AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #1 Skrevet 10. desember 2016 Hei, jeg føler at noe er galt med meg. Jeg er sliten or irritabel, og får ikke alltid helt til å forholde meg rolig i stressede situasjoner, som feks når fireåringen nekter å gå og står midt i veien i overgangsfeltet. Da tar jeg tak i jakken hans og freser "vi må gå" det er slike situasjoner som går at jeg er redd for at jeg påfører han stress relaterte psykiske skader som jeg fikk av mine foreldre. Jeg har det ikke så bra, redd for mye, feks at faren min skal ta livet sitt etter moren min døde. Jeg får liksom ikke hentet meg inn, det går bare nedover og jeg har ingen som jeg kan snakke ut med heller, utenom mannen, men han er sur om jeg "klager" så mye. Anonymkode: ba3cd...db1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #2 Skrevet 11. desember 2016 At sånt skjer en gang i blant, er ikke farlig. Spesielt ikke om du snakker om det i etterkant, beklager og forklarer. Jeg synes du bør ta en tur til fastlegen og høre om henvisning til psykolog. Få pratet ut det du sliter med. Anonymkode: 6feab...654 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #3 Skrevet 11. desember 2016 Stress er smittsomt. Enig med hun over at du bør oppsøke hjelp. Spesielt når det ikke er støtte å få hos din mann. Anonymkode: 28a2a...1df
KillerKitty Skrevet 11. desember 2016 #4 Skrevet 11. desember 2016 Jeg har vokst opp med en stresset mor, og ja, det har preget meg 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #5 Skrevet 13. desember 2016 Kjære deg, jeg synes du er alt for hard mot deg selv. Kanskje du er lett deprimert? Da vil du ha en tendens til å klandre deg selv for det meste. Vi er tidsklemme- generasjonen, og absolutt alle foreldere er stresset i blant! Det er menneskelig og ikke skadelig, så fremt det ikke er slik hele tiden. Og det er helt naturlig å bli streng om barnet nekter å gå midt i et gangfelt og kan komme til å bli påkjørt. Føler du selv at du har problemer eller en lett depresjon som du behøver hjelp med, så be om en henvisning til psykolog du :). Anonymkode: eee04...4f2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #6 Skrevet 13. desember 2016 Høy sannsynlighet for at du viderefører stressmønsteret ditt til barn. De kan senere begynne å stresse i de samme situasjonene som du gjør, for de har lært at man stresser i de situasjonene. Jeg tok mye av dette fra egen mor og utviklet angst som 11-åring. Anonymkode: 651a8...4c5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #7 Skrevet 13. desember 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Høy sannsynlighet for at du viderefører stressmønsteret ditt til barn. De kan senere begynne å stresse i de samme situasjonene som du gjør, for de har lært at man stresser i de situasjonene. Jeg tok mye av dette fra egen mor og utviklet angst som 11-åring. Anonymkode: 651a8...4c5 Det er dette jeg er redd for, for jeg er mye stresset og greier ikke roe ned. Jeg hadde selv angstanfall når jeg var 8, og nå er jeg 30, og sliter mye. Foreldrene mine har hatt det tøft, og det er vondt nå. Anonymkode: ba3cd...db1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå