Gjest gjesta Skrevet 29. november 2004 #1 Skrevet 29. november 2004 Har arvet en julekakeoppskrift som det skal være ganske mye margarin i. Kan jeg bytte ut margarinen med kløversmør - vil det gi bedre resultat?
Arkana Skrevet 29. november 2004 #2 Skrevet 29. november 2004 Resultatet blir det samme, men smaken blir annerledes. Jeg foretrekker smør i julekakene da, men har ofte laget med margarin istedet.
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #4 Skrevet 30. november 2004 Noen mener at det å bruke margarin i julekaker er en handling som burde føres opp på listen over Dødssynder. Jeg har alltid brukt Melange i julekaker med unntak av vidde typer lefser som bør lages med meierismør. Tør å påstå at jeg lager gode julekaker med margarin. Hva er kløversmør?
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #5 Skrevet 30. november 2004 Resultatet blir det samme' date= men smaken blir annerledes. Jeg foretrekker smør i julekakene da, men har ofte laget med margarin istedet. Jeg har alltid trodd at det å bruke margarin i oppskrifter er noe som henger igjen fra en tid der mange hadde mindre å rutte med. Eller er det en grunn til at den noen ganger skal være margarin istedenfor smør? Ser bort ifra at noen margarintyper kan være bedre for helsen.
Arkana Skrevet 30. november 2004 #6 Skrevet 30. november 2004 Nei, jeg aner ikke hva grunnen kan være, annet enn at smørsmaken kanskje ikke passer til akkurat den oppskriften? :klø:
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #7 Skrevet 30. november 2004 Nå koster jo feks. Melange og Tine Smør nesten det samme så det er hvertfall ikke relevant i dag. Tine Smør er ofte på tilbud nå som folk skal til med julebaksten. Hvis du går 20-30 år tilbake i tid var det Per Margarin som var det store men jeg har ikke inntrykk av at det ble mye brukt fordi vanlig smør var for dyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå