Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mister utrolig mye hår for tiden og det driver meg til vannvidd.  Hver dag går jeg og plukker bort løse hårstrå fra klærne mine, jeg kan finne dotter med hår på innsiden av overdeler dersom jeg har hatt håret liggende på innsiden etter å ha dratt den over hodet, hårbørsten er full i hår etter jeg har børstet håret, jeg får flere strå liggende i hånden om jeg drar hånden igjennom håret.. osv osv osv.

Det er, som sagt, ganske plagsomt. Jeg finner hår i maten titt og ofte, klærne mine må bli klesrullet omtrent hver dag, og vel, det er ikke akkurat så moro. Er det noe som kan gjøres for å minske hårtap eller som kan gi litt tykkere, finere hår? Jeg har tynt hår fra før av, og det har heldigvis ikke blitt særlig tynnere selv om jeg mister en del hår (og ja, jeg har vært hos lege for å sjekke nivåer for å være sikker på at det ikke er noe helserelatert som er problemet).

Anonymkode: 8dc64...f25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Suplex B! (kjøpes hos Sunkost) Fungerer kjempebra! Pleier alltid å ta en boks i perioder når håret blir tynnere eller neglene er flisete. Merker alltid effekt etter maks en uke 😊 

Anonymkode: d1cc0...635

Anonymkode: ba2e5...680

• Liker 1
Skrevet

Collagen og biotin! Kjøper mitt på iherb.

Anonymkode: 43c6c...557

Skrevet

På apotek selger de shampo og balsam som skal stimulere hårveksten. Masser hodebunnen godt ved hårvask, økt blodsirkulasjon er viktig. Vask håret annenhver dag så ikke fete porer stenger for veksten. 

Spis multivitamintabletter og ta ekstra B-vitaminer pluss tran. 

Bruk lue ute - og vær forsiktig  med hårbørsting.

Anonymkode: fd7c2...57e

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Er du mann eller kvinne?

så drastisk hårtap kan være stressrelatert. 

finnes reseptfrie medikamenter mot hårtap på apoteket.

det vil ta tid før håret kommer tilbake. Vask hårbunnen ofte for å fjerne dht.

jeg mistet en hel haug med hår etter at jeg sluttet på p pillen, den hormonelle endringa var stress nok. Tok meg 1 år før det var tjukt igjen :/

Endret av Joia
Skrevet

Jeg har hørt mange si at de sliter med dette i det siste, inkludert meg selv. Jeg vet ikke om det er mulig at det kalde været påvirker det? Selv opplever jeg at ingenting hjelper noe særlig nå, men fortsetter å være snill med håret (vasker det ikke for ofte, har det i flette, bruker ikke varme) og ta B-vitaminer i håp om at det skal bli bedre. Merker at jeg mister litt mindre nå, så det er jo mulig at også du bare har en slik periode.

Skrevet
11 timer siden, Joia skrev:

Er du mann eller kvinne?

finne dotter med hår på innsiden av overdeler dersom jeg har hatt håret liggende på innsiden etter å ha dratt den over hodet,

------

You figure it out, Sherlock;)

Skrevet
På ‎10‎.‎12‎.‎2016 den 1.49, AnonymBruker skrev:

Jeg mister utrolig mye hår for tiden og det driver meg til vannvidd.  Hver dag går jeg og plukker bort løse hårstrå fra klærne mine, jeg kan finne dotter med hår på innsiden av overdeler dersom jeg har hatt håret liggende på innsiden etter å ha dratt den over hodet, hårbørsten er full i hår etter jeg har børstet håret, jeg får flere strå liggende i hånden om jeg drar hånden igjennom håret.. osv osv osv.

Det er, som sagt, ganske plagsomt. Jeg finner hår i maten titt og ofte, klærne mine må bli klesrullet omtrent hver dag, og vel, det er ikke akkurat så moro. Er det noe som kan gjøres for å minske hårtap eller som kan gi litt tykkere, finere hår? Jeg har tynt hår fra før av, og det har heldigvis ikke blitt særlig tynnere selv om jeg mister en del hår (og ja, jeg har vært hos lege for å sjekke nivåer for å være sikker på at det ikke er noe helserelatert som er problemet).

Anonymkode: 8dc64...f25

Håper det løser seg. Jeg ble alltid overrasket over mye hår jenter jeg har vært sammen med etterlot seg her og der uten at jeg så tegn til noe hårtap:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...