AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #1 Skrevet 10. desember 2016 Er det rasistisk å si flerkulturell berikelse, eller er det sarkastiskt ment? I så fall mener jeg å også ha hørt folk på venstre siden si dette. Anonymkode: 6f831...081
fuglekvitter__ Skrevet 10. desember 2016 #2 Skrevet 10. desember 2016 Hva da? Slike folk som odins soldater? "Høyrepopulister"?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #3 Skrevet 10. desember 2016 Nei, men det er jo sant, da. Det er kodeordet for ugjerninger begått av utlendinger. Du har kanskje trodd at multikulti, fellesskap og andre ord som skal skape det perfekte samfunn er bokstavelig ment, men du burde egentlig bli mer kreativ med hva disse ordene egentlig betyr. Hvis man ser for seg et par grusomme mennesker som har det voldsomt gøy med å manipulere med språket. Toleranse = du skal/må tåle Fordomsfrihet: du skal/må være åpen Rasisme: du skal ikke være rasist Kulturberikelser: du skal/må ønske velkommen Minner meg om en ny form for 10 bud og dette er innprentet i hodene til små barn, barn ødelegges for noe som ikke er verdt noe, noe fullstendig verdiløst. Religionserstatning. Jeg husker sangen, "utenpå er vi ulike, men inni er vi like", jeg har alltid hatt en følelse av det motsatte, "utenpå er vi like, men inni er vi ulike". Dvs at de ligner mer på oss utenpå enn hva de har inni seg. Det er jo bare til å se på dem, hvor redusert de er som mennesker. Spøkelser. Lurer på om det er noen som blir forført, som ser på oppførselen deres som selvtillit, en slags styrke? Men styrken til muslimer er jo å spise seg selv opp innvendig. De er konsumert av et mørke som er så ekkelt at ingen tør å konfrontere dem. Det mørket, den potensielle galskapen som tikker inn når som helst, og det er styrken deres, den ekle tikkende bombe-oppførselen. Og de liker det og, de synes det er gøy å spille på denne usikkerheten, det får dem til å føle seg sterke. De nærer seg på frykten vår. Hva med oss? Vi er mest redde for å være rasister. Selvutslettende, som om vi er uovervinnelige eller er så trygg på egen posisjon at grunnen aldri rister under en. Det er sikkert deilig å være dem, men bør de egentlig reddes fra seg selv? Er det en nysgjerrighet på det onde? En slags selvutslettelse på gang? "Hva skjer hvis vi gjør sånn....? ... Hva skjer? Hvordan kommer de til å reagere? De hvite skjønner ingenting? Haha, revenge! Lol!" Anonymkode: 0e206...cd2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. desember 2016 #4 Skrevet 10. desember 2016 Nei, men du kan jo velge når du vil dra rasistkorte, så det er opp til deg.
Cuntzilla Skrevet 10. desember 2016 #5 Skrevet 10. desember 2016 Det er i utgangspunktet et positivt begrep og brukes gjerne for å peke på fordeler med innvandring. Men som med alle positive begrep så kan det også brukes sarkastisk. "Fint vær i dag" er jo også strengt tatt noe positivt, men når det sies midt i en haglstorm så er det jo ironi. Du må se an kontekst og hvem det kommer fra. Er det nevnt i kommentarfeltet under en VG-sak om innvandrere som har begått en kriminell handling så er det nok ikke ment på samme måte som når det brukes av en politiker på venstresiden som argumenterer for kvotering av innvandrere på arbeidsplassen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #6 Skrevet 10. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, men det er jo sant, da. Det er kodeordet for ugjerninger begått av utlendinger. Du har kanskje trodd at multikulti, fellesskap og andre ord som skal skape det perfekte samfunn er bokstavelig ment, men du burde egentlig bli mer kreativ med hva disse ordene egentlig betyr. Hvis man ser for seg et par grusomme mennesker som har det voldsomt gøy med å manipulere med språket. Toleranse = du skal/må tåle Fordomsfrihet: du skal/må være åpen Rasisme: du skal ikke være rasist Kulturberikelser: du skal/må ønske velkommen Minner meg om en ny form for 10 bud og dette er innprentet i hodene til små barn, barn ødelegges for noe som ikke er verdt noe, noe fullstendig verdiløst. Religionserstatning. Jeg husker sangen, "utenpå er vi ulike, men inni er vi like", jeg har alltid hatt en følelse av det motsatte, "utenpå er vi like, men inni er vi ulike". Dvs at de ligner mer på oss utenpå enn hva de har inni seg. Det er jo bare til å se på dem, hvor redusert de er som mennesker. Spøkelser. Lurer på om det er noen