Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar for øyeblikket opp VGS-fag som privatist og sitter her nå og skal sette sammen en studieplan for våren. Problemet er at jeg ikke aner når muntlige eksamener starter ettersom datoene der ikke blir annonsert før ganske seint (rundt april), så jeg tenkte jeg kunne høre her om det er noen som har tatt privatisteksamener om våren før som husker ca. dato? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk opp "eksamensplanen vår 2016". udir har en liste der med dato for sentralgitte eksamen. ser det starter fra rundt 20. mai og utover juni.

Anonymkode: 2c7d9...395

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søk opp "eksamensplanen vår 2016". udir har en liste der med dato for sentralgitte eksamen. ser det starter fra rundt 20. mai og utover juni.

Anonymkode: 2c7d9...395

Ja, men dette er bare skriftlige eksamener, som har felles nasjonale datoer fordi alle får samme oppgaver og derfor er administrert av Udir. Muntlige eksamener har ikke felles nasjonale datoer ettersom de blir administrert av hver enkelt fylkeskommune, så det er ikke noe informasjon å finne om datoer for muntlige eksamener på Udir :)

Skrevet

Alle mine muntlige eksamener har vært etter de skriftlige, så slutte av mai og begynnelsen av juni.  Men det begynner å bli en del år siden jeg tok VGS, så det kan jo være at ting har endret seg.

Skrevet
2 minutter siden, Kara W skrev:

Alle mine muntlige eksamener har vært etter de skriftlige, så slutte av mai og begynnelsen av juni.  Men det begynner å bli en del år siden jeg tok VGS, så det kan jo være at ting har endret seg.

Ja, det er sånn jeg husker det fra VGS og, men jeg lurer på om det er sånn at muntlige eksamener for privatistelever og muntlige eksamener for folk som faktisk går på VGS avholdes separert. Alle muntlige eksamener jeg hadde på VGS ble nemlig avholdt i midten av juni og tidlig på dagen (mellom 09:00 og 12:00), mens de eksamenene jeg har hatt som privatist nå i høst ble avholdt alt fra 1. november til 7. desember (jeg vet at eksamener avholdes helt fram til 20. desember), og alltid etter klokka 16:15, og da var det også bare andre privatister som var der, ingen VGS-elever... Det er derfor jeg er litt usikker på hvor tidlig jeg kan forvente at de starter :/ Men takk for svar!

Skrevet
2 minutter siden, vscare skrev:

Ja, det er sånn jeg husker det fra VGS og, men jeg lurer på om det er sånn at muntlige eksamener for privatistelever og muntlige eksamener for folk som faktisk går på VGS avholdes separert. Alle muntlige eksamener jeg hadde på VGS ble nemlig avholdt i midten av juni og tidlig på dagen (mellom 09:00 og 12:00), mens de eksamenene jeg har hatt som privatist nå i høst ble avholdt alt fra 1. november til 7. desember (jeg vet at eksamener avholdes helt fram til 20. desember), og alltid etter klokka 16:15, og da var det også bare andre privatister som var der, ingen VGS-elever... Det er derfor jeg er litt usikker på hvor tidlig jeg kan forvente at de starter :/ Men takk for svar!

Glemte å spesifisere at jeg gikk opp som privatist :)  De var alle på ettermiddagen/kvelden, og bare sammen med andre privatister.  Som regel var det alfabetisk etter etternavn, så jeg ble ofte sittende og vente i flere timer, men hvis jeg kom tidlig og ba om å få bli tatt først så var de fleste greie og tok meg først.

Skrevet
Akkurat nå, Kara W skrev:

Glemte å spesifisere at jeg gikk opp som privatist :)  De var alle på ettermiddagen/kvelden, og bare sammen med andre privatister.  Som regel var det alfabetisk etter etternavn, så jeg ble ofte sittende og vente i flere timer, men hvis jeg kom tidlig og ba om å få bli tatt først så var de fleste greie og tok meg først.

Åja, okei, flott, takk! Da baserer jeg meg bare på at jeg skal være gjennom pensum til 1. mai, så skal det gå greit:laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...