Pinguz Skrevet 9. desember 2016 #1 Skrevet 9. desember 2016 Hei, jeg fullførte sommeren 2015 en mastergrad i teknologi ved UiS. Arbeidsmarkedet har vært vanskelig så jeg ser nå på PPU studier da jeg kan tenke meg å undervise (matematikk). Problemet er at en mastergrad i teknologi ikke oppfyller kravet om 60 studiepoeng i matematikk. Måten jeg vurderer å løse dette på er å ta enkeltemner i matematikk ved UiO eller NTNU denne våren, til en verdi av 30 studiepoeng. Jeg vil også i løpet av dette semesteret søke på en rekke PPU utdanninger for så å ettersende karakterer fra enkeltemnene innen 1. juli i håp om at dette skal dekke opptakskravet. Er dette i det hele tatt gjennomførbart? Da både med tanke på tilstrekkelig ledige enkeltemner i matematikk og ettersending av karakterer. Det ble en munnfull dette, men jeg hadde satt veldig pris på råd og tips.
Gud Skrevet 9. desember 2016 #2 Skrevet 9. desember 2016 Ja, det skulle gå. Anbefaler Delta-kursene på NTNU, der finner du i alle fall noen (tallteori og geometri) som ikke vil føre til studiepoengreduksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå