Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei. Håper det er noen som kan hjelpe meg.. Uansett hvilken startside jeg lagrer, så forandrer denne seg...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har prøvd ad-aware flere ganger, men det tar så utrolig lang tid!! Og så stopper den stadig på 1221454 objekt scannet, og så er det mange skumle ting funnet, men den blir jo ikke ferdig, ikke om jeg så lar den stå på hele natta. Den bare stopper liksom. Er det noe jeg ikke har forstått her eller? Hva er det jeg gjør galt?

Skrevet

Du gjør sikkert ikke noe galt. Prøv å kjøre spybot først, og se om den blir ferdig. Fjern alt den finner, og prøv å kjøre Adaware etterpå. Men hvis Spybot funker, så burde det holde å bruke den.

Adaware er heller ikke særlig flink på å fjerne uønskede startsider, så til det bør du bruke HijackThis, som jeg linket til.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Prøve spy sweeper. Last ned prøveversjon fra:

www.webroot.com

Skrevet

Har spy sweeper og det funker ikke....Skal prøve det andre som ble foreslått oppe her. Takk;)

Skrevet

Pådro meg nettopp samme problem, men ble ikke kvitt det før jeg la inn windows på nytt. Eneste måten å bli kvitt det på!

Skrevet
Pådro meg nettopp samme problem' date= men ble ikke kvitt det før jeg la inn windows på nytt. Eneste måten å bli kvitt det på!

Det skal aldeles ikke være nødvendig å reinstallere for å bli kvitt spyware.

Hvis alt annet feiler, så anbefaler jeg å ta en titt på www.spywarefri.dk

Siden er på dansk, men det er veldig dyktige folk man får hjelp fra der.

Gjest kaffegjesten
Skrevet

Tipper du kan gjøre dette forsøket:

Først sørg for at du viser skjulte filer.

Klikk på C, eller hvor du har OS'et ditt.

Klikk på Windows

Finn mappen som heter INF

Åpne denne mappen og så åpner du filen IERESET.INF i NOTEPAD!

Finn det programmet du ikke ønsker, fjern det og trykk på lagre.

Ta gjerne en backup av IERESET.INF og kall den noe annet f eks IERESETX.INF, så har du en reserve hvis noe skulle gå galt.

Først skal du kjøre spybot, HiJackThis og Ad-aware, gjerne Spy Sweeper også.

Skrevet

Med mine svært begrensede datakunnskaper reinnstallerte jeg til slutt, etter å ha prøve HijackThis, Ad-Aware, Spywarebegone og en rekke andre spywarefjernere. Fant ut at det tross alt var lettere å begynne med blanke ark. Jeg har ikke angret... :wink:

Skrevet

Det aller enkleste er å bytte nettleser fra IE til omtrent hva som helst annet, så slipper man nesten unna hele problemet :wink:

Skrevet

Stress nei. Gå enten til www.opera.com og klikk på download, last ned Opera. Når den er ferdig nedlasta, dobbeltklikkar du på fila så vert nettlesaren innstallert. Når du startar Opera for første gong, så vert du spurt om du vil Opera skal vera standard nettlesar. Svar ja. Og du er i gang.

Ikkje bli skremt av at grensesnittet er ulikt IE - prøv Opera i nokre timar, kanskje dagar, sjå kva innstillingar du kan gjera, og bruk han på sidene du besøker. Jo lengre du brukar Opera, og jo meir du finn ut om supre finesser, jo gladare vert du.

Alternativt kan du gå til www.mozilla.org og laste ned Firefox. Samme prosedyre, klikk, last ned, innstaller, start nettlesaren, og svar ja til å bruke den som standard nettlesar. Firefox liknar litt meir på IE i utsjånad, men har ikkje fullt så mange finesser som Opera (som standard - du kan bruka extensions)

Går du for Firefox, så gjeld det same - bruk i nokre timar, kanskje dagar, og du vert gladare.

Uansett kva for ein av desse du verkeleg prøver - du vil aldri ha lyst til å gå tilbake til IE. Det er derfor eg seier du kan setja Opera, evt. Firefox, som standard nettlesar med ein gong.

Skrevet

Og vips, så lastet Cocktail ned Opera! Gleder meg til å prøve :wink:

Takk, Crazee!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...