du alt dette er greit? Driter du i både barn og dyr kanskje? Det er bedre å bry seg om én eller noen av disse tingene enn ingen. Anonymkode: 029ec...3d9 Har verken sagt jeg driter i dyr og barn, eller sagt jeg gjør det? Hvor har jeg skrivd at jeg gjør det? Les engang til du Anonymkode: 45bf4...238 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #12 Skrevet 10. desember 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk som sier de vil at barn skal ha det godt men fortsatt har smartphones og kjøper klær i billigkjedene Anonymkode: da54e...f59 Dette tolker jeg som at du vil at barn skal ha det vondt? Hvorfor det egentlig? Anonymkode: 029ec...3d9 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #13 Skrevet 10. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med deg? Synes du alt dette er greit? Driter du i både barn og dyr kanskje? Det er bedre å bry seg om én eller noen av disse tingene enn ingen. Anonymkode: 029ec...3d9 Hvor har TS skrivd h*n ikke bryr seg? Anonymkode: a62fe...2fe 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #14 Skrevet 10. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette tolker jeg som at du vil at barn skal ha det vondt? Hvorfor det egentlig? Anonymkode: 029ec...3d9 Samme skulle jeg sagt. Anonymkode: 45bf4...238
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #15 Skrevet 10. desember 2016 Sånne som deg er grunnen til at all god framgang på jorden stopper opp eller går for sakte, ts. Det er lov å velge hvilke kamper man vil kjempe, i tillegg må man se på mulighetene man har for å gjøre det. En fattig student har veldig lett for å velge bort en dyr pelsjakke, men billige hverdagsklær som ikke er fra barnearbeid er vanskelig å finne i butikkjungelen. En person som sliter med næringsmangel som vitamin B12 eller lignende, vil kanskje ikke kutte ut animalske produkter med det første. De som aldri har hørt om at dundyner kan være dyremisshandling, kjøper det gjerne uten å mene det slemt. Dette betyr ikke at folk ikke bryr seg, men at man må ta en ting av gangen, ellers så faller hele korthuset allikevel. Jeg tror det med dobbeltmoral er det dummeste argumentet man kan fremme i saker som dette. Skal man ikke kunne redde et dyr, fordi man ikke har tid, mulighet eller penger til å redde det neste? Anonymkode: 828fd...b84 9
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #16 Skrevet 10. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har verken sagt jeg driter i dyr og barn, eller sagt jeg gjør det? Hvor har jeg skrivd at jeg gjør det? Les engang til du Anonymkode: 45bf4...238 Så du er veganer, pelsmotstander, dundynemotstander, unngår alt som har noe med barnearbeid å gjøre? Det er jo flott. Eller er det bare alle andre som er dobbeltmoralske kanskje, og ikke du? Anonymkode: 029ec...3d9 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #17 Skrevet 10. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er dessverre sånn at om man er glad i dyr og vil hjelpe må man holde det for seg selv, for det går jo selvfølgelig ikke an å være glad i dyr fordi man spiser kjøtt. Jeg er forsåvidt enig i at man ikke "kan" være i mot mishandling når man går i dyrehager fordi det er samme greia, men det blir litt som å si at veganere ødelegger jorda, for noe av naturen måtte ofres for de grønnsakene man spiser så da bør man egentlig bare slutte å spise. ALT man gjør går utover noe annet, det finnes alltid noe å ta folk på. Det er bedre å gjøre litt enn ingenting. Anonymkode: 5e55b...161 Men du visste kanskje ikke at gjessene som blir brukt i de jakkene blir plukket av fjær levende blir mat etterpå? Hvorfor si noe imot pelsen og gjessene ang jakkene, men ikke ta opp at det blir mat etterpå? Anonymkode: 45bf4...238 2
Selma1984 Skrevet 10. desember 2016 #18 Skrevet 10. desember 2016 (endret) Så fordi man ikke greier å være helt perfekt og følge samtlige prinsipper til punkt og prikke, så kan man ikke ha en mening om utvalgte temaer, f.eks pels? Ettersom jeg spiser kjøtt, så kan jeg like gjerne gå med pels, da det ene ikke er bedre enn det andre? Sånne argumenter er noe av det mest dustete jeg vet om, og oppfordrer til passivitet! "Hæ, klager du over barnefattigdom i Norge, tenk på barna i Syria!" Det går fiiint an å ha mer enn en tanke i hodet, og samfunnet er avhengig av at folket engasjerer seg i ulike problemstillinger og kjemper for det de synes er viktig! Endret 10. desember 2016 av Selma1984 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #20 Skrevet 10. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du er veganer, pelsmotstander, dundynemotstander, unngår alt som har noe med barnearbeid å gjøre? Det er jo flott. Eller er det bare alle andre som er dobbeltmoralske kanskje, og ikke du? Anonymkode: 029ec...3d9 Har ikke sagt hva jeg er jeg? Anonymkode: a62fe...2fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå