Gå til innhold

Kjøpt hund. Har noen spørsmål - kan du svare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt hund og har aldri hatt hund før, så jeg har jo ikke så god erfaring. Overtar om 1mnd. Men jeg har noen spørsmål...

1. Har sett at det finnes matskåler med slike "tagger" i for at det skal ta lengre tid for hunden å spise. Er dette noe å anbefale eller kun om en vet hunden glefser i seg alt? Eller er det for at hunden skal jobbe litt for å få maten?

2. Hunden jeg har kjøpt er tidligere vant til å ligge bur når eier var vekke. Jeg er litt i mot dette, så fremt jeg ikke vet at hunden trives. Synes det kan være ok at hunden gjerne er i bur om natten ELLER når jeg er på jobb, men ikke begge deler. Hva gjør du når du ikke er hjemme med hunden? Sperrer du av stuen? Lar du hunden være i et rom og lukker de andre dørene?

3. Er det lurt med matskåler som "vanner"/"mater" automatisk når en er på jobb? 

4. Hvordan foretrekker du å ha hunden i bilen? Ser det finnes ulike typer bur og seler som en kan feste i bilen. Hva er best ifht sikkerhet?

5. Hvordan er det med tannstell? Hvor ofte steller du tennene til hunden, og hvordan gjør du det? Det finnes jo disse rensende tingene som hunden kan tygge på, men er det nok?

6. Hvilken forsikring har du og er du fornøyd? Hvor mye har du forsikret hunden din for?

Anonymkode: 0a1e8...5a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom på et spørsmål til - nå som det er vinter og snøen gjerne legger seg, det kommer is og snøen kan bli "skarete", er det lurt med potebeskyttere da? Ser noen hunder har det og andre ikke. 

Skrevet

1. Det ville jeg brukt kun på matglade hunder som sluker maten.

2. Min har fri tilgang til hele huset. Ho liker å ligge i bur dersom døra ikke er på. 

3. Min har bare vanlig fylte skåler med mat og vann, tømmer dem aldri i løpet av dagen uansett.

4. Bruker sele på min, ho liker dårlig å sitte i lukkede bur. Ho elsker å kjøre bil i sele.

5. Ho får mye bein å gnage på, ellers skraper jeg av når det trengs selv.

Skrevet

Bruker ikke potebeskyttere, fordi ho drar de av før vi kommer ned av trappa. 
Det kan jo være greit å prøve om du ser hunden blir sårbeint eller lignende :)

Skrevet

Vanlige matskåler pleier å funke fint, selv med en gupskeguri i hus. Vann står framme hele døgnet. Hundene er i bur på natta men løs på dagen ( så fremt jeg ikke har sånne oppfinnsomme hunder som eter på ting, da får de en binge å være i på dagen) de er sikret i bur i bilen, det er tryggest og enklest om de f.eks blir kvalme og kaster opp. Mine liker burene sine, de sover der ofte på dagen med døra oppe og går og legger seg selv på kvelden. Kan være lurt å gjøre buret til en trivelig plass og venne den til at den får en liten godis eller noen når du setter den inn. 

Hundene får skrapt tennene etter behov, har en som har helt flotte tenner og en som må skrapes innimellom. tar hverdagsstellet selv og lar dyrlegen ta en skikkelig runde årlig. De får mye å gnage på, men noen bare får tannstein uansett... 

Jeg har ikke forsikring for den er så dyr på den rasen jeg har, men har heller litt penger stående i tilfelle det skulle være noe. Og det er slett ikke ofte gitt. :)

Skrevet

1. hvis hunden spiser veldig fort er sånn "slow down bowls" veldig kjekt.  hvis hunden er kresen og ikke glad i mat så trengs det ikke. Du får vente å se. 

2. hunder er ikke bur dyr, jeg synes det er dyremishandling å ha en hund i bur 16 timer. så jeg hadde droppet bur både om natt og på dagen,  la evt buret stå oppe så kan hunden velge selv. 

3 det holder med vann og evt en kong fylt med mat når du er på jobb

4 et kollisjonssikkert bur er definitivt å foretrekke. sele er slitsomt og overhode ikke like sikkert

5 behovet for tannstell kommer ann på rasen og individet.  Hvs hunden får fort tannstein er det beste å pusse tennene et par ganger i uken. hunden bør også få rikelig med tyggeben.

6. veldig fornøyd med Gjensidige hundeforsikring!

7. potesokker kan være smart på skare og på veldig kalde dager. 

• Liker 2
Skrevet

Kan svare på noe av det du lurer på. 

Hunden er i bur i bilen. Prøvde med sele, men han likte det ikke. Pass på at buret ikke er for stort, hunden skal så vidt ha plass til å snu seg.

Vi har aldri brukt bur inne/om natta. Lukker bare dørene til rom han ikke har lov til å være i uten tilsyn. Men nå må det sies at vi har en veldig "snill" hund som aldri har tygget på møbler, sko eller ledninger. Det "verste" han har gjort når han har vært alene er å klare å åpne døra til soverommet og lagt seg midt i dobbeltsenga.

Når det gjelder tannstell har vi gitt DentaStix hver dag. Ellers er han veldig glad i "harde" grønnsaker og frukt, f.eks rå gulrot, kålrot, epler, så det får han litt av hver dag. Har aldri hatt tannstein og er snart 10 år. Dyrlegen er imponert over akkurat det.

Og et lite tips hvis det er en rase med mye pels eller bare en som elsker vann: FurDry "badekåpe" for hunder er absolutt verd pengene (størrelse labrador koster ca 500 kr).

Skrevet
7 minutter siden, maya86 skrev:

Bruker ikke potebeskyttere, fordi ho drar de av før vi kommer ned av trappa. 
Det kan jo være greit å prøve om du ser hunden blir sårbeint eller lignende :)

7 minutter siden, Honnikorn skrev:

Vanlige matskåler pleier å funke fint, selv med en gupskeguri i hus. Vann står framme hele døgnet. Hundene er i bur på natta men løs på dagen ( så fremt jeg ikke har sånne oppfinnsomme hunder som eter på ting, da får de en binge å være i på dagen) de er sikret i bur i bilen, det er tryggest og enklest om de f.eks blir kvalme og kaster opp. Mine liker burene sine, de sover der ofte på dagen med døra oppe og går og legger seg selv på kvelden. Kan være lurt å gjøre buret til en trivelig plass og venne den til at den får en liten godis eller noen når du setter den inn. 

Hundene får skrapt tennene etter behov, har en som har helt flotte tenner og en som må skrapes innimellom. tar hverdagsstellet selv og lar dyrlegen ta en skikkelig runde årlig. De får mye å gnage på, men noen bare får tannstein uansett... 

Jeg har ikke forsikring for den er så dyr på den rasen jeg har, men har heller litt penger stående i tilfelle det skulle være noe. Og det er slett ikke ofte gitt. :)

3 minutter siden, Ruccula skrev:

1. hvis hunden spiser veldig fort er sånn "slow down bowls" veldig kjekt.  hvis hunden er kresen og ikke glad i mat så trengs det ikke. Du får vente å se. 

2. hunder er ikke bur dyr, jeg synes det er dyremishandling å ha en hund i bur 16 timer. så jeg hadde droppet bur både om natt og på dagen,  la evt buret stå oppe så kan hunden velge selv. 

3 det holder med vann og evt en kong fylt med mat når du er på jobb

4 et kollisjonssikkert bur er definitivt å foretrekke. sele er slitsomt og overhode ikke like sikkert

5 behovet for tannstell kommer ann på rasen og individet.  Hvs hunden får fort tannstein er det beste å pusse tennene et par ganger i uken. hunden bør også få rikelig med tyggeben.

6. veldig fornøyd med Gjensidige hundeforsikring!

7. potesokker kan være smart på skare og på veldig kalde dager. 

3 minutter siden, SweetM skrev:

Kan svare på noe av det du lurer på. 

Hunden er i bur i bilen. Prøvde med sele, men han likte det ikke. Pass på at buret ikke er for stort, hunden skal så vidt ha plass til å snu seg.

Vi har aldri brukt bur inne/om natta. Lukker bare dørene til rom han ikke har lov til å være i uten tilsyn. Men nå må det sies at vi har en veldig "snill" hund som aldri har tygget på møbler, sko eller ledninger. Det "verste" han har gjort når han har vært alene er å klare å åpne døra til soverommet og lagt seg midt i dobbeltsenga.

Når det gjelder tannstell har vi gitt DentaStix hver dag. Ellers er han veldig glad i "harde" grønnsaker og frukt, f.eks rå gulrot, kålrot, epler, så det får han litt av hver dag. Har aldri hatt tannstein og er snart 10 år. Dyrlegen er imponert over akkurat det.

Og et lite tips hvis det er en rase med mye pels eller bare en som elsker vann: FurDry "badekåpe" for hunder er absolutt verd pengene (størrelse labrador koster ca 500 kr).

Takk for svar! :)

Kom også på et spørsmål til. Eier anbefalte å vente med å slippe hunden løs til den har blitt kjent med omgivelsene. Jeg vil nok være veldig skeptisk til å slippe den løs for jeg er jo redd for å miste den. Men har dere noen tips til det å slippe løs hunder? Og hvordan en sikrer seg/trener hunden til å komme tilbake? Har tenkt å kjøpe en lang line så den kan løpe et stykke, f.eks om den er bundet til gjerdet på hytten. Det er en terrier, den har ikke vist særlig med jaktinstinkt, men en vet jo aldri. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Har sett at det finnes matskåler med slike "tagger" i for at det skal ta lengre tid for hunden å spise. Er dette noe å anbefale eller kun om en vet hunden glefser i seg alt? Eller er det for at hunden skal jobbe litt for å få maten?

Det utgjør nok ingen forskjell. Om de er dyrere ville jeg heller kjøpt en vanlig med mindre du vet den sluker maten. Det finnes baller med hull og andre "hjernetrim" leker man kan fylle mat i, eventuelt i en plasflaske (pass på at hunden ikke biter av biter hvis den er stor) hvis du vil at hunden skal jobbe for maten. Går også an å spre maten utover en gressplen eller i en bakke med lyng og la hunden snuse seg fram til maten. Personlig synes jeg hunden bør jobbe for mye av maten da mange hunder er lite stimulerte.

2. Hunden jeg har kjøpt er tidligere vant til å ligge bur når eier var vekke. Jeg er litt i mot dette, så fremt jeg ikke vet at hunden trives. Synes det kan være ok at hunden gjerne er i bur om natten ELLER når jeg er på jobb, men ikke begge deler. Hva gjør du når du ikke er hjemme med hunden? Sperrer du av stuen? Lar du hunden være i et rom og lukker de andre dørene?

Har kun hunden i bur på fly og i bil, eventuelt på hoteller eller hos folk som krever det. Om den er vant med å ligge i bur ville jeg begynt med å gi den litt begrenset område. Feks sett grind så den bare er på kjøkkenet/stua eller et annet ikke så veldig stort rom. Hvis det går bra kan du gjerne gi den mer rom. Min har tilgang til akkurat de samme rommene når jeg er borte som ellers. De eneste rommene som er sperret av er badet og soverommene, men der har han aldri tilgang med mindre han blir "invitert" inn.

Mange hunder får to eller tre faste måltider om dagen og hvis du fyller vannskåla før jobb burde det gå helt fint. Hvis det er varmt og hunden er stor kan du heller fylle en ekstra vannskål.

4. Hvordan foretrekker du å ha hunden i bilen? Ser det finnes ulike typer bur og seler som en kan feste i bilen. Hva er best ifht sikkerhet?

Setebeltene er dessverre ikke alltid så gode. Tester som blir gjort viser at de ikke nødvendigvis holder i en kollisjon og det er usikkert om hunden vil bli påført skade av selen, altså om kraften blir fordelt på en slik måte at hunden ikke knekker noe. Vil absolutt anbefale bur. Ikke nettingbur som kan brettes sammen, men et skikkelig bilbur.

5. Hvordan er det med tannstell? Hvor ofte steller du tennene til hunden, og hvordan gjør du det? Det finnes jo disse rensende tingene som hunden kan tygge på, men er det nok?

Pusser tennene en gang i uka, gir ben og denta stix ellers. Har aldri hatt noe problemer med tennene til hunden.

6. Hvilken forsikring har du og er du fornøyd? Hvor mye har du forsikret hunden din for?

Har ikke forsikring da han er så gammel at det ikke er aktuelt med større inngrep og det er dyrere å ha forsikring enn de små tingene han trenger hos veterinæren. Agira er spesialisert på dyreforsikringer, men jeg ville sjekket litt rundt for å se HVA de faktisk dekker og hvor mye det koster deg.

Potesokker er stort sett ikke nødvendig med mindre dere skal på lengre turer på skaresnø. Kan være mye salt på veiene om vinteren så er lurt å sjekke labbene ofte for tørrhet og småsår. Potesalve er lurt på langhårede hunder om det er kramsnø slik at han slipper å få snøballer under labbene.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har kjøpt hund og har aldri hatt hund før, så jeg har jo ikke så god erfaring. Overtar om 1mnd. Men jeg har noen spørsmål...

1 spørs hva slaøgs hund du har. De fleste har stålskåler.fås billigst på Ikea. Og er lette og holde rene. Vask ofte for å ungå bakterier.

2ALDRI BUR! Hunden har behov for å strekke seg og ikke minst ha forskjellige temperaturer, mykt, hardt osv. Avsperr stue er en god ide. Da slipper han også å vokte/passe på store områder. Ungår stress. Min har et rom + gang.

3. Jeg setter frem en skål vann. Som han kun drikker bittelitt av. De kobler ut;D. Han har ikke mat.

4 Bur eller sele i baksetet som du fester i setebelte. 

5 gjør ikke no, men smart å venne til puss fra liten

6 IF ja. forskjellige fra f til f . jeg må betale mer og mer jo eldre han blir. Les også liten skrift. Det finnes ganske mange

• Liker 1
Skrevet

1. Jeg ville først sett det an om du har en ekstremt glupsk hund eller ikke. Uansett kan det være lurt å bruke deler av hundens daglige matrasjon til godbiter under trening, evt også til godbitsøk.

2. Hvis hunden virkelig trives så godt i buret som tidligere eier påstår, så trenger du ikke å lukke burdøra. Jeg bruker ikke bur. Min hund har tilgang til gang, soverom, bad og kontor når jeg er på jobb (lukker døra inn til stua så han ikke får gå inn der, ellers blir han bare stående og bjeffe i vinduet).

3. Vann bør hunden ha tilgang til 24 timer i døgnet. Jeg ville ikke latt hunden ha fri tilgang til mat. Jeg synes det er greit å ha kontroll på hvor mye hunden spiser. Samt at jeg synes det er en god ting å bruke deler av matrasjonen til trening - hunden kan bli mindre interessert i å jobbe for maten om den likevel har gratis tilgang til den.

4. Bur er best som sikkerhet, men da bare de som er testet, f.eks Variocage eller Hercules. Ikke bruk bur som kan legges sammen, de vil klappe sammen i en ulykke.

5. Noen hunder får tannstein veldig lett, andre får det ikke. Derfor kan det være lurt å pusse tennene på hunden, eller kjøpe gode bein som den kan gnage på (ordentlige bein er ofte mer effektive enn Dentastix og tilsvarende).

6. Vi har forsikret i en pakkeforsikring gjennom If. Jeg husker ikke beløpet. 

7. Potesokker kan være lurt på skareføre. Samt også om det er mye løssnø (da vil snøen kladde seg i klumper mellom tærne på min hund). 

• Liker 2
Skrevet

Innkalling er trening, trening og mer trening. Jeg lærte på kurs at trikset er at det skal være positivt å komme når du roper. Da skal det skje noe gøy. Noen bruker godbit som "premie", vi bruker bare kjempemye ros og kos når han kommer på innkalling.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! :)

Kom også på et spørsmål til. Eier anbefalte å vente med å slippe hunden løs til den har blitt kjent med omgivelsene. Jeg vil nok være veldig skeptisk til å slippe den løs for jeg er jo redd for å miste den. Men har dere noen tips til det å slippe løs hunder? Og hvordan en sikrer seg/trener hunden til å komme tilbake? Har tenkt å kjøpe en lang line så den kan løpe et stykke, f.eks om den er bundet til gjerdet på hytten. Det er en terrier, den har ikke vist særlig med jaktinstinkt, men en vet jo aldri. 

Det er mye kjekkere for hunden hvis den kan få lov å løpe en del løs, jeg synes personlig det gir hunder bedre livskvalitet enn å gå hele livet i bånd. Men det er jo kun kjekt for eier å gjøre det hvis man kan slappe av med at hunden ikke stikker av. 

Generelt sett vil jeg anbefale boken "100% positiv hverdagslydighet" som beskriver innlæring av innkalling, gå pent i bånd, være hjemme alene osv osv, veldig bra.

Men jeg ville generelt jobbet med tre hovedting:

1. Tren mye kontakt. Med det mener jeg ikke at man roper eller lokker på hunden, men venter til hunden gir kontakt av seg selv. Start derfor inne uten noen forstyrrelser. Når hunden ser deg i øynene, si "bra" og gi en godbit. (Godbitene bør ikke være synlig eller holdes i hånda, da får du lett en hund som har kontakt med hendene dine eller med godbitskåla i stedet for med deg)

Tren dette flere ganger daglig (derfor jeg anbefaler at deler av hundens daglige matrasjon brukes på trening). Når hunden begynner å bli flink inne (raskt tar kontakt igjen med en gang den har svelget godbiten), så begynn å tren det ute på tur. Det mange gjør er at de trener masse inne, men ikke noe på tur. Dermed får de en hund som følger mye med på eier inne, men som ignorerer eier på tur. Det er opp til deg å bygge hva som skal være hundens forventning på tur - at du skal være mer enn bare noe som henger i andre enden av båndet. Stopp ofte og tren kontakt.

2. Tren inn en god kontaktlyd. Kontaktlyden brukes når hunden er i nærheten av deg og du trenger dens oppmerksomhet raskt. Dette kan du gjøre slik:

- Start inne uten forstyrrelser. Når hunden ikke ser på deg, men heller ikke er spesielt opptatt av noe annet, lag den lyden du ønsker som kontaktlyd (bør være en lyd, ikke hundens navn). F.eks smatting, klikking med tunga, plystring, høy "jah!" osv). Med en gang hunden reagerer på lyden ("Åh, hva var det?") si "Bra!" og belønn masse! Masse gode godbiter. 

- Gjenta dette ca 5 ganger per dag under innlæringsfasen. IKKE bruk kontaktlyden under innlæring. Når den er lært inn så skal den skal heller ikke brukes for ofte. Blir det masing, så vil hunden bare skru av ørene. Den skal også alltid belønnes. Dvs aldri bruk den hvis du ikke har godbiter å belønne med. 

3. Tren inn en god innkallingslyd. Her er metoden ganske lik som for kontaktlyd, men innkallingslyden brukes når hunden er på lang avstand og du MÅ ha den inn til deg med en gang.

- Finn en lyd som er høy og skarp og som kan høres på lang avstand (og som ikke er det samme som kontaktlyden). Plystring er bra, fløyte er det beste (det er ikke alltid man klarer å plystre når man må, og med fløyte så kan f.eks noen som passer hunden også ha en knall innkalling). 

- Finn den aller, aller beste belønningen for hunden. For mange er det en superduper leke, for andre er det veldig god mat (leverpostei, kjøttkaker...). Finn ut hva som er det aller beste for din hund, og bruk dette kun når du trener innkalling.

- Start inne uten forstyrrelse. Når hunden ikke er fokusert på deg, men heller ikke er opptatt med noe, si innkallingslyden. Med en gang hunden reagerer såvidt på lyden, si "Bra!" også hiver du frem belønningen. Er det leke så leker du heftig md den en stund. Er det mat, så skal det også vare en stund. (Jeg bruker f.eks de små porsjonspakkene med leverpostei til min hund, og lar ham slikke i seg en sånn).

- Tren dette ca 2 ganger om dagen, spredt utover hele dagen. IKKE bruk innkallingslyden når den ikke er ordentlig innlært.

- Noe av det viktige her er at i begynnelsen når man gir innkallingslyden, så må man juble og rose hunden inn til seg. Hvis ikke, så vil hunden reagere på lyden, se på deg, se at ingenting skjer, og fortsette med sitt. Så med en gang hunden reagerer på lyden, si: "Jaaaaah! Juhu, så fliiiink! Jah, kom igjen!" Lløp gjerne bakover også, det stimulerer hunden til å løpe. Når den kommer til deg så skal den RETT i heftig belønning.

- Husk å ikke alltid koble på båndet etter en innkalling. Hunder lærer fort hvis innkalling = bånd. De aller fleste gangene du kaller inn så bør hunden bare få løpe rett løs igjen. Som kontaktlyd så skal innkallingslyd belønnes 100% av gangene resten av hundens liv.

Fordelen med å lære inn kontaktlyd/innkallingslyd på denne måten er at om du gjør det ordentlig, så blir lyden automatisert. Dvs at hunden ikke vurderer om den har lyst å komme eller ikke, den bare gjør det automatisk. (Klassisk betinging, for de som er kjent med læringslovene). For faktum er at noen ganger så vil fristelsene i den store verden være av høyere verdi enn hva som helst vi har av belønning. Da er det en fordel om hunden ikke vurderer, men bare handler på automatikk. 

Hvis du bare belønner av og til, du bruker lydene for ofte, belønningen ikke er god nok eller du bruker lyden for tidlig, så vil den ikke bli automatisert. Da får du en hund som vurderer og som dermed kommer av og til, når fristelsen ikke er for stor (og det er når fristelsen er stor vi virkelig trenger en slik innkalling).

Og jeg kan skrive under på at det funker - jeg har kallet min hund inn fra kattejakt, på vei ut i hovedveien rett ved møtende bil (på jakt etter mat) og på vill fart mot en annen hund med denne metoden. 

Det vil ikke fungere hvis hunden er for redd, men da vil heller ingen metoder fungere. 

(Disse metodene er også beskrevet enda mer detaljert i boken jeg nevnte).

• Liker 3
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Har aldri sett slike. Er det for å unngå luft i magen?

2. Jeg ville hatt buret siden hunden er vant til det men ville hatt døra åpen dersom hunden ikke biter på møbler

3.Ser ikke noe poeng i det, mat skal ikke hunden ha tilgang på hele dagen og det holder at du har en vanlig skål med vann

4. Jeg tror ikke de setebeltene er godkjent for sikkerhet, kun for å holde hunden på plass. Så derfor: bur

5. Vetrinæren sa at hundens tenner bare trenger børstes utenpå, altså holder jeg rundt snuten mens jeg pusser. Vet ikke hvor ofte, kanskje en gang i uka ellerno. Hunden elsker barnas tannkrem

6. Har ikke forsikring, gammel hund

Skrevet

Når det kommer til det å slippe den løs. Jeg bruker langline på mine terriere. De er fæle til å finne spor og da går rullgardina ned og de sporer for harde livet. Lovverket sier at man kan slippe hunden løs utenom båndtvang kun om man har full kontroll på hunden. Jeg kan ikke være sikre på at mine kommer om de ser en hare eller en rev eller naboens katt, så jeg kan derfor ikke slippe mine helt løs. Men en langline som henger etter hunden er en god sikkerhet da den er lett å huke tak i :)

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, Honnikorn skrev:

Du er klar over at et av de klareste tegnet på at en hund elsker deg er når de vil sove ved din side??

ALDRI har jeg opplevd hund som ønsker ligge i bur. Hadde følt meg som en elendig hundeeier og uelsket om så, altså hadde jeg ikke klart få hunden ordentlig trygg. 

Anonymkode: 07ef5...acd

Skrevet
23 timer siden, kvinneguide skrev:

1. Har aldri sett slike. Er det for å unngå luft i magen?

2. Jeg ville hatt buret siden hunden er vant til det men ville hatt døra åpen dersom hunden ikke biter på møbler

3.Ser ikke noe poeng i det, mat skal ikke hunden ha tilgang på hele dagen og det holder at du har en vanlig skål med vann

4. Jeg tror ikke de setebeltene er godkjent for sikkerhet, kun for å holde hunden på plass. Så derfor: bur

5. Vetrinæren sa at hundens tenner bare trenger børstes utenpå, altså holder jeg rundt snuten mens jeg pusser. Vet ikke hvor ofte, kanskje en gang i uka ellerno. Hunden elsker barnas tannkrem

6. Har ikke forsikring, gammel hund

Bare husk at hunder ikke skal ha fluor. Det finnes hundetannkrem.

Anonymkode: ddaf9...2ae

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at et av de klareste tegnet på at en hund elsker deg er når de vil sove ved din side??

ALDRI har jeg opplevd hund som ønsker ligge i bur. Hadde følt meg som en elendig hundeeier og uelsket om så, altså hadde jeg ikke klart få hunden ordentlig trygg. 

Anonymkode: 07ef5...acd

Mulig de ønsker det, men jeg er nyoperert og kan ikke sjanse på at en hund hopper/legger seg på meg. 

Skrevet

Vi hadde en haug med grunnleggende ufravikelige regler når vi gikk til anskaffelse av bissevov.

1. Ligge i bur om natta (han sover mellom oss i dobbeltsenga)

2. Ikke være på kjøkkenet når menneskene spiser (han har egen stol på kjøkkenet)

3. Ikke hund i sofaen (han har okkupert den største sofaen)

4. Hunden skal ikke spise menneskemat (han elsker speilegg...)

5. Hunden skal ligge i bur i bil (han sitter alltid i forsetet, riktignok i bilsele)

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare husk at hunder ikke skal ha fluor. Det finnes hundetannkrem.

Anonymkode: ddaf9...2ae

Ja, hunder kan faktisk dø av dette.

Anonymkode: 28702...1e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...