AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #1 Skrevet 9. desember 2016 " En ung gutt ønsker seg håndkle til jul. Han har aldri hatt sitt eget. Nå strømmer folk til for å gi julegaver til fattige barn. Ekte ønsker fra barn På det store treet på Torget i Larvik henger det en rekke julegaveønsker fra fattige barn. – Ønskene er ekte og kommer fra barn i området. Vi får julegaveønskene fra blant annet NAV, helsestasjoner og barnevernet. Så sant noen gir de ønskene som står på lappene, får barna det de ønsker seg til jul, forteller Bull Hansen. Konseptet har tatt helt av, og Røde Kors venter nå på nye lister med flere juleønsker. Det eneste kravet de stiller, er at gavene skal være nye. " http://www.aftenposten.no/norge/Pa-juletreet-i-Larvik-henger-det-ekte-julegaveonsker-fra-fattige-barn-610717b.html Dette er noe jeg håper at blir arrangert i flere byer, slik at flere kan være med og hjelpe til. I tillegg burde det vært øremerkede penger som gikk til å hjelpe fattige familier med penger til mat og gaver. Anonymkode: f330f...25e 3
Purple Basil Skrevet 9. desember 2016 #2 Skrevet 9. desember 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: " En ung gutt ønsker seg håndkle til jul. Han har aldri hatt sitt eget. Nå strømmer folk til for å gi julegaver til fattige barn. Ekte ønsker fra barn På det store treet på Torget i Larvik henger det en rekke julegaveønsker fra fattige barn. – Ønskene er ekte og kommer fra barn i området. Vi får julegaveønskene fra blant annet NAV, helsestasjoner og barnevernet. Så sant noen gir de ønskene som står på lappene, får barna det de ønsker seg til jul, forteller Bull Hansen. Konseptet har tatt helt av, og Røde Kors venter nå på nye lister med flere juleønsker. Det eneste kravet de stiller, er at gavene skal være nye. " http://www.aftenposten.no/norge/Pa-juletreet-i-Larvik-henger-det-ekte-julegaveonsker-fra-fattige-barn-610717b.html Dette er noe jeg håper at blir arrangert i flere byer, slik at flere kan være med og hjelpe til. I tillegg burde det vært øremerkede penger som gikk til å hjelpe fattige familier med penger til mat og gaver. Anonymkode: f330f...25e Det håper jeg og. Er fint å kunne bidra til en god jul for dem som ikke har så mye. Håper vi får et slikt tre i Oslo neste år. 3
Sulosi Skrevet 9. desember 2016 #3 Skrevet 9. desember 2016 Vi har ett gavetre men det er ingen ønsker der så man kjøper noe man liker og skriver "til gutt 8 år", ett tre med virkelige gaveønsker hadde jeg virkelig ønska meg. På torget står ett tre hvor 1.klassinger henger opp deres ønsker for fremtiden skrevet på papirduer...blir mye fred på jord 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #4 Skrevet 9. desember 2016 Håper virkelig at disse gavene blir levert til den det gjelder og ikke lagt under et offentlig juletre. Her i Bergen er det håpløst. Julegaver til de dårligst stilte blir stjålet fra juletreet hver eneste dag - av sigøynere Anonymkode: f4730...d3c
GammelKaktus Skrevet 10. desember 2016 #5 Skrevet 10. desember 2016 Vi har og et slikt ønsketre i vårt nærområde. Du tar med lappen til den du vil kjøpe til og legger pakken under treet, med lappen på. Her er det inne på et senter så det er folk rundt som passer på at ingen får stjålet noe. Kjempeflott tiltak. 🤗 3
DeLorean Skrevet 10. desember 2016 #6 Skrevet 10. desember 2016 Jeg kjøpte en gave igår. Bare hyggelig å bidra. Koster så lite 2
Purple Basil Skrevet 11. desember 2016 #7 Skrevet 11. desember 2016 Noen som vet om det finnes et slikt tre i Oslo? 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #8 Skrevet 11. desember 2016 8 minutter siden, Purple Basil skrev: Noen som vet om det finnes et slikt tre i Oslo? Jeg vet ikke. Kanskje du vil spørre Røde Kors om de har en slik ordning i Oslo? Anonymkode: f330f...25e
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #9 Skrevet 13. desember 2016 På 11.12.2016 den 1.37, Purple Basil skrev: Noen som vet om det finnes et slikt tre i Oslo? I denne tråden er det informasjon om andre som samler inn julegaver Gi gaver til barn som ikke får så mye/Oslo Her er en artikkel fra et annet sted, der en privatperson har engasjert seg. http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2016/12/12/God-jul-til-1300-ukjente-venner-13922118.ece Anonymkode: f330f...25e
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #10 Skrevet 13. desember 2016 Jeg ser for meg at dette er et konsept som kommer til å bli større med årene. De nevnte jo to byer på nyhetene i går der de hadde dette. Som damen fra Røde Kors sa, så trengs det en ordentlig organisasjon i ryggen for slike tiltak. Jeg synes dette er fantastisk. Da er man sikre på at det er ekte ønsker, i stedet for de på Finn som man fort blir usikre på. Anonymkode: 2be06...125
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå