Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2004 #1 Skrevet 29. november 2004 Er det greit med hvite løgner i et forhold eller er alle løgner generelt fy-fy? Hva med når kjæresten tar en hvit løgn for å komme unna en langvarig diskusjon, er det greit? Hva mener dere? Jeg er generelt i mot løgner, men hender jeg tar en hvit en innimellom.
Samantha Skrevet 29. november 2004 #2 Skrevet 29. november 2004 Er generelt imot lyging ja... Men eg syns det er stooor forskjell på å lyge om store og viktige ting enn om små bagatellar. Har nok komt med en liten kvit en etpar gangar eg og
Gjest Dolphina Skrevet 29. november 2004 #4 Skrevet 29. november 2004 Kommer jo helt ann på situasjonen... Noen ganger er det helt greit!
Selma Skrevet 30. november 2004 #5 Skrevet 30. november 2004 Kommer jo helt ann på situasjonen... Noen ganger er det helt greit! :enig_animasjon:
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #6 Skrevet 30. november 2004 Hvite løgner og å "pynte på" sannheten er helt greit i enkelte situasjoner. -Problemet er at ikkealle har samme oppfatning om når det er greit og nåt det ikke er det: Ting som blir rangert som mindre viktig for noen, kan være veldig viktig for andre og om du da syns en hvit løgn er greit er det ikke sikkert den andre syns det er OK. Prøver derfor å la være å lyve for mine nærmeste, men heller ta opp ting. Går også fint an å bli enig om at dette er vi ikke enig om Men på jobben og til bekjente kan jeg godt lyve: Sier heller at jeg har influensa enn at jeg har betennelse i underlivet, sier jeg må jobbe overtid heller enn å si jeg ikke gidder ta en kopp kaffe med bekjente som tar kontekt. Men anstrenger meg for å være ærlig mot familie, samboer og venner.
Champagne Skrevet 30. november 2004 #7 Skrevet 30. november 2004 Noen hvite løgner er ok, spesielt hvis de er for å ikke såre noen. Imidlertid er jeg mot endel av dem. En ex av meg løy konstant angående kontakt med exen/andre jenter ol, og da jeg fant ut om løgnene ble jeg fly forbanna. Han sa til sitt forsvar at han løy for å beskytte meg, siden det var helt uskyldig og jeg bare kom til å bli unødvendig sjalu hvis han sa sannheten. Jeg prøvde å få banket inn i han at hvis han ikke hadde noe å skjule, kunne han heller fortelle sannheten for da ville jeg ikke bli sjalu, men at siden han løy om det antok jeg at han hadde noe å skjule med en gang og ble veldig sjalu.
Hu i Svingen Skrevet 30. november 2004 #8 Skrevet 30. november 2004 En og annen hvit løgn kommer man vel ikke unna, men jeg må si at jeg er dritt lei alt fra hvite, svarte og grå løgner fra min eks. Han løy om mye rart, mest trivielle ting som det var helt unødvendig å lyve om... Visste til slutt automatisk når han løy, og da var det like irriterende med de hvite!!!
Arkana Skrevet 30. november 2004 #9 Skrevet 30. november 2004 Tja, å lyve for å komme unna diskusjoner er vel bare å skyve problemet foran seg. Hvis man ikke får snakket gjennom ting så vil de bare vokse og bli større problemer, eller i allefall ikke bli løst. Det går ikke bort bare fordi man ikke vil snakke om det. Generelt synes jeg det er en uting å lyve, spesielt i et forhold hvor tillit bør og skal være en av grunnpilarene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå