Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg trenger en ny pc, etter at skolepcen jeg fikk fra videregående er den eneste pcen jeg har.. (3 år siden jeg gikk ut:fnise:) Så jeg tenkte å kjøpe meg en macbook.. har tenkt mye på mac air. Skal begynne på tannlege studiet til høsten og trenger en "liten" og kjekk pc som jeg kan bruke. Har veldig lyst på den helt nyeste mac air i fargen gull, men det går jo ikke i og med at den ikke har usb tilgang... :icon_frown:

Er det noen som har noen forslag, til hva jeg bør velge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Mille96 skrev:

Hei! Jeg trenger en ny pc, etter at skolepcen jeg fikk fra videregående er den eneste pcen jeg har.. (3 år siden jeg gikk ut:fnise:) Så jeg tenkte å kjøpe meg en macbook.. har tenkt mye på mac air. Skal begynne på tannlege studiet til høsten og trenger en "liten" og kjekk pc som jeg kan bruke. Har veldig lyst på den helt nyeste mac air i fargen gull, men det går jo ikke i og med at den ikke har usb tilgang... :icon_frown:

Er det noen som har noen forslag, til hva jeg bør velge?

Du kommer langt med Air. Har en selv, på tredje året nå og den er like god enda. Det er litt dumt at de kutter ut USB, men tida går fremover og nye muligheter dukker opp for lagring.

Skrevet

Forrige generasjon Macbook Pro Retina 13" er det beste valget nå. Den med ordentlige USB-porter, HDMI, kortleser osv. Macbook Air er ikke å anbefale, da den har elendig skjerm i forhold til Macbook Pro retina.

Skrevet
25 minutter siden, Citpensacola skrev:

Forrige generasjon Macbook Pro Retina 13" er det beste valget nå. Den med ordentlige USB-porter, HDMI, kortleser osv. Macbook Air er ikke å anbefale, da den har elendig skjerm i forhold til Macbook Pro retina.

Ikke prat om noe du slett ikke har rede på! Air sin skjerm er ikke noe i veien med! Og den du henviser til er godt over i historien for lenge siden! Thunderbolt brukes til å koble til med HDMI, null problem!

Skrevet
14 minutter siden, tdm900 skrev:

Ikke prat om noe du slett ikke har rede på! Air sin skjerm er ikke noe i veien med! Og den du henviser til er godt over i historien for lenge siden! Thunderbolt brukes til å koble til med HDMI, null problem!

Kanskje på tide å ta en tur til optiker hvis du synes skjermen på Air er god? En lavoppløst TN-skjerm er helt på jordet i en såpass dyr maskin, særlig i 2016. Hvis du noengang har sett Macbook Air ved siden av en Macbook Pro Retina så hadde du forstått hva jeg mener.

Skrevet
1 minutt siden, Citpensacola skrev:

Kanskje på tide å ta en tur til optiker hvis du synes skjermen på Air er god? En lavoppløst TN-skjerm er helt på jordet i en såpass dyr maskin, særlig i 2016. Hvis du noengang har sett Macbook Air ved siden av en Macbook Pro Retina så hadde du forstått hva jeg mener.

Enig. Skjermen på air er slettes ikke god nok per i dag. Da ville jeg heller valgt en Macbook.

Anonymkode: a93ca...98e

Skrevet
9 minutter siden, Citpensacola skrev:

Ikke meg du siterte, men min air ved siden av min samboers pro retina ser helt ok ut den. Ikke nevneverdig dårligere skjerm.

Anonymkode: 6a6f8...097

• Liker 1
Skrevet

Hvilken programmer skal du kjøre TS? Min Air kan krangle litt med tunge programmer som Photoshop og Lightroom. Til alt annet fungerer den utmerket! Bruker Proen til de tyngre oppgavene. Får man en slags USB overgang slik at du eventuelt kan bruke USB på den nye som du ønsker deg?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterte, men min air ved siden av min samboers pro retina ser helt ok ut den. Ikke nevneverdig dårligere skjerm.

Anonymkode: 6a6f8...097

Da burde du ta en tur innom Specsavers, for forskjellen er enorm både på skarphet og fargegjengivelse.

Skrevet
8 timer siden, Citpensacola skrev:

Jeg forstår hva du mener, men du er kun opphengt i hva som er spesifikasjonen, og ikke hva det den duger til i praktisk bruk!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...