AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #1 Skrevet 9. desember 2016 Har så lyst til å lage egen sild til julen med forskjellige smaker. I Sverige så får man kjøpt bokser med sild egnet for dette, men kan ikke huske å ha sett noe slikt i Norge Føler meg så flau over at jeg ikke vet noe som burde være noe alle vet, men hvor finner jeg slik sild? Man skal vel ikke til ferskvaredisken i butikken? Anonymkode: 32dbe...f2a
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #2 Skrevet 9. desember 2016 På Rema har de vakuumpakket sild som kan brukes til dette. Alle dagligvarebutikker har også frossen sild. Du skal kjøpe sildefilet, de er klare til bruk. Skal ikke renses eller noe. Anonymkode: 640d0...628 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #3 Skrevet 9. desember 2016 Oi er det så enkelt? Så for meg å besøke flere butikker for å finne og så masse jobb når jeg kommer hjem Da skal jeg stikke bortom Rema i morgen Anonymkode: 32dbe...f2a 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #4 Skrevet 12. desember 2016 Fant sild, en slik som oppskriften nevner også. Men, det står at den skal vannes ut i melk. Kan man bruke noe annet? Vi har aldri melk i huset og det frister lite å traske avgårde til butikken bare for litt melk. Har fløte og kokosmelk da, men sistnevnte bruker jeg bare i mat med mye krydder siden vi ikke liker smaken av kokosmelken Anonymkode: 32dbe...f2a
pulverheksa Skrevet 12. desember 2016 #5 Skrevet 12. desember 2016 Du kan vanne ut i vann, det går helt fint. Jeg bruker en blanding av vann og melk, hvis jeg har melk. Lagde tomatsild nå i helga og vannet filetene litt ut i vann. Jeg bruker kryddersild, den syns jeg er mindre salt fra produsenten enn spekesild. 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #6 Skrevet 12. desember 2016 6 minutter siden, pulverheksa skrev: Du kan vanne ut i vann, det går helt fint. Jeg bruker en blanding av vann og melk, hvis jeg har melk. Lagde tomatsild nå i helga og vannet filetene litt ut i vann. Jeg bruker kryddersild, den syns jeg er mindre salt fra produsenten enn spekesild. Lagde du tomatsild allerede nå? Holder den seg til over jul da? Jeg hadde tenkt å lage til helgen jeg da Anonymkode: 640d0...628
pulverheksa Skrevet 12. desember 2016 #7 Skrevet 12. desember 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lagde du tomatsild allerede nå? Holder den seg til over jul da? Jeg hadde tenkt å lage til helgen jeg da Anonymkode: 640d0...628 Jeg lager tomatsild jevnt og trutt hele året. Denne porsjonen er allerede fordelt utover i min sildeelskende familie som førjulskos. Neste uke skal jeg lage ny runde, slik at de får fersk tomatsild til jul. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #8 Skrevet 12. desember 2016 Googlet litt rundt og kom over denne oppskriften http://www.godfisk.no/Oppskrifter/Norge/Sennepssild Her står det ingenting om å vanne ut filetene Jeg kjøpte Kryddersildfilet fra Godehav på Rema1000. Skal jeg droppe og vanne den ut da? Anonymkode: 32dbe...f2a
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #9 Skrevet 12. desember 2016 Her er også noen sildeoppskrifter Har ikke prøvd de selv da, men kunne tenke meg å bruke noe av tomatsildoppskriften https://eidehandel.no/matbloggen/oppskrifter/nordnorsk-julesild/ Anonymkode: 640d0...628
Jerry Lee Skrevet 12. desember 2016 #10 Skrevet 12. desember 2016 Man lager ikke sild sjøl. Sild er en fisk du ikke kan lage. Hva du kan lage AV sild er noe helt annet. ☺
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #11 Skrevet 12. desember 2016 36 minutter siden, Jerry Lee skrev: Man lager ikke sild sjøl. Sild er en fisk du ikke kan lage. Hva du kan lage AV sild er noe helt annet. ☺ Takk for ditt bidrag! Anonymkode: 328b4...a74
Jerry Lee Skrevet 12. desember 2016 #12 Skrevet 12. desember 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for ditt bidrag! Anonymkode: 328b4...a74 Du, da...sursild.
pulverheksa Skrevet 13. desember 2016 #13 Skrevet 13. desember 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Googlet litt rundt og kom over denne oppskriften http://www.godfisk.no/Oppskrifter/Norge/Sennepssild Her står det ingenting om å vanne ut filetene Jeg kjøpte Kryddersildfilet fra Godehav på Rema1000. Skal jeg droppe og vanne den ut da? Anonymkode: 32dbe...f2a Jeg smaker på silden og så gjør jeg en vurdering om den må vannes ut eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #14 Skrevet 13. desember 2016 17 timer siden, Jerry Lee skrev: Du, da...sursild. Foreslår du også arresterer språkbruken i denne artikkelen på godt.no:http://www.godt.no/#!/artikkel/23853401/norsk-jul-med-flatbroed-og-hjemmelaget-sild (Evt at du også holder sosial prat (inkl virtuelle klemmer, neitakk) til tråder og underforum som er ment for dette, i stedet for å avspore tråder på Mat og drikke). ------------------------------------------------------------------------------- Til TS: Jeg pleier å bruke Carlo kryddersild til hjemmelaget sild til jul, da vanner jeg ut filetene i rennende vann i en halvtime. Synes det blir passe. Anonymkode: 328b4...a74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå