AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #1 Skrevet 9. desember 2016 Hei, jeg spekulerer på følgende og lurer på om noen av dere kan veie inn med noen kloke tanker? Jeg har kredittgjeld på tilsammen 90.000 med effektive renter varierende fra 18-48 % (jada - vet at dette ikke er smart) Skal nå gå i gang med nedbetaling av dette og har 9000,- i mnd å bruke på nedbetalingen, men det jeg vurderer er å sette ned skattetrekket mitt for å frigi mer midler for raskere å betale ned gjelden. Det er ingen problemer med å spare opp til innbetaling av restskatt våren 2018. Jeg har ikke mulighet til å ta opp ekstra lån på huslånet. Er det bare i mitt hode dette kan være en god ide? Anonymkode: bcd22...773
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #2 Skrevet 9. desember 2016 Vel, rentene på restskatten er jo lavere enn rentene på kredittgjelda.. så ser jo tanken din... Anonymkode: fb88a...0c6
Harmankaya Skrevet 9. desember 2016 #3 Skrevet 9. desember 2016 Det er helt uproblematisk å gjøre dette - så fremst du har kontroll. Hvis du ikke har kontroll, så ender du opp med å skylde de samme pengene til staten istedet neste år - og de er ikke tålmodige.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #4 Skrevet 9. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg spekulerer på følgende og lurer på om noen av dere kan veie inn med noen kloke tanker? Jeg har kredittgjeld på tilsammen 90.000 med effektive renter varierende fra 18-48 % (jada - vet at dette ikke er smart) Skal nå gå i gang med nedbetaling av dette og har 9000,- i mnd å bruke på nedbetalingen, men det jeg vurderer er å sette ned skattetrekket mitt for å frigi mer midler for raskere å betale ned gjelden. Det er ingen problemer med å spare opp til innbetaling av restskatt våren 2018. Jeg har ikke mulighet til å ta opp ekstra lån på huslånet. Er det bare i mitt hode dette kan være en god ide? Anonymkode: bcd22...773 Du får ikke endret skattetrekket ditt nedover slik at det blir en betydelig restskatt til høsten. Skattetrekket skal være omtrent det du skal betale i skatt, og ikke noe du kan spekulere i. Du kan jo prøve deg, men Skatteetaten lar seg neppe lure. Anonymkode: 23b34...c64
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #5 Skrevet 9. desember 2016 Du bør i alle fall være nøye på å betale mest mulig på lånet med den høyeste renten, når det er så forskjellige renter på gjelden. Anonymkode: c987b...026
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå