Iselilja Skrevet 29. november 2004 #1 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg klør over alt, holder på å bli gal.. Noen som har noen gode råd? Tenkte at jeg kanskje hadde tørr hud, men klør like mye selv om jeg smører meg med bodybutter hver dag. Det er ikke utslett eller noe sånt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 30. november 2004 #2 Del Skrevet 30. november 2004 Ta en tur til legen,som henviser deg til hudlege hvis fastlegen ikke finner ut hva det er. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 30. november 2004 #3 Del Skrevet 30. november 2004 Og før du har fått time, er kløingen over.... Pass på at du ikke dusjer i for varmt vann, det tørker ut. Kanskje du også burde bytte vaskepulver til et merke uten parfyme, og kutte mykemiddel i en periode, hvis du bruker det. Dusjolje (Sebamed eller Eucerin fra apoteket er bra, men mye billigere Nivea dusjolje funker like bra) er bedre enn dusjsåpe, og bruk LITE! Smør huden mens den ennå er fuktig etter dusjen, og bruk gjerne en lotion som gir masse fuktighet. Kanskje trenger huden din fuktighet mer enn fett, og da er bodybutter ikke tingen, siden de inneholder mer fett enn fuktighet. Bodylotionen fra Biotherm (med sitrusekstrakter) hjelper meg masse i slike perioder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 30. november 2004 #4 Del Skrevet 30. november 2004 Klør du mer på enkelte områder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. november 2004 #5 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg har i perioder slitt med samme problemet. Klaget over det på jobben en dag, og fikk vite at sjefen hadde hatt samme problemet. Hun hadde gått til lege med det, og hadde fått vite at det var pga sinkmangel. Hun fikk sinktabletter på resept. Etterhvert fant hun ut at de reseptfriet sinktablettene fungerte like bra. Nå tar jeg sinktabletter hver morgen, og kløen er borte! Det er verdt et forsøk hvertfall. Ikke sikkert at du klør av samme årsak, men for meg hjalp det hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alanya i.i. Skrevet 30. november 2004 #6 Del Skrevet 30. november 2004 Klør du mer på enkelte områder? Nei, klør overalt. enkelte plasser klør jeg til jeg blør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 30. november 2004 #7 Del Skrevet 30. november 2004 Dra til hudlegen - han finner det ut med en gang. Uten å skremme deg, så skjedde det samme med meg for en del år siden, og det viste seg at jeg hadde skabb (etter en utenlandsreise). Høres forferdelig ut, men det var fort gjort å fjerne det. Jeg klødde meg til blods, og det var så ille at jeg nesten grein :veldigsur: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselilja Skrevet 30. november 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg har time hos legen uansett om et par dager. Klør det fremdeles kan jeg nevne det da. Takk for gode råd!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 30. november 2004 #9 Del Skrevet 30. november 2004 En ting til: Dusjer du ofte? Hvis du dusjer flere ganger om dagen så tørker du ut huden din uansett - og da klør det da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå