Gå til innhold

Avslag på dagpenger siden jeg har studert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp blitt permittert fra jobben og har søkt om dagpenger, men har så fått avslag på dette fordi jeg har tatt utdanning i høst. Har en mastergrad fra før så jeg tok et fag jeg var interessert i og som arbeidsgiver ga meg tillatelse til å følge i arbeidstiden.

Avslaget var selvsagt begrunnet med at jeg tar utdanning, men eksamen er jo ferdig før dagpenger skal utbetales og etter eksamen så studerer jeg ikke lenger. Har de virkelig rett til å gi avslag da?

Anonymkode: b31bf...723

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vet nok hva de gjør. Gå tilbake og søk når du er ferdig med både eksamen og studier. 

Anonymkode: a0d24...ed4

Skrevet

Du får ikke dagpenger når du studerer. Så da må du vente med å søke til etter eksamen :) de behandler søknader ut ifra hvordan du står i dag, ikke hvordan det er om noen uker. 

Anonymkode: b79a8...9cf

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nettopp blitt permittert fra jobben og har søkt om dagpenger, men har så fått avslag på dette fordi jeg har tatt utdanning i høst. Har en mastergrad fra før så jeg tok et fag jeg var interessert i og som arbeidsgiver ga meg tillatelse til å følge i arbeidstiden.

Avslaget var selvsagt begrunnet med at jeg tar utdanning, men eksamen er jo ferdig før dagpenger skal utbetales og etter eksamen så studerer jeg ikke lenger. Har de virkelig rett til å gi avslag da?

Anonymkode: b31bf...723

Støtte fra NAV etterbetales fra søknadstidspunkt. Dermed ville du, hvis godkjent, fått betalt for en tid der du enda studerte.  

Anonymkode: 4bfe5...ef9

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støtte fra NAV etterbetales fra søknadstidspunkt. Dermed ville du, hvis godkjent, fått betalt for en tid der du enda studerte.  

Anonymkode: 4bfe5...ef9

Så da kan Ts søke på nytt etter eksamen?

Anonymkode: d226e...ff9

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så da kan Ts søke på nytt etter eksamen?

Anonymkode: d226e...ff9

Ja, fra dagen etter TS har tatt eksamen.

Skrevet

Som det skrives, så er det etterbetaling. Hvor lenge jobbet du? Du må ha opparbeidet deg en viss inntekt, for å få dagpenger

Anonymkode: 72923...bb3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...