som blir forført, som ser på oppførselen deres som selvtillit, en slags styrke? Men styrken til muslimer er jo å spise seg selv opp innvendig. De er konsumert av et mørke som er så ekkelt at ingen tør å konfrontere dem. Det mørket, den potensielle galskapen som tikker inn når som helst, og det er styrken deres, den ekle tikkende bombe-oppførselen. Og de liker det og, de synes det er gøy å spille på denne usikkerheten, det får dem til å føle seg sterke. De nærer seg på frykten vår. Hva med oss? Vi er mest redde for å være rasister. Selvutslettende, som om vi er uovervinnelige eller er så trygg på egen posisjon at grunnen aldri rister under en. Det er sikkert deilig å være dem, men bør de egentlig reddes fra seg selv? Er det en nysgjerrighet på det onde? En slags selvutslettelse på gang? "Hva skjer hvis vi gjør sånn....? ... Hva skjer? Hvordan kommer de til å reagere? De hvite skjønner ingenting? Haha, revenge! Lol!" Anonymkode: 0e206...cd2 Bra skrevet. Dette beskrev mye av det jeg selv tenker. Anonymkode: 3a882...e7a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #7 Skrevet 10. desember 2016 Tviler på at folk fra Asia/Afrika bryr seg så veldig om hvite europeere sier "berikelse" sarkastisk eller ei. Anonymkode: d084d...0ee
Gjest Catalina Culès Skrevet 10. desember 2016 #9 Skrevet 10. desember 2016 Nei, men nå dras jo rasismekortet opp i alle sammenhenger.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #10 Skrevet 10. desember 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det rasistisk å si flerkulturell berikelse, eller er det sarkastiskt ment? I så fall mener jeg å også ha hørt folk på venstre siden si dette. Anonymkode: 6f831...081 Det er helt avhengig av sammenhengen. Snakker man om asiatisk mat vil jeg si det er positivt. Snakker man om en rase, religion e.l. i forbindelse om at noen enkeltpersoner har gjort noe negativt så er det selvfølgelig rasistisk. Anonymkode: a694b...482 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #11 Skrevet 11. desember 2016 Så ordet var en gang positivt, men har etter hvert blitt negativt, er det slik å forstå? Anonymkode: 6f831...081
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #12 Skrevet 11. desember 2016 Begrepet er jo innført av den multikulti-elskende venstresiden. Men som alle andre begrep som lanseres av den gjengen så ble begrepet umiddelbart snudd på hodet og latterliggjort. Anonymkode: 9af6f...b11
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #13 Skrevet 11. desember 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Begrepet er jo innført av den multikulti-elskende venstresiden. Men som alle andre begrep som lanseres av den gjengen så ble begrepet umiddelbart snudd på hodet og latterliggjort. Anonymkode: 9af6f...b11 Begrepet ble brukt i flere tiår Før høyresiden begynte å bruke det ironisk for å stemple grupper ut fra hva enkelt personer Gjør. Anonymkode: a694b...482
Gjest Frederik Skrevet 11. desember 2016 #14 Skrevet 11. desember 2016 (endret) Begrepet brukes vel kun av rasister. Endret 11. desember 2016 av Frederik
herzeleid Skrevet 11. desember 2016 #15 Skrevet 11. desember 2016 Er nok som andre nevner et eksempel på noe (berikelse) som i utgangspunktet ble brukt av de som var tilhengere av en høy innvandring, og som i dag blir brukt ironisk når de reelle konsekvensene har blitt mer synlige.
Gjest Jon Are Skrevet 12. desember 2016 #16 Skrevet 12. desember 2016 berikelelse er det nok dessverre ikke. med hilsen fra jon are
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #17 Skrevet 12. desember 2016 5 timer siden, Jon Are skrev: berikelelse er det nok dessverre ikke. med hilsen fra jon are Forgiftning kan det omtolkes som. Anonymkode: 0e206...cd2
kat-e Skrevet 14. desember 2016 #18 Skrevet 14. desember 2016 På 12.12.2016 den 0.03, herzeleid skrev: Er nok som andre nevner et eksempel på noe (berikelse) som i utgangspunktet ble brukt av de som var tilhengere av en høy innvandring, og som i dag blir brukt ironisk når de reelle konsekvensene har blitt mer synlige. Jeg synes i alle fall de er (var) ganske utydlige på hva denne berikelsen skulle bestå av.
Gjest Newroz Skrevet 15. desember 2016 #19 Skrevet 15. desember 2016 Nei, det så klart ikke. Når det er sagt ordet "berikelse" er på min topp 10 liste over ord fra 2016 jeg ikke orker å høre i 2017.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå