AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #1 Skrevet 8. desember 2016 Hvordan skal jeg håndtere noe jeg vil kalle mobbing? Jeg gjør alt jeg kan for å fungere bra på jobb. Jeg blir hele tiden kjeftet på av en ansvarlig på min avdeling, pluss så får hun to andre kollegaer med seg. Hun forteller det mens både kunder og andre kollegaer hører på. Jeg er så trøtt av det, at dette ikke funker mer for meg. Er redd å gå til sjefen min fordi jeg er redd å miste jobben. Jeg føler psyken blir svakere og svakere. Går mye med kronisk hodepine, øresus, vond mage og føler meg utmattet som følge av situasjonen. På fritiden ligger jeg for det meste på sofaen. Orker ikke å gjøre så mye for jeg må lade opp til å mestre dagene på jobben. Noen som har tips om hvordan jeg skal ta dette? Jeg er redd å gå til sjefen, fordi jeg er redd for at han ikke forstår problemer, og redd for at han vil tro at det er meg som ikke er flink nok i jobben min. Jeg gjør nøyaktig de samme småfeil som kollegaene mine, men jeg får lusakjeft for dem. Håper på bra tips. Dette må ta slutt. Anonymkode: 21dfa...9e5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #2 Skrevet 8. desember 2016 Si til sjefen at du syns konstruktiv kritikk er ok, men du synes at måten det blir gjort av din kollega kan være veldig negativ og påvirker deg veldig negativt, forklar så hva hun/ de gjør Anonymkode: a7365...08e 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #3 Skrevet 8. desember 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si til sjefen at du syns konstruktiv kritikk er ok, men du synes at måten det blir gjort av din kollega kan være veldig negativ og påvirker deg veldig negativt, forklar så hva hun/ de gjør Anonymkode: a7365...08e Takk for tips. Jeg er så nedkjørt av det at jeg har lyst å forsøke å sykemelde meg. Men selv om jeg føler helsen min er skadet av det så er det mulig dumt å sykemelde seg? Anonymkode: 21dfa...9e5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #4 Skrevet 8. desember 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si til sjefen at du syns konstruktiv kritikk er ok, men du synes at måten det blir gjort av din kollega kan være veldig negativ og påvirker deg veldig negativt, forklar så hva hun/ de gjør Anonymkode: a7365...08e Veldig godt råd 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips. Jeg er så nedkjørt av det at jeg har lyst å forsøke å sykemelde meg. Men selv om jeg føler helsen min er skadet av det så er det mulig dumt å sykemelde seg? Anonymkode: 21dfa...9e5 Håper det ordner seg. Ingen skal være nødt til å tolerere å bli hakket på på jobb. Anonymkode: b0cc1...11d 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #5 Skrevet 9. desember 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig godt råd Håper det ordner seg. Ingen skal være nødt til å tolerere å bli hakket på på jobb. Anonymkode: b0cc1...11d Er redd for å ta det opp med sjefen pga den som hakker er ansvarlig leder på min avdeling. Men det som er plagsomt er måten det sies på, og at hun får med seg andre kollegaer mot meg, osv. Det er så vondt for meg at jeg føler for å være sykemeldt fra jobb noen dager. Jeg er veldig plaget med kronisk angst, depresjon, og fysiske ubehag pga dette. Er redd for å si det til sjefen fordi det er tungt og vanskelig å si og er redd jeg begynner å gråte i det jeg skal si det. Takker for alle tips og råd i tråden. Anonymkode: 21dfa...9e5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #6 Skrevet 10. desember 2016 Du må enten ta det opp direkte med den som plager deg, eller begynne å søke ny jobb. Å gå til sjefen ka få det hele til å eskalere, evt kommer ikke sjefen til å gjøre noen ting. Vi er mange som har opplevd dette, også enda verre tilfeller enn det du forteller, og det eneste som fungerer er å komme seg bort. Synd, men sant. Hilsen en som varslet om dårlig arbeidsmiljø og endte i sykmelding ett år, i tillegg til å miste jobben. Man blir ikke hørt eller støttet, og sjefene føler seg maktesløse. Kom deg bort, er mitt råd. Anonymkode: 4cc62...5f9 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #7 Skrevet 10. desember 2016 Sett mobilen på lydopptak, legg den en plass du har funnet ut at den fungerer. Vent til neste gang du blir hakket på og ta det opp med hakkeren. Hvis det ikke hjelper tar du opptaket med til sjefen. Anonymkode: 4a0b2...1f8 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #8 Skrevet 10. desember 2016 Kontakt verneombudet på arbeidsplassen, de er til for slike situasjoner. Anonymkode: cfe75...6bf
Mari Y Skrevet 10. desember 2016 #9 Skrevet 10. desember 2016 På 9.12.2016 den 0.17, AnonymBruker skrev: Hvordan skal jeg håndtere noe jeg vil kalle mobbing? Jeg gjør alt jeg kan for å fungere bra på jobb. Jeg blir hele tiden kjeftet på av en ansvarlig på min avdeling, pluss så får hun to andre kollegaer med seg. Hun forteller det mens både kunder og andre kollegaer hører på. Jeg er så trøtt av det, at dette ikke funker mer for meg. Er redd å gå til sjefen min fordi jeg er redd å miste jobben. Jeg føler psyken blir svakere og svakere. Går mye med kronisk hodepine, øresus, vond mage og føler meg utmattet som følge av situasjonen. På fritiden ligger jeg for det meste på sofaen. Orker ikke å gjøre så mye for jeg må lade opp til å mestre dagene på jobben. Noen som har tips om hvordan jeg skal ta dette? Jeg er redd å gå til sjefen, fordi jeg er redd for at han ikke forstår problemer, og redd for at han vil tro at det er meg som ikke er flink nok i jobben min. Jeg gjør nøyaktig de samme småfeil som kollegaene mine, men jeg får lusakjeft for dem. Håper på bra tips. Dette må ta slutt. Anonymkode: 21dfa...9e5 Ta og prat med sjefen. Hvis ikke dette hjelper, tror jeg det kan være en sak for arbeidstilsynet.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #10 Skrevet 11. desember 2016 Du må være hard og ta henne for deg på tomannshånd. Vær hard og kompromissløs tilbake. Ja, det samme gjelder for mennesker som i naturen ellers. Enten er man den som dreper, eller er så er man den som blir drept, så enkelt er det. Og jeg skulle personlig slaktet en mobber fremfor å bli mobbet selv. Anonymkode: 87ba6...daf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå