AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #1 Skrevet 8. desember 2016 Skriver nynorsk tekst, har word-og stavekontroll gjør at ordene blir markert i rødt under. Tar seg ikke pent ut på en oppgave, noen som vet hvordan jeg kan få det røde vekk? Anonymkode: 16388...466
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #2 Skrevet 8. desember 2016 Har du ikke nynorsk stavekontroll? Pleier å være et alternativ. Om ikke du har det har sikkert de som skal lese teksten det, så da kommer det ikke på de ordene som er skrevet rett på nynorsk. Anonymkode: c51cc...300
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #3 Skrevet 8. desember 2016 Fjernet stavekontroll-da ble det borte, men skal undersøke om jeg har nynorsk stavekontroll. Bruker "Apertium" som verktøy for å oversette bokmål/nynorsk. Noen som har prøvd det, og vet om det er pålitelig? Ellers takker jeg for svar:) Anonymkode: 16388...466
Rosalie Skrevet 9. desember 2016 #4 Skrevet 9. desember 2016 Man leverer jo uansett ikke inn oppgaver i editerbart format, og når du skriver dokumentet til PDF, forsvinner naturligvis alle feilmerkingene. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #5 Skrevet 9. desember 2016 1 time siden, Rosalie skrev: Man leverer jo uansett ikke inn oppgaver i editerbart format, og når du skriver dokumentet til PDF, forsvinner naturligvis alle feilmerkingene. Hva er editerbart format? Hva menes med skriver dokumentet til PDF( du mener sikkert selve filen)? Anonymkode: 16388...466
Rosalie Skrevet 9. desember 2016 #6 Skrevet 9. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er editerbart format? Hva menes med skriver dokumentet til PDF( du mener sikkert selve filen)? Anonymkode: 16388...466 Editerbart format i denne settingen er Word eller andre skriveprogram, men kan i andre settinger være regnearkprogram, tegneprogram, etc. Når man er ferdig med dokumentet, skriver man det til PDF. Det finnes helt OK gratis PDF printer-plugins dersom man ikke har Adobe installert. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #7 Skrevet 9. desember 2016 12 minutter siden, Rosalie skrev: Editerbart format i denne settingen er Word eller andre skriveprogram, men kan i andre settinger være regnearkprogram, tegneprogram, etc. Når man er ferdig med dokumentet, skriver man det til PDF. Det finnes helt OK gratis PDF printer-plugins dersom man ikke har Adobe installert. Her er en som er flink på data ser jeg Takk for svar. Benytter mulighet for å spørre om en ting til, håper det går greit. Når du skal laste ned en fil med f,eks dokument på 1000 ord til en skole, er det begrenset på hvor hvor mye du kan sende? kan en risikere at alt ikke går gjennom? Hvis jeg er ekstrem med vilje her, og sender en fil på 50.000 ord. Anonymkode: 16388...466
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #8 Skrevet 9. desember 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er en som er flink på data ser jeg Takk for svar. Benytter mulighet for å spørre om en ting til, håper det går greit. Når du skal laste ned en fil med f,eks dokument på 1000 ord til en skole, er det begrenset på hvor hvor mye du kan sende? kan en risikere at alt ikke går gjennom? Hvis jeg er ekstrem med vilje her, og sender en fil på 50.000 ord. Anonymkode: 16388...466 Ord tar ganske liten plass, i motsetning til bilder. Jeg tviler på at 50 000 ord er noe problem i seg selv. Det som teller er størrelsen på fila. Dessuten, om du laster opp oppgaven til en nettside tviler jeg på at de har slike begrensninger på filstørrelse, i så fall burde du få klar beskjed om dette. Om du skal sende fila på epost er det vanligere å ha begrensing på størrelsen, f.eks. 10 mB eller 20 mB. Dette bør du også ha fått klar beskjed om. Hvis ikke kan det være lurt å spørre personen som ga deg oppgaven om det er noen begrensning på hvor store filer de kan ta imot. Men av hensyn til mottaker er det uansett alltid greit å redusere størrelsen på evt. bilder i oppgaven. Da snakker jeg ikke om hvor stor plass de tar på siden, men om hvor stor oppløsning de har. Word har ganske gode funksjoner for dette. Du kan klikke på bildet, så kommer det opp en fane for bildebehandling der du bl.a. kan velge å redusere størrelsen på bildene. Anonymkode: 5ca36...4f1 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #9 Skrevet 9. desember 2016 Det har ikke noe å si for den som retter at du får røde streker siden det bare skjer på din datamaskin. Hvis sensor har riktig ordliste eller har skrudd av stavekontroll så vil de ikke få røde streker selv om du gjør det. Anonymkode: fba8f...661 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå