lottelise21 Skrevet 10. desember 2016 #1 Skrevet 10. desember 2016 Hei, vasket parajumperen min på 30 grader som anvist på jakken. Tok den ut og skulle kjøre den i tørketrommelen med et par tennisballer, men hele trommelen streiket. Får ikke tilgang på trommel før klokken 15 i morgen tidlig. Er det mulig å prøve på nytt da? Vil dette fungere? Er veldig redd for at den er helt ødelagt nå ettersom det er en veldig dyr jakke, og den bare er noen mnd gammel..
vscare Skrevet 10. desember 2016 #3 Skrevet 10. desember 2016 Jeg skjønner ikke helt problemet... kan du ikke bare henge den opp til tørk? Ingen klær har noe godt av å bli kjørt gjennom tørketrommel uansett, det sliter voldsomt på stoffet, så om du lar den lufttørke istedet kan jeg ikke se for meg at den skal ta noe skade av det (Med mindre det er noe veldig, veldig spesifikt med Parajumpers som gjør at de må tørkes i trommel) 1
lottelise21 Skrevet 10. desember 2016 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2016 Akkurat nå, vscare skrev: Jeg skjønner ikke helt problemet... kan du ikke bare henge den opp til tørk? Ingen klær har noe godt av å bli kjørt gjennom tørketrommel uansett, det sliter voldsomt på stoffet, så om du lar den lufttørke istedet kan jeg ikke se for meg at den skal ta noe skade av det (Med mindre det er noe veldig, veldig spesifikt med Parajumpers som gjør at de må tørkes i trommel) Det er en dunjakke, den skal ikke lufttørkes da dunet klumper seg etter vask, og jakken da blir tynn og stygg etterpå.. 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #5 Skrevet 10. desember 2016 4 minutter siden, lottelise21 skrev: Det er en dunjakke, den skal ikke lufttørkes da dunet klumper seg etter vask, og jakken da blir tynn og stygg etterpå.. Du riste og slå den ofte så dunet fordeler seg. Det er jo bedre det enn at den ligger våt i en haug. Anonymkode: e7959...0c9
vscare Skrevet 10. desember 2016 #6 Skrevet 10. desember 2016 6 minutter siden, lottelise21 skrev: Det er en dunjakke, den skal ikke lufttørkes da dunet klumper seg etter vask, og jakken da blir tynn og stygg etterpå.. Ah, det er en dunjakke, ja. Vel, hvis du ikke har tilgang på tørketrommel før i morgen har du vel neppe så mye annet valg enn å vente. For å prøve å redde den kan du legge den på baderomsgulvet (slå på alle varmekabler), sette opp vinduet, ev. døren, for å hindre at det blir klam luft der inne, og sørge for å riste den/slå i den ofte for å hindre at dunet klumper seg Forferdelig surt når sånt skjer med dyre plagg! 1
lottelise21 Skrevet 10. desember 2016 Forfatter #7 Skrevet 10. desember 2016 Akkurat nå, vscare skrev: Ah, det er en dunjakke, ja. Vel, hvis du ikke har tilgang på tørketrommel før i morgen har du vel neppe så mye annet valg enn å vente. For å prøve å redde den kan du legge den på baderomsgulvet (slå på alle varmekabler), sette opp vinduet, ev. døren, for å hindre at det blir klam luft der inne, og sørge for å riste den/slå i den ofte for å hindre at dunet klumper seg Forferdelig surt når sånt skjer med dyre plagg! Takk for gode tips, den har ligget på varmekabler siden jeg tok den ut, så får håpe det hjelper. Veldig kjedelig, ja.. Får håpe den blir fin igjen i morgen!
Lista Skrevet 10. desember 2016 #8 Skrevet 10. desember 2016 Ikke noe problem å vaske dunprodukter selv om man ikke har tilgang på tørketrommel. Du må bare slå, banke, riste og "gni" jakka ofte mens den tørker. Min mor gjør dette, og alt blir like bra igjen. 1
Fredsmegleren Skrevet 12. desember 2016 #9 Skrevet 12. desember 2016 Har du venner eller familie med tørketrommel som du kan låne?
Gjest Tekola Skrevet 14. desember 2016 #10 Skrevet 14. desember 2016 Tråden er ryddet for avsporinger. Tekola, forumansvarlig.
tirben Skrevet 15. desember 2016 #11 Skrevet 15. desember 2016 Det går bra! Har vasket Pj jakker flere ganger og har aldri tatt dem i tørketrommel. Har gått helt fint!
Kvist Skrevet 16. desember 2016 #12 Skrevet 16. desember 2016 Riste riste riste, når det funker med dundyner bør det gå med ei dunjakke også. Du må rett og slett være tennisball og trommel sjøl Og det holder ikke å gjøre det én gang heller, du må gjøre det ofte mens den tørker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå