non_stop Skrevet 9. desember 2016 #1 Skrevet 9. desember 2016 De siste ukene har vært veldig tunge. Det har egentlig bare vært et vakuum, hvor jeg ikke har sett forskjell på natt og dag. Jeg har havnet i en personlig krise, og nå skjer det store endringer i livet mitt. Det som er verst for meg akkurat nå er at jeg har innsett at jeg faktisk ikke har noen venner. Det er ingen som tar kontakt med meg lenger. Jeg sier ikke at det ikke er min egen feil, men det er litt sent å tenke på nå. Jeg er blitt psykisk syk, og jeg får hjelp til å bli frisk. Men jeg er alene hele tiden. Begynner å få litt panikktendenser i og med at det går mot jul. Er det noen i eller rundt Oslo-området som kunne tenke seg ei ny venninne? Forteller gjerne om meg selv på privat melding. Samme om du er gutt eller jente. Jeg bare trenger noen...
Mari Y Skrevet 9. desember 2016 #2 Skrevet 9. desember 2016 43 minutter siden, non_stop skrev: De siste ukene har vært veldig tunge. Det har egentlig bare vært et vakuum, hvor jeg ikke har sett forskjell på natt og dag. Jeg har havnet i en personlig krise, og nå skjer det store endringer i livet mitt. Det som er verst for meg akkurat nå er at jeg har innsett at jeg faktisk ikke har noen venner. Det er ingen som tar kontakt med meg lenger. Jeg sier ikke at det ikke er min egen feil, men det er litt sent å tenke på nå. Jeg er blitt psykisk syk, og jeg får hjelp til å bli frisk. Men jeg er alene hele tiden. Begynner å få litt panikktendenser i og med at det går mot jul. Er det noen i eller rundt Oslo-området som kunne tenke seg ei ny venninne? Forteller gjerne om meg selv på privat melding. Samme om du er gutt eller jente. Jeg bare trenger noen... Du kan kontakte Oslos Røde kors- tjeneste, som tilbyr bl a besøksvenn og andre ting. Bl a har de fottur for folk som sliter med psykiske problemer. Da kan du komme i kontakt med andre som har noen av samme utfordringene. Eller har du hørt om stedet 31B på Grønland(i Grønlandsleiret 31B), eller Tøyenkirken mellom Tøyen og Grønland? Der er det mulig å komme i kontakt med andre. Ellers har du Anstringen og mentalhelse.no, der man kan chatte med andre brukere, og de har også en hjelpetelefon. Ellers har man også Aktivitetsvenner.no. Men ville vært litt forsiktig med å møte folk over nettet, helt alene. Dog det sies at Aktivitetsvenner.no skal være bra. Lykke til, uansett:) 3
KillerKitty Skrevet 9. desember 2016 #3 Skrevet 9. desember 2016 Jeg har det på samme måte, og det er helt forferdelig vondt. Helger og høytider er verst. Jeg skulle ønske jeg betydde like mye for alle andre som de gjør for meg.
jaro Skrevet 9. desember 2016 #4 Skrevet 9. desember 2016 Huffameg.. føler med deg /dere..:/ Har vært der selv. Kommer faktisk ikke på noe bedre å si akkurat nå, enn at jeg (som totalt fremmed for dere) kjenner meg igjen, og at det kommer til å ordne seg! 1
Gjest Vinglepetra Skrevet 9. desember 2016 #5 Skrevet 9. desember 2016 Har du familie, søsken eller foreldre du kan besøke? Jeg føler meg også fryktelig ensom iblant og da er det godt p besøke familien sin. Jobber du? Det er greit å kanskje avtale trening eller kaffe med en kollega på jobben? Du sier at vennene dine ikke kontakter deg, kanskje du skulle sende en SMS til en av de? Jeg har ingen erfaringer med nettsider der man skaffer seg venner, men bruk det nettverket du har.
non_stop Skrevet 9. desember 2016 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2016 7 minutter siden, Vinglepetra skrev: Har du familie, søsken eller foreldre du kan besøke? Jeg føler meg også fryktelig ensom iblant og da er det godt p besøke familien sin. Jobber du? Det er greit å kanskje avtale trening eller kaffe med en kollega på jobben? Du sier at vennene dine ikke kontakter deg, kanskje du skulle sende en SMS til en av de? Jeg har ingen erfaringer med nettsider der man skaffer seg venner, men bruk det nettverket du har. Ja, jeg er ofte hos familien min. Fordi jeg er deprimert og føler meg ensom ellers. Jobben måtte jeg gi slipp på, på grunn av at jeg er såpass dårlig som jeg er. Ingen nær kontakt med kollegaene jeg hadde, og har ikke hørt noe fra de. Jeg har forsøkt å ta kontakt med de få nære vennene jeg har, men de svarer ikke. De vet at jeg har det vanskelig nå.
non_stop Skrevet 9. desember 2016 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2016 Jeg unner ingen å måtte gå gjennom noe sånt som dette, og jeg hadde aldri trodd at ting kunne gå så galt.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #8 Skrevet 9. desember 2016 Hva er det som har skjedd da? Anonymkode: 9c68c...88f
KillerKitty Skrevet 9. desember 2016 #9 Skrevet 9. desember 2016 58 minutter siden, non_stop skrev: Jeg unner ingen å måtte gå gjennom noe sånt som dette, og jeg hadde aldri trodd at ting kunne gå så galt. Hvor gammel er du? Jeg er 23 år gammel og bor ikke alt for langt i fra Oslo.
non_stop Skrevet 9. desember 2016 Forfatter #10 Skrevet 9. desember 2016 2 minutter siden, KillerKitty skrev: Hvor gammel er du? Jeg er 23 år gammel og bor ikke alt for langt i fra Oslo. Trist å lese at du har det på samme måte. Si fra om du vil ta en kopp te eller kaffe en dag. Er litt eldre enn deg, men fremdeles i tyveårene
KillerKitty Skrevet 9. desember 2016 #11 Skrevet 9. desember 2016 1 time siden, non_stop skrev: Trist å lese at du har det på samme måte. Si fra om du vil ta en kopp te eller kaffe en dag. Er litt eldre enn deg, men fremdeles i tyveårene Det hadde nok vært veldig hyggelig 2
fuglekvitter__ Skrevet 10. desember 2016 #12 Skrevet 10. desember 2016 (endret) 23 timer siden, Mari Y skrev: Du kan kontakte Oslos Røde kors- tjeneste, som tilbyr bl a besøksvenn og andre ting. Bl a har de fottur for folk som sliter med psykiske problemer. Da kan du komme i kontakt med andre som har noen av samme utfordringene. Eller har du hørt om stedet 31B på Grønland(i Grønlandsleiret 31B), eller Tøyenkirken mellom Tøyen og Grønland? Der er det mulig å komme i kontakt med andre. Ellers har du Anstringen og mentalhelse.no, der man kan chatte med andre brukere, og de har også en hjelpetelefon. Ellers har man også Aktivitetsvenner.no. Men ville vært litt forsiktig med å møte folk over nettet, helt alene. Dog det sies at Aktivitetsvenner.no skal være bra. Lykke til, uansett:) Ja, kvinneguiden har tipset dere om dette før. Hvis jeg ikke tar feil så har de linket ved til de nettsidene slik at dere kan skrive til dem de i stedet for. Jeg tror det står i reglementet. Endret 10. desember 2016 av fuglekvitter__ 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #13 Skrevet 10. desember 2016 Hva med å prøve seg på sidemedord.no? http://www.sidetmedord.no/Forum/Finn-venner Jeg googlet "ensom i Oslo" og fikk treff på den siden. Jeg håper ts og andre ensomme sjeler snart får det litt mindre ensomt. Anonymkode: 9ef0e...c5d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå