Gå til innhold

Dere som har mann og barn,hvor feirer dere dere julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bytter dere på å feire julaften hos familiene?

Anonymkode: 59cc5...d37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feirer hjemme hos oss selv, så får evt familiene på hver side komme hit å feire sammen med oss. Etter at barna kom til verden så orker jeg ikke reise hit og dit med unger, bikkje, julegaver og fullt av bagasje. Vi har stort hus og alle som vil er hjertelig velkommen til å komme hit. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Etterat vi fikk barn, feiret vi alltid julaften hos oss selv. Nå er barna voksne og har egne familier, så nå er det jeg som går på omgang. :ler:

Endret av Arabella
  • Liker 1
Skrevet

Både mine og mannen sine foreldre er skilte i tillegg til at jeg har to søsken uten egen familie og mannen har en søster med mann og barn i forskjellige byer rundt om.
Vi byttet på før barn, men nå orker vi ikke reise lengre og vi har ordnet oss leilighet med stor nok plass til at vi kan invitere. 
Barna er 1,5år og straks født så skal ikke si at vi aldri kommer til å reise, men så lenge de er små så kommer vi til å holde julaften her. :)  

• Liker 1
Skrevet

Eksen har skilte foreldre, jeg har ikke. Veslas første år inviterte vi alle til oss. Året etter var vi hos mine. Året der igjen jobbet jeg, så eksen og vesla var hos hans mor. Så inviterte vi hans far til oss året etter der. Dere ser tegninga.

I år skal jeg og vesla til mine foreldre. 

Anonymkode: 7bc6f...b81

• Liker 1
Skrevet

Vi er til mine foreldre hvert år, og til svigermor 1.juledag. 

Anonymkode: d5f0a...882

• Liker 1
Skrevet

travelt å reise med unger 😊 så vi feirer hjemme og inviterer familie her 😊

Anonymkode: 502a9...30b

• Liker 1
Skrevet

Etter vi fikk barn er vi annenhvert år hos min mor og hans mor :-) vi har hverken plass eller ønske om å ha julaften selv. Synes det er koseligst å feire borte. Når mødrene våre vil kaste inn håndkle så må vi selvsagt ordne noe annet, men foreløpig elsker disse å få besøk og ha julaften :-) 

Anonymkode: af376...6b3

• Liker 1
Skrevet

Vi bytter på hvem sin familie vi feirer med. I år reiser vi bort til min familie, i fjor var hans familie samlet hos oss. 

Skrevet

I år skal vi til min familie. Neste år har vi to barn så da skal vi feire hjemme og be svigerfamilien. Mye styr og dra rundt med to små og alt man trenger å ha med seg fram og tilbake. 

Anonymkode: 99716...24a

Skrevet

Vi bytter på, dvs annet hvert år med hans familie hos hans mor og annet hvert år har vi invitert hjem til oss, hvor de som vil kan komme. Dvs i praksis at det har vært min mor, bror og mannens foreldre. Min far har jeg ikke feiret med på flere år, men pleier å dra dit en av de første juledagene. Det er noe med "turnusen" som ikke har gått helt opp med min svigerfamilie og min stemors familie, så derfor har det blitt som det har blitt. Før praktiserte vi mer strikt med en rullering mellom mine skilte foreldre og mannens foreldre.

Skrevet

Vi feirer hjemme hos oss selv. Har ingen familie i  nærheten og orker ikke å reise bort. 

Anonymkode: 6acca...537

• Liker 1
Skrevet

De siste 5 årene har vi feiret med mannens familie, i år ønsket jeg at vi feiret med min side av familien. Han nektet, så i år feirer han og sønnen vår med mannens familie og jeg feirer med min.

Det er ingen sure miner.

Anonymkode: 985c8...3d9

Skrevet

Vi har byttet på. I år skal vi ha første året hjemme og mine foreldre kommer hjem til oss.

Anonymkode: 2a3c7...e15

Skrevet

hans familie bor langt borte og har ingen barnevennlige juletradisjoner, så vi feirer hos mine foreldre hvert år.

nå har barna våre fått en kusine på hans side, så mulig det endrer seg i fremtiden, hvem vet?

Anonymkode: 05601...592

Skrevet

Vi feirer hjemme hos oss selv og de som ønsker er hjertelig velkomne hit. :)

Skrevet

Vi feirer hos min familie, og hos oss de gangene nevøen min er hos faren sin. Vi har barn. Vi feirer ikke hos svigermor fordi de har ikke juletradisjoner. Kan godt servere lasagne på julaften eller feire julaften på lillejulaften eller første juledag fordi det passer seg sånn.

Anonymkode: 4f0bf...bf6

Skrevet

Vi er annethvert år hos min og hans familie. Hans familie bor på andre siden av landet, så da må vi kjøre dit. De har ikke lyst å feire jul hos oss, så da blir det slik. Når vi feirer med min familie er vi enten hos oss eller hos dem. 

Anonymkode: 71b1f...43c

Skrevet

Vi er annenhvert år hos mamma og svigermor sammen med søsken, nieser og nevøer, så det er alltid full stue og stormende jubel :) 

Skrevet

Nei, vi feirer hjemme hos oss og så kan de som vil komme. Foreldrene til mannen bor desverre så langt unna at det blir et kjempeprosjekt å dra til dem (65 mil).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...