AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #1 Skrevet 9. desember 2016 Jeg har en 13,5år gammel norsk skogskatt som foreldrene minen passer mens jeg studerer. Jeg studer i en annen del av landet og er hjemme på juleferie. Jeg la merke til at munnen hans var litt skeiv og tok enn skjekk. Den ene hjørnetannen er knekt med en liten bit igjen oppe. Han har også en del tannstein, men normalt farger tannkjøtt. Han maler og koser seg og virker tilfreds. Spiser tørrfôr litt sakte,, men spiser oppbløtet mat normalt. Og da er dilemmaet, skal jeg dra til dyrlegen? Det er stor risiko å legge gamle dyr i narkose. Regne også med at de sikkert må trekke restene av tannen og at han kanskje må gå på medisiner. Da blir han pleieplasient, og jeg reiser snart tilbake (selve julen skal jeg feire hos samboeren min) og kan ikke pleie han så mange dagene til. Han er jo glad å pigg? Er redd narkosen eller komplikasjonene av inngrepet skal gjøre mer skade enn nytte. I tillegg er han sykelig redd å være i bur å kjøre bil, får nesten hjertestans. Så turen til dyrelegen vil være en lidelse. I tilregg er også penger dessverre et tema. Som student har jeg ikke så mye for tiden. Og dyreleger skal ofte ta røntgen og mye ekstra. Da blir der fort mange tusen. Og før dere halshugger meg for å få dyr jeg ikke har råd til var jeg 13 år når jeg fikk han og broren. Jeg slet psykisk grunnet alvorlig mobbing, og stolte ikke på mennesker men elsket katter og likte rasen norsk skogkatt. Så jeg fikk de i gave, og de har vært terapi dyr og hjulpet meg. I dag er jeg normalvtakket være dem, de hjalp meg fra gjørma. Broren hans døde av kreft i sommer. I vår brukte jeg alle pengene på å ta prøver å lignende for å finne ut hva som feilte han (8000) Mamma ble rasende, fordi jeg brukte så mye penger når utfallet blir det samme: død. Og rett fikk hun, alle pengene og og prøvene hadde ingen betydnig for utfallet. Anonymkode: 02092...1ab