AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #1 Skrevet 9. desember 2016 Hei jeg er en jente på 15 år og jeg vil gå ned i vekt, raskt. Jeg vil miste fett på magen, mellom bena og på armene. Noen som har noen tips rundt kosthold etc? jeg vil gjerne spise godteri på helgene hehe:) Jeg trener fast tre ganger i uka men va må til får å miste mer fett raskt? Anonymkode: 69568...5fe
Pringle Skrevet 9. desember 2016 #2 Skrevet 9. desember 2016 Spis vanlig mat, nok, men ikke for mye. Spis deg passe mett. Spis gjerne sammen med familien din, spis frokost hver dag, spis skolemat. Vær i aktivitet, og begrens godterier til lørdagene. Kvinner skal ha fett på kroppen, og så lenge du ikke er overvektig, skal du ikke gå ned i vekt. 3
lokmeister2016 Skrevet 9. desember 2016 #3 Skrevet 9. desember 2016 bytt brød meknekke brød og salat! Da jeg var 15 hadde jeg også litt ekstra ''fett'' dette forsvinner når du er rundt 18 tro meg. Ingen vits og prøve og slanke seg mer en og kutte ut mye sukker raske carbs. Som pasta , potet osv. usunn mat . drikk mye vann, spis sundt , ikke for mye og ikke forlite. smoothies er også bra i lunsjen ,sammen me en salat. Middag: samme familien spiser kvelds: kesam og frukt? salat. Masse vann!! chilli sies vere bra for fordøyelsen btw. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #4 Skrevet 9. desember 2016 Har serdæles dårlig erfaring med slanking i en alder av 15. Vil ikke anbefale slanking om dette ikke er anbefalt av en lege eller lignende. Jeg skal ikke si at det er en regel at 15-åringer som slanker seg blir spiseforstyrra, men det er en unødvendig risiko. Gi kroppen din en sjanse i det minste. Det er så fort gjort å har urealistiske kroppsidealer fordi det ikke er så lenge siden man hadde en pinneaktig, liten barnekropp. Anonymkode: 269d7...96c 3
Millimani Skrevet 9. desember 2016 #5 Skrevet 9. desember 2016 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg er en jente på 15 år og jeg vil gå ned i vekt, raskt. Jeg vil miste fett på magen, mellom bena og på armene. Noen som har noen tips rundt kosthold etc? jeg vil gjerne spise godteri på helgene hehe:) Jeg trener fast tre ganger i uka men va må til får å miste mer fett raskt? Anonymkode: 69568...5fe Slutt å spis sukkerholdige matvarer, iallfall så godt det lar seg gjøre. Velg sukkerfri og melkefri sjokolade framfor "vanlig" sjokolade. Smaken er noenlunde den samme. Spis bringebær hvis du kjenner søtsug. Ikke drikk kumelk, men velg heller alternativ melk. Velg knekkebrød eller hjembakt brød framfor det som selges i butikken. Spis lite og ofte. Lag deg mellom-måltider som består av nøtter, protein-barer, epler med peanutsmør, knekkebrød, kiwi... Endret 9. desember 2016 av Millimani
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #6 Skrevet 9. desember 2016 Kroppen forandrer seg mye frem til du blir 20. Det beste du kan gjøre er å holde deg aktiv. Få med deg gode vaner for aktivitet inn i voksenlivet. Anonymkode: 8fda8...a0a 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #7 Skrevet 9. desember 2016 Ting går litt i rykk og napp i den alderen. Ofte hører man at armer og bein vokser som de vil og uavhengig av hverandre, men det gjelder også vekten. Husk også at kvinnekroppen er skapt for ekstra fett på mage, lår, rumpe og armer, det er slik vi er skapt biologisk sett. Svært vanskelig å gjøre noe med, det beste er å akseptere at kvinner er rundere i formene enn menn. Anonymkode: f2cc6...7b6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #8 Skrevet 9. desember 2016 Hvor mye veier du? Hvor høy er du? Bortkastet å slanke seg som 15-åring med mindre man er overvektig. Tren styrke og spis skikkelig. Anonymkode: e61ed...f99 1
vscare Skrevet 9. desember 2016 #9 Skrevet 9. desember 2016 Jeg vil ikke anbefale at du prøver å slanke deg i det hele tatt akkurat nå; med mindre du faktisk er overvektig så ta heller og vent tre-fire år, kroppen din er fortsatt i en utviklingsfase. Om du faktisk trenger å gå ned i vekt så gjelder det i hovedtrekk å få i seg nok vann, kutte raske karbohydrater (fks. fint/halvfint brød og vanlig pasta), sukker, få i deg nok proteiner (gjerne via fisk, kylling og bønner), sunt fett (fks. fra nøtter, avokado og oliven) og å være aktiv (fks. ved å gå i én time hver dag). Når du er såpass ung vil jeg uansett råde deg til å gå til en ernæringsfysiolog eller kostholdsekspert, de har kunnskapen som trengs for å veilede deg, noe de fleste her inne (meg selv inkludert) ikke har
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #10 Skrevet 9. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye veier du? Hvor høy er du? Bortkastet å slanke seg som 15-åring med mindre man er overvektig. Tren styrke og spis skikkelig. Anonymkode: e61ed...f99 Man skal ikke trene mye styrke i voksefasen. Anonymkode: 8fda8...a0a
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #11 Skrevet 9. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye veier du? Hvor høy er du? Bortkastet å slanke seg som 15-åring med mindre man er overvektig. Tren styrke og spis skikkelig. Anonymkode: e61ed...f99 60 kg og er 172cm Anonymkode: 69568...5fe
vscare Skrevet 10. desember 2016 #12 Skrevet 10. desember 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 60 kg og er 172cm Anonymkode: 69568...5fe Herre Jesus, du trenger ikke å slanke deg! Det du synes er overflødig fett på mage, lår og armer er nesten garantert bare valpefett, det forsvinner med andre ord av seg selv når du blir eldre Om du har mange usunne vaner skader det selvsagt ikke å legge om på disse, bare sånn for helsens skyld, men vekta di er det ingenting i veien med. 1
Wiggins Skrevet 10. desember 2016 #13 Skrevet 10. desember 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg er en jente på 15 år og jeg vil gå ned i vekt, raskt. Jeg vil miste fett på magen, mellom bena og på armene. Noen som har noen tips rundt kosthold etc? jeg vil gjerne spise godteri på helgene hehe:) Jeg trener fast tre ganger i uka men va må til får å miste mer fett raskt? Anonymkode: 69568...5fe Du kan ikke punktslanke deg. Hvis du skal miste fett på de stedene du nevner må du også miste fett på resten av kroppen. For de fleste kvinner vil det bety at også brystene blir mindre. Du har jo allerede en helt ok vekt i gorhold til høyden din. For all del, alle bør være i jevnlig i fysisk aktivitet, så bruk gjerne sykkel eller beina til skolen, og tren et ellet annet i tillegg (noe du liker). Ellers må du akseptere at du er i en alder der de fleste jenter får rundere former, og hvis du prøver å motvirke det har du en god sjanse til å få spiseforstyrrelser. En ting kan du dog gjøre mht magefett. Høye nivåer av stresshormonet kortisol vil gjøre at man lagrer mer fett på magen og i ansiktet. Ved å ha en jevn døgnrytme (ikke snu døgnet i helga) og sove nok vil du få litt lavere kortisolnivå enn hvis du ofte sover dårlig. Ellers gjelder det å unngå stress på andre måter også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå