AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #1 Skrevet 9. desember 2016 Jeg ønsker å få fullt foreldreansvar alene, da det tidvis er umulig å få tak i far til barna. Han har fått muligheten til å skrive under på papirene, men har valgt å ikke hente ut den rekomanderte posten så de kom i retur til meg. I samtale med advokat ble det beregnet pris på omlag 70 000, avhengig av saken selvfølgelig. Er det noen mulighet for å få fullt foreldreansvar uten å gå til retten? Far svarer ikke på Mail, sms, telefon eller messenger, så om det skulle være en sak som haster, hvor jeg trenger hans godkjenning, så sitter jeg jo der med sjegget fullt av postkasser :/ Anonymkode: 65d2a...19a
MapleSirup Skrevet 9. desember 2016 #2 Skrevet 9. desember 2016 Det er jo bare ved pass at han må signere. Og da holder det ofte ed en telefon fra politiet. Dersom du har daglig ansvar så ser jeg ikke hva han må gi tillatelse til?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #3 Skrevet 9. desember 2016 Må ha hans godkjenning ved skolebytte, henvisninger, pass, bankkort, utdanning, innmeldinger i foreninger osv. Det er ganske kjipt når han er umulig å få tak i. Det er egentlig kun for set praktiske jeg ønsker dette, og er derfor lite keen på å betale så mye, kun fordi han skal være vrang og ikke signerer på papirene om overføring av foreldreansvar. TS Anonymkode: 65d2a...19a
MapleSirup Skrevet 9. desember 2016 #4 Skrevet 9. desember 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må ha hans godkjenning ved skolebytte, henvisninger, pass, bankkort, utdanning, innmeldinger i foreninger osv. Det er ganske kjipt når han er umulig å få tak i. Det er egentlig kun for set praktiske jeg ønsker dette, og er derfor lite keen på å betale så mye, kun fordi han skal være vrang og ikke signerer på papirene om overføring av foreldreansvar. TS Anonymkode: 65d2a...19a Pass og bankkonto, ja.. Ikke det andre
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #5 Skrevet 9. desember 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må ha hans godkjenning ved skolebytte, henvisninger, pass, bankkort, utdanning, innmeldinger i foreninger osv. Det er ganske kjipt når han er umulig å få tak i. Det er egentlig kun for set praktiske jeg ønsker dette, og er derfor lite keen på å betale så mye, kun fordi han skal være vrang og ikke signerer på papirene om overføring av foreldreansvar. TS Anonymkode: 65d2a...19a Du får møte opp på døra eller arbeidsplassen hans. Det gjorde jeg og da tok det 30 sekunder også var saken i boks. Anonymkode: eecc0...eee 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #6 Skrevet 9. desember 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må ha hans godkjenning ved skolebytte, henvisninger, pass, bankkort, utdanning, innmeldinger i foreninger osv. Det er ganske kjipt når han er umulig å få tak i. Det er egentlig kun for set praktiske jeg ønsker dette, og er derfor lite keen på å betale så mye, kun fordi han skal være vrang og ikke signerer på papirene om overføring av foreldreansvar. TS Anonymkode: 65d2a...19a Det er bare tull. Som bostedsforelder har du utvidete fullmakter. Det er kun ved utstedelse av pass, innmelding i trossamfunn, bytte av skole, større medisinske inngrep og flytting til utlandet at samværsforelder med delt foreldreansvar må samtykke. Mye av dette lar seg uansett løse uten den andres samtykke, det tar bare litt lenger tid. Det er uansett omtrent umulig å få fradømt den ene forelderen foreldreansvar. Den andre forelderen må være uskikket for at denne kan fradømmes foreldreansvar. For øvrig er det ingen måte å tvinge noen til å frasi seg foreldreansvaret utenom rettssystemet. Anonymkode: 22747...416
MapleSirup Skrevet 9. desember 2016 #7 Skrevet 9. desember 2016 Jeg skjønner at du vil ha bort foreldreansvaret, men ikke problematiser mer enn nødvendig. Du kan fritt bytte skole, flytte, motta henvisninger og melde han inn i lag og foreninger. Det er KUN pass og bankkonto det er vanskelig med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå