Gå til innhold

Hvorfor skulle noen ville være sammen med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en ensom, mørk fredagskveld er det lett å komme til å tenke på de tingene som ikke er helt sånn som jeg hadde sett for meg da jeg var yngre. Jeg husker en gang da jeg var 14-15 år og lurte på hva min framtidige kjæreste holdt på med akkurat da. Nå, over dobbelt så gammel har jeg fortsatt tilgode å få en kjæreste. Det som skjedde for alle venninnene mine skjedde aldri for meg. Jeg synes ikke det er helt unaturlig at jeg har tenkt en del på hva som er i veien med meg. Først og fremst er det selvfølgelig utseendet, tjukke damer er det jo ingen som vil ha. Min feil, altså. Så er det personligheten, jeg er litt skeptisk av natur og vil ikke risikere å bli brukt av noen (jeg vet at en del menn ser på tjukke jenter som enkle ligg), altså framstår jeg nok lett som avvisende. I tillegg vil jeg ikke ha hvem som helst, vi må passe sammen, og sånne som meg passer ikke sammen med hvem som helst. Jeg har lett for å se de negative sidene mine og de positive virker bare som egenskaper man ser etter hos en venn. Så lenge jeg ikke ser på meg selv som kjærestemateriale er det vanskelig å se for seg at noen skal ville være sammen med meg. Hva kan man gjøre for å se sin egen verdi som noe mer enn bare en venn uten først å få bekreftet at noen faktisk vil være sammen med en?

Anonymkode: 1a2c3...581

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å skifte fil.

Anonymkode: ff33b...de6

• Liker 1
Skrevet (endret)

Endret av annebanane
  • Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å skifte fil.

Jeg er ikke ts, men også singel og gud hjelpe meg så lei jeg er av slike dustekommentarer. Det går ikke å skifte legning. Du skjønner det vel?

Djeezes!

Anonymkode: f5ec0...325

• Liker 7
Skrevet

Det første steget er å akseptere deg selv. Det andre steget er å ha det fint alene. Finn på hyggelige ting, unn deg selv småting som gjør hverdagen bedre: massasje, frisør, nye klær, kino osv. Og begynn å jobb med tankegangen: tenk positivt! Du bor i Norge med så mange muligheter! Med én gang du begynner å utstråler positiv energi, blir du mer attraktiv. Og noen ekstra kilo har ingenting å si - det er nok av fyldige jenter som har kjærester.

• Liker 3
Skrevet

Flytt til et sted med mange menn, f.eks. en bygd eller småby. For meg gjorde det underverker å flytte vekk fra Oslo til en mindre by, selv om jeg er slank og yngre enn deg. :) 

Skrevet

det første du kan gjøre er å gå ned i vekt vis du syns du er tjukk. det hjelper mye. for det første blir du mer attraktiv. menn er mye mer opptatt av utseende på motsatte skjønn enn kvinner er og går vell nesten kun for hva de ser...for det andre så vil det øke selvtilitten din som også er veldig viktig .

du kan jo begynne med det. jeg vet det er tungt, vertfall i begynnelsen.

Skrevet
7 minutter siden, Trex90 skrev:

det første du kan gjøre er å gå ned i vekt vis du syns du er tjukk. det hjelper mye. for det første blir du mer attraktiv. menn er mye mer opptatt av utseende på motsatte skjønn enn kvinner er og går vell nesten kun for hva de ser...for det andre så vil det øke selvtilitten din som også er veldig viktig .

du kan jo begynne med det. jeg vet det er tungt, vertfall i begynnelsen.

Hun bør være den hun er. Er mange menn som liker tjukke damer.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun bør være den hun er. Er mange menn som liker tjukke damer.

både ja og nei... hun klager over at hun ikke har endt opp i forhold enda på så mange år...det syns jeg også er litt mye....og nei. de fleste menn liker ikke tjukke damer. vet ikke helt hvor du får det fra.....akkurat som de fleste kvinner ikke liker feite menn.....vist ts vil ha seg en attratktiv mann burde hun vurdere og gå ned i vekt...og vist hun vet at hun er tjukk så kan hun også gjøre det for helsen sin del

Skrevet
24 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Det første steget er å akseptere deg selv. Det andre steget er å ha det fint alene. Finn på hyggelige ting, unn deg selv småting som gjør hverdagen bedre: massasje, frisør, nye klær, kino osv. Og begynn å jobb med tankegangen: tenk positivt! Du bor i Norge med så mange muligheter! Med én gang du begynner å utstråler positiv energi, blir du mer attraktiv. Og noen ekstra kilo har ingenting å si - det er nok av fyldige jenter som har kjærester.

Jeg har det stort sett fint alene, men må nok bli mer positiv, jeg har helt klart en tendens til å kunne se mørkt på ting, selv om det er sånt jeg helst holder for meg selv. Det er så lett å være positiv på andres vegne, skulle ønske det var like lett å være det for meg selv.

Skrevet

Hvis du finner fasiten, så si ifra...:P 

Ikke skyld på at du er tjukk, du skal se at du er like singel dersom du slanker deg. Det er ikke sånn at menn kommer løpende etter deg hvis du går ned et par kilo, du kommer bare til å beskylde dem for å være overfladiske fordi de ikke likte deg da du var tjukk. Å tenke positivt alene hjelper heller ikke, ihvertfall ikke på kort sikt (dvs den samme tiden det tar å gå ned de nevnte kiloene). Du blir bare skuffet over at det ikke hjalp å spille happy-go-lucky (les: lyve for deg selv), og så blir du enda mer deppa. 

Det som holder mitt humør oppe er å ikke skylde på noe for at jeg er singel, og bare innse at kjærlighet handler om flaks: Å møte riktig person på riktig sted til riktig tid. Det nytter ikke å sitte og vente, men det er ikke sikkert det nytter å fly rundt å lete heller. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg var lykkeligere da jeg var tjukk. Ingen som plaget meg heller. Ikke noe poeng i å bli pen som kvinne, det kommer så mye dritt etter en.

Anonymkode: 0bc13...82a

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

På en ensom, mørk fredagskveld er det lett å komme til å tenke på de tingene som ikke er helt sånn som jeg hadde sett for meg da jeg var yngre. Jeg husker en gang da jeg var 14-15 år og lurte på hva min framtidige kjæreste holdt på med akkurat da. Nå, over dobbelt så gammel har jeg fortsatt tilgode å få en kjæreste. Det som skjedde for alle venninnene mine skjedde aldri for meg. Jeg synes ikke det er helt unaturlig at jeg har tenkt en del på hva som er i veien med meg. Først og fremst er det selvfølgelig utseendet, tjukke damer er det jo ingen som vil ha. Min feil, altså. Så er det personligheten, jeg er litt skeptisk av natur og vil ikke risikere å bli brukt av noen (jeg vet at en del menn ser på tjukke jenter som enkle ligg), altså framstår jeg nok lett som avvisende. I tillegg vil jeg ikke ha hvem som helst, vi må passe sammen, og sånne som meg passer ikke sammen med hvem som helst. Jeg har lett for å se de negative sidene mine og de positive virker bare som egenskaper man ser etter hos en venn. Så lenge jeg ikke ser på meg selv som kjærestemateriale er det vanskelig å se for seg at noen skal ville være sammen med meg. Hva kan man gjøre for å se sin egen verdi som noe mer enn bare en venn uten først å få bekreftet at noen faktisk vil være sammen med en?

Du må akseptere deg selv. Finne deg selv. 

Skrevet

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

(jeg vet at en del menn ser på tjukke jenter som enkle ligg)

Menn ser på alle dammer som enkle ligg så den delen kan du ta helt med ro. Jobb med selvtilliten. Vekt er mindre viktig. 

Anonymkode: 647dd...22a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...